Inlägg från: Marrelita85 |Visa alla inlägg
  • Marrelita85

Utredning på gång, stötta varandra?

Jaha, ännu en månads försök som ej gick som planerat. Bara nedräkning till nästa ÄL, känns så hopplöst. Ursch, nu är det deppigt värre.

• Marrelita85
    Madeeleenee skrev 2016-11-07 16:04:09 följande:

Hej igen! Fick ju somsagt mens i tisdags.. blödde ganska mkt i två dagar sedan har det mest varit bruna flytningar/spotings fram till i lördags ungefär.. kan fortfarande klämma fram vit vätska ur brösten skall tilläggas. Har spolning inbokad på onsdag och av nån konstig intuition så kollade jag med äl test nyss.. de blev positivt?! Tänkte att de kan inte stämma så tog ett till.. Ja ni ser ju själva.. jag som aldrig brukar få utslag, bara hänt två gånger på ett år! Kan jag redan ha ägglossning? Vågar jag göra en spolning på onsdag? Kram

Har du testat att ta ett gradivitetstest? Läste någon gång på forumet nånstans att någon fått positivt på äl test när de varit gravida. Annars så får du väll ringa dit du går och ska spolas och fråga. =)
  • Marrelita85
    Nykär15 skrev 2016-11-07 08:27:22 följande:

Kram! Förstår hur det är...jag fick ju veta att jag inte hade haft nån ÄL denna månaden, så nedräkningen till BIM blev ju ist nedräkning till mens...så den hoppas jag kommer framåt slutet på veckan så vi kan börja om.

Ska ju stimuleras denna cykel och ser mycket fram emot att komma igång med det! Skönt med att jag fått både Trombyl och Lutinus...vill så hemskt gärna att det ska bli vår tur snart igen...och att vi får gå hela vägen. 

Hoppas mensen kommer snart. Trombyl och lutinus är de för att du fått mf och är lutinus stimulerande?

Vad skönt ändå att få göra något som kansek gör skillnad nästa cykel, håller tummen. 
  • Marrelita85

Ser att det går lite upp och ned i tråden. Önskar så att vi alla kan få en underbar julklapp i år, i form av ett litet plus. Inte alls mycket begärt tycker jag. 

Nykär: härligt att ÄL äntligen dök upp, hoppas att det tar sig. 

Madeeleenee: Ursch så tråkigt med ovissheten. När har du fått tid för att komma tillbaka till dem?

Mjbo: Hoppas att du får en tid snart, det suger att vänta. Allting går tyvärr på lågvarv runt jul så hoppas ni får det avklarat innan. 

Själv var vi idag på vårt första läkarbesök på ferten. Blev välkomnad av doktorn med att ja dig känner vi ju sedan förut, välkommen. Han kändes väldigt rakt på sak och pratade på i hundra och ritade en bild med alla scenarior. Kändes mer uppstrukturerat nu än när jag gick där sist, genom att man verkligen ritade upp vägen och tydliga riktlinjer vilket på ett sätt kändes skönt. Inte så mycket nu får vi se och du är ung bla bla.

Dock gick besöket super fort (15min) och det innehöll mycket information. Min sambos spermier var normala över 180 miljoner så det var sambon nöjd med. *haha*  Skönt på ett sätt att det inte var nå konstigt för då måste man ju vänta tre månader och sedan ta nytt. Mina prover visade att jag fortfarande har antikroppar mot rubella, har en fungerande ÄL (progesteron på 40), vilket då skulle vara bra. Men jag fattar fortfarande inte varför jag har spottings mellan ÄL och mens om nu mitt progesteronvärde är bra. För när jag googlar på det så verkar allt över 20 vara normalt för att kunna bli gravid och behålla ett foster? TSH värde på 2,0 så det var ju bra, särskilt med tanke på hur mycket jag nojjat över detta värde då det i februari var 2,65 och man skulle ha under 2,5 för att få fortsätta med utredning på fertiliteten. 

Frågade om endometrios då det är en dold kvinno sjukdom och de har alltid det i baktanken när de undersöker kvinnorna på ferten, men för att man ska gå in lappraskopiskt med kamera så ska man ha starka indikationer för detta. Tydligen så anses man ändå ha stor chans att bli gravid så länge livmodern ser normal ut samt att man har passage i äggledarna. Tog även upp detta med FSH och AMH, men det är tydligen inga prover de tar när man har ett bra progesteronvärde (som då indikerar ÄL), regelbunden mens samt att man då på UL ser äggblåsor. 

Nästa steg för mig är alltså äggledar spolning och VUL för att se så att inget hänt under dessa år som gått med mina äggledare och så att man ser äggblåsor och att livmodern ser bra ut. är på CD10 idag så när nästa mens dyker upp ska jag ringa och boka tid. Nu känns det iallafall som vi också är på väg någonstans. 

Har mycket molvärk i ena äggstocken idag på CD10, blir till att mysa lite varannan dag här fram över för att pricka in ÄL. 

• Marrelita85
    Nykär15 skrev 2016-11-21 21:34:55 följande:

Svar på spermaprovet idag och allt såg jättebra ut! Skönt!

ÄL+10 i morgon, men känns som mens i antågande så inga större förhoppningar denna gång tyvärr. Gissar att slemhinnan är lite skruttig i skicket när ÄL kom så sent i cykeln...

