Upprepade missfall skrev 2017-09-06 11:47:11 följande:
Nej det är ju lite svårt att veta hur man ska lägga upp den haha, eftersom det finns så många olika stadier i vart vi är. Andra trådar kör ju på bim och äl-listor bara tex. Men här är det ju allt från ska snart påbörja utredning till inväntar att påbörja ivf/väntar bim eller äl. Kanske kan vi skriva lite kort info bara? Typ vårat nick, hur länge vi försökt, om problemet är missfall eller att bli gravid alls och vilket stadie i försöken man är. Typ såhär tänker jag:
"Upprepade missfall"
Försökt 4 år, 4 missfall.
Bim ca 16-18 sep, med prednisolon från äl som insatt medicinering och lutinus från ev +.
Testar även 1/4 albyl minor på eget bevåg och letrozole denna månad samt nästa men det kanske man inte ska skriva med? :P
Usch jag hatar sprutor och vet inte hur jag hade klarat av det! Måste man ta sprutor inför ivf eller finns det ingen behandlingsmetod där man slipper det? :P Inte så påläst om ivf eftersom jag aldrig sett det som ett allternativ för mig tidigare. Men har läst en del nu om att missfallsrisken kan minimeras i vissa fall vid upprepade missfall. Just för de som har problem med tidiga missfall.
Men var det inte du som inte brukade få utslag på stickan utan letrozole? Kan det inte va därför du inte får utslag denna månad? Hoppas ni får komma igång nu iaf :)
Låter bra. Jag kopierar det du skrev å lägger in mig :)
Man måste tyvärr ta sprutor inför ivf.. först en spruta för att det ska bli mer äggblåsor, sen några dagar senare ännu en spruta för att stoppa ägglossning å sen tillslut en ägglossningspruta :P just nu känns det inte så farligt men lär ju bli skraj när det väl e dags å ta första sprutan! I värsta fall får sambon ta den på mig :P
Jo det har du rätt i. Hade helt glömt att det var svårt för mig att få utslag på Stickan innan.. men fick utslag månaden innan jag började med letrozol iallafall.. men men får se om det dyker upp nåt positivt resultat :P
Alltså du menar att ivf kan minimera missfallsrisken om man har flera missfall bakom sig? Man får ju lutinus direkt när man satt in ägget å tar det flera veckor efter. Kanske det som hjälper mot missfall eller?