Utredning på gång, stötta varandra?
Hej!
Nu var det ett tag sedan jag skrev här, har dock följt tråden. Var på vårat första besök på Carl von Linné kliniken.....och jag måste nog säga ändå wow vilket bemötande! Att få bli lyssnad och trodd på, att det var ok att visa att detta vi går igenom är jobbigt och att man är ledsen var SÅ skönt.
Vi gick igenom vår bakgrund och ett VUL gjordes, samt lämna kompletterande prover som AMH och virulogistatus och därefter så tyckte doktorn att det var solklart att vi skulle få göra landstings IVF. Dock så som jag påtalade dem så vägrar vår doktor här i västerås det ens en dag innan det gått två år och de ringde och pratade med dem och som jag trodde var det taggarna utåt direkt! Suck.....så nära men ändå inte. ????
Vi har fått ett uppstartsschema för IVF (långa protokollet med nässpray) om vi vill göra privata försök innan augusti, och jag är så sugen.....för då känns det iallafall som att vi aktivt gör något! Samtidigt som det känns för jävligt att behöva lägga 32000kr då det är pengar som vi skulle köpa vagn och bilbarnstol etc. Känns tråkigt att lägga pengar på något som folk får "gratis" även om det kommer kännas värt det OM vi lyckas. Känner mig så kluven. Ett annat alternativ i väntan skulle ju vara att göra inseminationer. Och då veta att de bästa spermierna blivit direkt uppförda i livmodern, men detta ger14% chans att lyckas.
Haft lite huvudvärk och lite svettningar nattetid och nu är jag lite svullen om magen. Detta är helt galet och jag trodde att det inte alls skulle gå vägen pga. att jag inte alls mått dåligt sås om jag läst på FML att man gör!
.