Inlägg från: Ellencassandra |Visa alla inlägg
  • Ellencassandra

Utredning på gång, stötta varandra?

Upprepade missfall skrev 2017-08-17 13:20:21 följande:
    Åh trist, jag som tyckte det lät så lovande Tur att ni ska påbörja ivf nu iaf, så det inte längre blir att stå o trampa på samma ställe. Visst är det här sista mensen innan ni börjar? Ni har inte varit på första mötet än väl?

Ja verkligen skönt när den kommer vara över. Jag är livrädd för att sövas också, tycker det är så otroligt obehagligt så jag längtar till det är gjort och jag inte behöver oroa mig mer. Är mer rädd för sövningen än vad dom ska hitta nästan haha.
    Jaa :/ har haft molande värk hela dan som innan jag får mens.. antingen får jag mens idag som jag brukar eller så blir det på tisdag då jag fick ett positivt äl test två veckor innan.. så rörigt alltså. För brukar ALLTID få ömma bröst ca 6 dagar innan mens. Men inte fått det förrän idag så då känns det som att mensen kanske kommer på tisdag ändå. Men men tiden får utvisa xD
    Ja precis mensen som kommer efter denna - då tror jag jag börjar med sprutor om jag har tur! Första besöket är näst nästa tisdag :) längtar så till att komma igång!!

Jo det är obehagligt faktiskt :/ var länge sen jag gjorde det men aa fy. Hoppas det går bra! Håller tummarna
  • Ellencassandra
    My102 skrev 2017-08-17 18:58:31 följande:

Min kompis är gravid och imorgon ska vi shoppa, hon ska shoppa gravid och bebis kläder.

Försöker verkligen hålla skenet uppe! Måste bortse från min egen smärta, så jäkla svårt ibland :(

Förstår dig så. Det är sjukt jobbigt. Man vill ju köpa sånt till sig själv.. drömmer ofta om det tänk när man får köpa bebis kläder å så...
  • Ellencassandra
    My102 skrev 2017-08-20 15:32:07 följande:

Igentligen vet jag inte hur jag pallade..jag trycker undan alla känslor så jäkla ofta så det har blivit en vana :/. Berättade för sambon i efterhand att jag tyckte de va jobbigt..han kunde inte riktigt förstå det..Han är mer positivt inställd till att vi kommer få barn, för han är det bara en fråga om när..jag tänker inte så längre.

När jag tänker efter så tär det så jäkla mycket.. jag kan lixom känna den lilla tyngden på mitt bröst och bebislukten från små fjun..Jag är redan där och det gör ont att veta att jag inte ens är i närheten.

Förstår dig precis.. man e bra nu på att spela att allt är bra.. är i precis samma situation som dig ang partnern. Min kille tycker jag ska sluta oroa mig osv... han tycker nästan att vi skulle försöka själva i något halvår till ba men det är ju helt lönlöst. 3 år å det har inte gått. Förstår inte hur han kan va så lugn xD

Jag har typ lite ångest ibland måste ta flera djupa andetag typ som att jag måste gäspa hela tiden.. tror det har med allt det här å göra. Tär på en mycket.
  • Ellencassandra

Fick mensen idag - 5 dagar sent. Nu vill jag bara komma igång med ivf. Orkar inte vänta mer nu. man blir tokig. Jag är så less på att se gravida magar hit och dit. Man vågar knappt gå in på Facebook för där annonseras graviditeter hela tiden känns det som. Å folk som frågar när man själv ska skaffa barn å man inombords ba ja men tryck in kniven lite hårdare i hjärtat på mig.. å om man berättar att man har det svårt så kommer den där meningen: men försök å inte tänk på det så mycket. Suuuck.
    Så. Behövde gnälla av mig lite! Pms humör xD

• Ellencassandra
    My102 skrev 2017-08-21 08:31:15 följande:
    Vi har försökt i två, i sommar. Inte är man samma person heller som innan man började. Tog livet lite lätt sådär, inte några direkta problem..och nu poff! Livet får en annan mening när man inte får det som man högst önskar sig. Jag fyller 30 i slutet av augusti och folk frågar mig vad jag önskar..kan ju tänka vad som hela tiden dyker upp i mitt huvud. Saker och ting har inget värde längre och allt känns så fjuttigt i jämförelse att inte kunna få barn.
    Jo precis. Livet stannar till. Det är verkligen jobbigt när man önskar sig något så mycket. Kan bli så irriterad ibland på folk på familjeliv som gnäller över att de får en tjej till eller tvärtom. "Jag som ville ha en flicka" Vilka beskymmer... när man själv skulle göra vad som helst bara för ett barn.. :(
  • Ellencassandra
    Upprepade missfall skrev 2017-08-26 20:31:59 följande:
    Jag vet vad du menar, brukar klicka på avfölj direkt när jag ser att någon gammal klasskompis eller inte jättenärstående lägger upp om graviditet just för att jag inte orkar/klarar se det.