Åh vad skönt för er att spermaprovet såg bra ut! Tror framför allt min sambo blev lättad när bi fick provsvaret, men även jag själv tyckte det var skönt att få reda på att det inte var det som var problemet. 

Jag är på ÄL +3, tänk att tiden segar sig fram nu. tempar och det är riktigt spännande varje dag för att se vad tempen visar. Har haft en väldigt jäm tempkurva denna cykel och haft de högsta temparna någonsin efter ÄL, hoppas att det betyder något, dock var den på väg ner lite idag. Men har haft en riktig dipp på ÄL +4 varje månad så det blir spännande i morgon. 
  • Marrelita85

Åh känner som sjuk frustration idag. CD22 och haft spottings (bruna) i några dagar och idag kommer det klarrött, flera dagar för tidigt. Ledsen och nedstämd är bara förnamnet. Ska på 30års fest idag och känner bara att jag vill vara hemma.

Skulle leta efter mina tabletter in för äggledarspolningen och kan så klart inte hitta dem. Någon som kommer ihåg vad det är för antibiotikatablett man skall ta? Har för mig det var en Ipren och en antibiotika. Annars får jag väll ringa och säga att jag slarvat bort dem. Suck

• Marrelita85

BIM idag då ÄL blev en dag tidigare denna cykel än vanligt. Haft spottings sedan ca. tre dagar efter ÄL så inte haft någon alls förhoppning denna cykel, men men man hoppas ju in i det sista. Trodde mensen skullen kommit vid detta laget, men än lyser den med sin frånvaro. Typiskt, jag som bara vill att den ska komma så jag kan boka tid för VUL och äggledarspolning. På vilken dag i menscykeln går man för detta? Tycker det känns otorligt frustrerande med dessa blödningar, känns ju som att ett ev befruktat ägg har nada chans att fästa i livmoderslemhinnan om man små blöder konstant? Men där jag går på utredning verkar man strunta i att lyssna på det, någon med samma problem?

• Marrelita85

I brist på annat att göra idag, gick av jobbnatten i morse och har sovit till em och därefter ej tagit mig för att göra något alls idag. Så har jag googlat runt endel på familjeliv och övriga nätet.

Detta med ÄL tester, blir helt förvirrad. Men för mig fungerar det att ta ett test om dagen från några dagar innan förväntad ÄL för att inte missa. Har tagit CB´s digitala med en gubbe (när maximal fertilitet upptäcks) och den med dubbel hormonindikator då man får en blinkande gubbe i några dagar innan man får maximal och då en fast gubbe. Men jag testar endast en gång per dag på morgonen (morgonurin) och får alltid de resultaten som jag antar är i den perfekta värden enligt instruktionsbladet. Men hur kan det på mig då fungera att ta en per dag, medan andra kan få starkare redan samma dag bara senare på kvällen? Missar jag min ÄL topp kanske om jag inte tar på kvällen också? Men då borde jag väll inte lyckas på maximal fertilitetstest på morgonen när jag får den? Någon som förstår vad min natt trötta hjärna pratar om? Börjar leta efter alla infallsvinklar till varför vi e lyckas få det där jäkla plusset!

• Marrelita85
    Madeeleenee skrev 2016-12-01 20:20:39 följande:
    Förstår frustrationen! Jag gjorde min spolning för ett par veckor sedan och då var det inte någon särskild CD utan viktigaste var att det skedde mellan mens och nästa äl. Jag har så otroligt många cyklar så för mig var det ganska riskfritt. Men de brukar boka in det någon dag efter sista mensdagen generellt.

Jag har kört både CB och billigare stickor. Jag trivs bättre med de billiga då jag har kort peak (några timmar bara) och därför vill jag testa ofta. CB blev för dyrt och kör du med dubbel hormonibdikator ska man ju inte testa mer än en gång, varför vet jag inte.. Har du testat billigare stickor?

Vart går du? Hur långt har du kommit i utredningen? Efter du inte spolats än tänker jag, även om olika kliniker verkar ta stegen olika..
    Förut för många år sedan körde jag med billiga stickor, men har tyckt det varit smidigt att testa en gång per dag och så får man svar typ. Jag har lämnat blodprov för tyreoidea och progesteron (för att kolla om ÄL skett), sambon har lämnat spermaprov och sista steget är äggledarspolning sedan får vi snällt vänta till hösten 2017 innan vi får IVF om vi ej lyckats innan då vi måste försökt två år. Känner mig så irriterad över dessa blödningar, känns som att de minimerar chanserna. vi går på landstinget västmanlan, västerås sjukhus. De är sjukt sega. 
  • Marrelita85
    Mila skrev 2016-12-02 08:46:33 följande:

Jag har lyckats blivit gravid :) Testade på äl+9 bara för att. Och idag tog jag digitalt.

Jag måste tipsa om höga doser av D-vitamin, isoflavoner, magnesium och zink. Detta körde jag och pang. Nu är det bara all ångest över om pyret vill stanna hos oss denna gång.

Stort grattis! Hur lång tid tog det att få plusset? vad är isoflavoner? Jag har kört apotekets kvinna nu ett tag. Innan det har jag ätit folsyra och berocca och D-vitamin forte. Men hur mycket D-vitamin ska man ta?
Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?