Utredning på gång, stötta varandra?
Blev en jättelång förklaring nu ser jag haha, men de kanske är fler som undra va de va ja snacka om :P
Vi får hoppas att 2018 blir vårt år!! :)
Idag gjorde jag spolning av äggledare. Var sjukt nervös och med all rätt. Fy fan vad ont det gjorde! Redan vid införandet av katetern via livmodertappen gjorde det ont. Jag tog alvedon innan som rekommenderat men det hjälpte inte :( läkaren sa att det var fri passage men kanske att nåt låg ivägen eftersom de gjorde ont. Jag blödde även efterråt vilket jag har förstått är vanligt?
Nu är det i alla fall över men min kropp är helt ur fas, spände mig nog väldigt mycket för nu gör det ont överallt.
Hur var det för er?
Jag blöder fortfarande lite grann vid toalett besök :/ antar att det är normalt.
Hur går man vidare efter spolning? Vi ska såklart försöka nudå i några månader men är det direkt till IVF kliniken annars? Eller kan man fortsätta hos sin ordinarie läkare och testa/undersöka mer? Min läkare nämnde enbart IVF inte något mer men som jag förstår det kan man kolla OM man verkligen ägglossar och få hjälp med regelbunden menscykel..men vart gör man det i såfall?
Nu har vi fått tid. Vad kan vi vänta av första besöket? Jag har ju gått själv innan, och gjort vul för att se om letrozol gett ägglossning, men eftersom det inte funkar sks vi gå och börja utredning och sedan är planen ivf.
De gör väl inte så mycket första gången eller? Man får tid och remisser till prover och ev spolning? Försöker lugna sambon med att "koppen" inte kommer just då så han inte ska bli nervös