• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • stellanocte

Skulle behöva lite råd. Jag skulle ha haft ÄL i tisdags men den kom aldrig. I dag började jag må så illa och fick ÄL-flytningar så jag tog ett test och fick positivt utslag. Jag är nu på BIM-9. 

Jag vet inte om jag borde vara glad eller orolig. Vid en sådan sen ÄL, finns det ens chans för en graviditet att uppstå innan mens? 

• Anonym (Orolig)
    mamma4ever skrev 2016-09-18 10:55:53 följande:

Vet du hur lång cykeln brukar vara? har du testat med ägglossnings test men inte fått utslag så har du inte haft ägglossning  eller så är den sen och den cykel blir längre 

Normalt mellan 28-29 dagar. Endast en gång på hela denna period som den kom redan på dag 24. Fortsatt testa med äglossning fortfarande inget utslag. Hade med dubbelhormon indikator första 10 dagarna. Sen nu den andra med bara en smiley. I början med det första testen hade jag åtminstone två svaga sträck på Stickan när jag drog ut den. Men nu helt blank endast en antydan till sträck. Kan man få ägslossningsflytningar utan att det ägglossar?
  • Anonym (Orolig)
    stellanocte skrev 2016-09-18 11:31:11 följande:

Skulle behöva lite råd. Jag skulle ha haft ÄL i tisdags men den kom aldrig. I dag började jag må så illa och fick ÄL-flytningar så jag tog ett test och fick positivt utslag. Jag är nu på BIM-9. 

Jag vet inte om jag borde vara glad eller orolig. Vid en sådan sen ÄL, finns det ens chans för en graviditet att uppstå innan mens? 

Är detta clearblues ägglossningstest? Är i liknande situation. Inget positivt utslag däremot ägslossningsflytningar:
  • FyrAAAA

De säger ju att lutealfasen inte förändras utan att om äl kommer så sent så kommer mensen också senare, tex 12 dagar från nu om du brukar ha exempelvis 12 dagar mellan äl o mens!
  • stellanocte
    Anonym (Orolig) skrev 2016-09-18 11:48:02 följande:
    Är detta clearblues ägglossningstest? Är i liknande situation. Inget positivt utslag däremot ägslossningsflytningar:
    Stämmer bra. Fortsätt testa några dagar till.Förra cykeln fick jag positivt precis när ÄL-flytningarna hade slutat. 
  • mosterJenny

Jag instämmer med FyrAAAA. Är ÄL sen så blir också mensen sen, alltså att lutealfasen inte rubbas. Det har hänt mig och jag har just nu en ÄL som kom på dag 20 (alltså 34 dagar totalt på cykeln). Lycka till!
  • copycat

Orkar nån kika? ÄL+9-10, ser nån nåt?:/ la upp i spöktråden också men inget svar än:/

• Glädje
    copycat skrev 2016-09-18 13:21:09 följande:

Orkar nån kika? ÄL+9-10, ser nån nåt?:/ la upp i spöktråden också men inget svar än:/

Svårt å säga för det är en skugga från något precis där teststrecket ska va, men nåt syns ju men ta en till bild med bättre ljus
  • copycat
    Glädje skrev 2016-09-18 13:29:45 följande:
    Svårt å säga för det är en skugga från något precis där teststrecket ska va, men nåt syns ju men ta en till bild med bättre ljus
    Tack för svar! Två till:)

Svar på tråden Bim september