Mila skrev 2016-12-02 22:55:59 följande:
heel skrev 2016-12-02 09:55:25 följande:
Hur stor mängd av allt har du intagit?
Jag käkar vitaminer, men vill bara kolla vilken mängd du rekommenderar.
Det jag tar är följande,
Vitamin D 7,5 ug
Folsyra 400 ug
Magnesium 120mg
Zink 22mg
Har läst massa på amerikanska sidor att höga doser av D-vitamin är viktigt :) Var och tog prover för några dagar sedan och hade tydligen 73 i värde. Läkaren sa att man ska ha minst 75 så jag fick mycket starkare d-vitamin utskrivet. Har läst man man gärna ska ha runt 150 för graviditet.
Jag åt 25ug innan. är ju inte jätte högt men bättre än 10 som de även säljer på apoteket. Isoflavoner är östrogen. Jag tror jag haft väldigt tunn slemhinna och det kan tydligen hjälpa till att tjocka på den, göra bättre ägg och ägglossning.
Magnesium är påsar som man löser i vatten, ska tydligen vara bäst. Det är 300mg.
Vi har försökt i ca 1,5 år, fick mf i juni..
Här är en bild på några av sakerna.
Oki, vet ju inte riktigt hur vitaminerna ligger hos mig. Tvivlar starkt på att familjeläkaren kommer ta dessa prover bara för att jag skulle be om det. Vette fasen hur min slemhinna ser ut om isoflavoner skulle vara bra eller inte, vart köper man detta? Har de gjort något VUL på dig för att se om din slemhinna var tunn eller är det bara en känsla du haft? Har själv haft ett mf för 8år sedan i v.7 och funderar såklart om problemet hos mig ligger i att ägget inte fäster? Ska inhandla lite mera vitaminer, nu för tiden tror jag man säger att man inte kan överdosera vitaminer? Förr var det väll inte bra att ta för mycket av de fettlösliga vitaminerna så som D-vitamin då det inte var bra att överdosera?
heel skrev 2016-12-02 22:30:56 följande:
Jag är inne på CD2 så kämpar även jag med mensvärk.. Vetekudden är min bästa vän!
Hur länge har ni försökt eftersom detta blir "sista steget" som du säger?
Ja jag var tvungen att ta alvedon och ipren samt ligga med vetekudden och en katt på magen för att mensvärken skulle ge sig sjukt drygt. Vi har försökt sedan Augusti -15, så ca 16 försök och nada. Inte ens ett spöksträck! Äggledarspolningen blir sista steget i utredningen sedan är vi "färdiga" och får vänta till augusti -17 för samtal inför IVF och därefter stå i kö för detta.
Har gjort en sådan här utredning med mitt ex. för ca. 8år sedan och konstaterades ofrivilligt barnlös då, vilket jag fortfarande är. Var inge konstigt då så vi får väll se så att det inte blivit nå vajsing med äggstockar eller äggledare nu då.
Jag har spottnings/blödningar mellan ÄL och mens, vilket är sjuk frustrerande. Har provat Progesterall krämen och det har inte blivit bättre. Har tagit blodprover efter ÄL på dag 21 och hade då progesteronvärde 40 vilket de på ferten sa var bra, vilket då visar att man haft ägglossning osv. Men har kollat runt endel på familjeliv och många ligger ju betydligt högre på värde 75 och uppåt. Har läst en del och blödningar mellan ÄL och mens ska tydligen bero på progesteronbrist, men om de sa att 40 var bra så måste det väll vara så?