Nu har ni varit på första besöket för ivf väl? Hur gick det, verkade dom bra?
    Jo precis :( men känns lite bättre nu iallafall.
    Nej på tisdag!!! Fick precis ett påminnelse sms av kliniken att vi är välkomna tisdag den 29e augusti :D så är väldigt spänd!
  • Ellencassandra
    eelinh skrev 2017-08-27 23:25:59 följande:

Vi var på utredning i mars, de hittade inga fel på någon av oss. Så vi skulle försöka själva fram till hösten sen höra av oss och få remiss till ivf.

Nu fick jag min mens och känner att jag bara inte orkar mera. Så vi bestämde oss för att ringa imorgon och be att få gå vidare.

Vet någon hur det går till nu, måste man ha ett möte med läkaren som sen skickar remiss till kliniken? Eller kan dom skicka direkt utan att ses?

Behövde inte träffa läkaren igen däremot skulle vi båda komma och ta blodprov som skickas till Huddinge. De kollar så man inte hiv osv. Sen efter det fick vi vår remiss några veckor senare :)
  • Ellencassandra
    eelinh skrev 2017-08-28 14:19:05 följande:
    Spännande! Vi ringde kvinnokliniken idag, hon sa att hon skulle försöka få tag i vår läkare denna vecka och sedan ringa tillbaka över hur vi nu gick vidare. Jag hoppas att det blir lika för oss som för er, hade varit skönt om något fick gå enkelt och smidigt.

Hur känns det för er att snart vara i gång?

Jag har sån ångest över att vi faktiskt insett att vi nog behöver hjälp, jag har alltid trott vi skulle klara det själva. Har nog mest ångest över att det inte ska fungera, hur kommer man må då liksom? Om inget händer även under ivf-en. Det känns som sista utvägen och den känns så otroligt tung tycker jag.
    Jaa hoppas det! Man har ju väntat tillräckligt länge.
    Jag har varit rätt lugn enda tills igår. Nu har jag så ont i magen av oro. Ska träffa läkaren om några timmar å gå igenom allt. Men jag e så nervös för allt! Hur ska det gå med sprutorna? Tänk om äggplocket infaller då min pojkvän e bortrest? (Han måste åka iväg med jobbet två tre dagar) så vi måste vänta ännu e månad? Tänk om han inte klarar å göra spermaprov igen? Massa såna tankar har jag. Plus att jag är svin nervös över att berätta för chefen.. för har kommit fram till att det är det bästa. Om hon tar det bra såklart xD

Jag förstår din ångest. Trodde också att det skulle gå naturligt i å med att vi för sex år sen blev gravida (men gjorde abort) :/ det är läskiga tankar. Men vi får inte ge upp än och får tänka att ivf har hjälpt så otroligt många. Vi får hoppas att vi har turen att bli en av dom <3
  • Ellencassandra
    eelinh skrev 2017-08-29 12:05:49 följande:
    Åh jag förstår dig, jag har exakt samma tankar!

Min chef har vetat från förra året att vi försöker skaffa barn, så hon är väldigt införstådd med hur vi mår och hur hösten kommer bli. Jag vägrar acceptera att hon inte tar det bra, så jag har varit väldigt tydlig och även hård mot henne från första stund. Jag har sagt att det här är livsnödvändigt för oss för att vi ska må bra. Har även gjort henne införstådd med att jag kommer enbart tänka på mig själv i höst och att hon får acceptera det.

Hon har nog inte vågat annat än hålla med mig för att jag har varit så fruktansvärt bestämd :p men det är skönt, jag är alltid en sån som gör allt för alla andra, men jag har bestämt att det är vår höst och nu är det alla andras tur att göra allt för oss! (Det låter kanske egoistiskt)

Men det måste ju vara vår tur snart! Ska bli intressant att få följa dig och din resa :)
    Vad bra. Så bör man ju göra som du.. vara bestämd. Ska försöka men får se hur det går. Hade det varit min förra chef hade det inte varit några problem men den här nya vet jag inte riktigt vart jag har.. men läkarbesöket gick iallafall jätte bra! Men får se om vi startar mensen som kommer eller nästa.. min sambo åker bort med jobbet fyra dagar å om jag får mensen på fel dag så funkar det tyvärr inte :/ så får hålla tummarna att mensen kommer dag 25 eller 26 :P senare än så går inte!

Ska bli spännande å följa din resa också :D heja heja!!!
  • Ellencassandra
    Upprepade missfall skrev 2017-08-29 19:19:45 följande:
    Jahaa, jag hade helt fått för mig att det var förra veckan du skulle dit. Då ställer jag samma frågor idag istället då! :P

Hur gick det idag, verkade dom bra?
    Ja det verkade bra! Klickade bra med läkaren, kändes väldigt avslappnat. Däremot vet vi inte än om det blir nu i september eller oktober! Min sambo åker bort så beror på när min mens dyker upp.. första gången man längtar efter mensen? Haha. :)
Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?