Inlägg från: Ellencassandra |Visa alla inlägg
  • Ellencassandra

Utredning på gång, stötta varandra?

Nykär15 skrev 2017-01-06 15:13:05 följande:
    Det ska ju vara lika starkt eller starkare om man har ÄL, har du haft några andra känningar eller flytningar? Hur lång brukar din cykel vara och vilka dagar i cykeln har du tagit testerna? Vet du om du brukar ha ÄL genom att ha kollat med BM eller vart gravid nån gång?
    Jo jag vet! Men eftersom jag aldrig ens fått svagt streck så ser jag det som lite positivt iaf hehe. Förut fick jag mycket trådiga flytningar. Vid varje cykel. men nu i några månader har jag inte haft några alls. Enda tecknet på äl är att jag känner mig mer sugen på sex å ömma bröstvårtor.. Min cykel är mellan 25 till 28 dagar. Börjar testa dag 9.. Tog för två veckor sedan progsteron provet men har inte hört nåt från min gyn..
    Jag var gravid för 6 år sedan (ej planerat) upptäckte i vecka 12 men var så ung så gjorde abort...
  • Ellencassandra
    Nykär15 skrev 2017-01-06 15:51:54 följande:

Ok då är jag med, hoppas gyn kan ge besked på om du har ÄL då. Jag har inga flytningar alls nästan nuförtiden, nån cykel då och då bara, men har vart gravid två gånger ändå 2016...slutade tyvärr i mf och ma.

Tyvärr tror jag inte svaga test räcker att räknas, du verkar ha för lite LH i kroppen och då släpper ju inte ägget.

Ja jag hoppas jag får svar snart.. Börjar misstänka att det kanske är äl som e problemet. Som du säger att jag har för lite LH i kroppen.. Men testade för en stund sen igen å då var det svagt igen.. Ska ta test till söndag så får vi se om det blir starkare! :) har försökt i två år nu :(
  • Ellencassandra
    Annabola skrev 2017-01-06 17:17:02 följande:
    Hej - hoppar in!
    Ta ett digitalt test så får du svaret svart på vitt. Kostar mer men man slipper undra och riva sitt hår..brukar ta digitalt när jag tror att jag har en stegring. Tycker det är svårt att tyda stickor..
    Har tagit med digitalt också förut men då visa det alltid negativt :/
  • Ellencassandra
    Annabola skrev 2017-01-06 18:07:39 följande:
    förstår.. men ni ska på utredning/till gyn? Då kommer du få mer klarhet och rätt hjälp.
    Ja precis jag tog blodprov dag 23 för två veckor sen å då lämna min kille spermaprov så vi väntar på svar ifrån det.. Så är lite nervöst!
  • Ellencassandra
    Annabola skrev 2017-01-07 13:01:48 följande:
    Förstår att det är nervös! När ska ni få svar? Har du fått spola också?

Jag ska ringa på mån och boka spolning enl vårt första möte förra veckan med utredningsgyn.. sambon ska lämna spermaprov i veckan. Sista steget är någon form av ultraljud vid/kring ÄL för att se att man verkligen har ÄL som jag förstått det?
    Det skulle ta två veckor att få svar på spermaprovet så nästa vecka skulle jag tro!
    Nej jag har inte gjort spolning.. Antar att det kanske är nästa steg?
    Spännande! Hur länge har ni försökt? Lycka till.
  • Ellencassandra
    Annabola skrev 2017-01-07 18:17:48 följande:
    Ca 1 år, så jag började fundera om det kanske hänt nåt med ÄL sedan min graviditet för 3 år sedan.. får se, ska fångpinne spolning i väntan på spermaprovsvaret. Sedan är det något ultraljud efter tror jag? För att säkerställa att man haft ÄL tror jag...? Gud de skulle skriva ner alla steg och varför man gör dem.. jag glömde hälften av vad min gyn sa när jag var där

Hur länge har ni försökt, barn sedan innan?
    Ja eller hur de borde verkligen skriva ner steg för steg. Verkar som alla gör i olika ordning också.. Jag får hoppas att min gyn ringer snart så man får lite svar..vi har försökt i två år.. Blev gravid för 5-6 år sedan. Upptäckte i vecka 12 men var så unga (är 26 år nu) så gjorde abort. Känns bra å veta att vi har kunnat men mkt kan ju hända på 5 år...
  • Ellencassandra
    Annabola skrev 2017-01-07 23:26:54 följande:
    Ja hoppas de ringer snart, mycket som liksom stannar upp pga jul/ nyår och alla röda dagar... på ett sätt skönt nu när vardagen kommer igen så allt börjar rulla på som någon annan skrev: 2017 ska bli vår år! Heja heja!
    Precis!
    Jaa 2017 kom igen!
  • Ellencassandra

Hm jag har haft ont i brösten nu sen i onsdags.. Brukar få ont högst en vecka innan mens. Men nu är det tio dagar kvar till mens.. Man hoppas ju... Men är väl nåt nytt symptom inför mens

• Ellencassandra
    Nykär15 skrev 2017-01-09 13:03:49 följande:

Nä säg inte så, nu får vi hoppas på ett plus!

Jag är på ÄL+7 och har en hemsk molvärk, torr och täppt i näsan och fryser...hoppas men vågar ändå inte..man har ju vart skengravid förr. 

Jo tack det har man ju! Men kan iaf inte minnas att jag haft såhär ont så tidigt.. Men man får vänta å se..
    Åh hoppas att det blir plus för oss båda! När ska du ha din mens?
  • Ellencassandra
    Nykär15 skrev 2017-01-09 14:14:16 följande:

16/1 är den beräknad...har test som ska gå använda från ÄL+8, men tycker det känns alldeles för tidigt att kunna testa då redan. Det ska mäta från 5 i hcg..men ska nog ta det på onsdag, har två stycken...

När tänkte du testa? 

Jag har nästan alltid nån form av molvärk från ÄL till mens, men inte så här mycket...kunde inte sova i natt och idag har jag haft så ont att jag nästan vill spy., Har alltid ont vid ÄL med, men denna smärtan är mer svidande/brännande eller hur jag ska förklara...hur känns din?

Åh spännande!
    Jag vet inte riktigt. Brukar ju ha mens dag 25 till 28 så efter dag 28 isåfall.. Brukar aldrig testa tidigare..
    Oj då! :/ det låter ju märkligt! Hoppas att det e ett gravtecken!!
    Jag brukar som sagt få ont i brösten en vecka innan. På sidorna av bröstet å det har jag nu också. Bara att det började tidigare. Sen brukar jag få molvärk i magen nån dag innan mens.. Har ibland fått molvärk ner mot ljumskarna å värk i benen så trodde ett tag att jag hade endometrios.. Men vet inte!
Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?