• Ememem

BF Maj 2017

För alla oss med BF i maj 2017.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-24 19:45
    Det finns en hemlig grupp på fb för oss med BF i maj dit ni är välkomna! Skicka ett meddelande och vänförfrågan till mig på fb så kan jag lägga till er. Länk till min profil, www.facebook.com/emilie.eriksson.357

• Svar på tråden BF Maj 2017
  • Anotherone
    StinaLisa skrev 2016-09-19 21:21:36 följande:

Åkte till Apoteket och köpte en sticka. Plus direkt. och nu en digital clearblue senare säger GRAVID 1-2 veckor.

Jag dog lite inombords. ?? Så lycklig. Ringde BM direkt så ska på ultraljud 20 december då 17-18 veckor. Tänk. Om allt går rätt och positivt kommer alla i släkten få en fet julklapp med en ultraljudsbild !

Lycka !

Å vad mysigt, grattis till dig!!
    Vi ska på vårt rutin-UL första veckan i december. Ska bli så spännande!!
  • Havregry
    L 91 skrev 2016-09-19 17:40:58 följande:

Hur mår ni?

Lätt illamåendes i princip konstant. Skönt att det inte är starkare, men jobbigt då det finns där hela tiden. Gasig som bara den, rätt jobbigt det med. Smått ömma bröst men det är inget som stör.
    Bruna, småklumpiga flytningar sedan i fredags. Tror det är koagulerat blod. Orolig pga det. Ska få göra vul på torsdag, och det känns bra. Hade inte förväntat mig att få tid samma vecka.

Jobbigt att må illa men med tanke på flytningarna är jag ändå glad att jag gör det, hade det försvunnit hade jag ännu mer trott att något var på tok.

• Melam

Sitter på en buss just nu och resan kommer ta ca 6 h och har så grymt ont i magen ???? Knäppt upp byxorna men är nästan outhärdligt ändå. Bör jag oroa mig tror ni??

• Bäbiiiis
    Melam skrev 2016-09-20 14:54:30 följande:

Sitter på en buss just nu och resan kommer ta ca 6 h och har så grymt ont i magen ???? Knäppt upp byxorna men är nästan outhärdligt ändå. Bör jag oroa mig tror ni??

Antagligen inte. Man kan ha ont i magen av många anledningar. Är det högt upp i magen eller lågt nere vid livmodern? Det är ju vanligt att man får mkt gaser, förstoppning m.m. som kan orsaka smärta. Särskillt när man är mycket stillasittandes.

Mf/ma tror jag oftast inte känns alls förutom vid själva utstötandet då man kan få värkar som kommer och går ganska regelbundet. Om det nu var det du var orolig för.
  • Melam
    Bäbiiiis skrev 2016-09-20 15:00:47 följande:
    Antagligen inte. Man kan ha ont i magen av många anledningar. Är det högt upp i magen eller lågt nere vid livmodern? Det är ju vanligt att man får mkt gaser, förstoppning m.m. som kan orsaka smärta. Särskillt när man är mycket stillasittandes.

Mf/ma tror jag oftast inte känns alls förutom vid själva utstötandet då man kan få värkar som kommer och går ganska regelbundet. Om det nu var det du var orolig för.
    Är som kraftig molvärk, så blir orolig d ska va missfall på gång. Fått ont i ryggen idag oxå i ländryggen. Så länge sen jag var gravid så man har glömt bort. Sen är ju alla graviditeter olika.
  • mammamumin

Plussade igår tredja barnet, fjärde graviditeten, hade ett mf i april så är lite nervös fortfarande, hoppas hoppas att det funkar denna gången.

Äldsta sonen är blir 7 och yngsta är 2 år så jag hoppas på en liten tjej denna gången. ????, men innan någon börjar babla om kön så är jag förståss lika lycklig om det blir en pojke, det viktigaste är att den blir frisk och glad..

• Bäbiiiis
    Melam skrev 2016-09-20 15:04:15 följande:

Är som kraftig molvärk, så blir orolig d ska va missfall på gång. Fått ont i ryggen idag oxå i ländryggen. Så länge sen jag var gravid så man har glömt bort. Sen är ju alla graviditeter olika.

Molvärk är ju ett typiskt graviditetssymptom. Ont i ländryggen skulle kanske kunna bero på foglossning. Jag har foglossning (hade även förra grav) och det har på mig gjort ont vid svanskotan ungefär och även lite i ljumskarna. Speciellt om jag suttit vid skrivbordet länge eller gått långpromenad eller på annat sätt ansträngt mig. Foglossning kan också göra ont mitt fram på blygdbenet.

De två missfall jag har haft har inte känts alls innan själva blödningen. Så om du inte blöder tycker jag inte du ska oroa dig.
  • Melam
    Bäbiiiis skrev 2016-09-21 11:21:31 följande:
    Molvärk är ju ett typiskt graviditetssymptom. Ont i ländryggen skulle kanske kunna bero på foglossning. Jag har foglossning (hade även förra grav) och det har på mig gjort ont vid svanskotan ungefär och även lite i ljumskarna. Speciellt om jag suttit vid skrivbordet länge eller gått långpromenad eller på annat sätt ansträngt mig. Foglossning kan också göra ont mitt fram på blygdbenet.

De två missfall jag har haft har inte känts alls innan själva blödningen. Så om du inte blöder tycker jag inte du ska oroa dig.
    Tack så mycket!! Idag känns det mkt bättre.
  • Ida96

Hej!

Är i vecka 6 (5+2) och bf 22 maj.

Väntar första barnet så känns väldigt intressant att få vara med här! Kram till er alla

• Ashurst Klara
    L 91 skrev 2016-09-19 17:40:58 följande:

Hur mår ni?

Jag är i vecka 7 + 1. Gravid mha provrör. Första graviditeten, 30 år gammal.

- Ömma och svullna bröst

- Kvällstrött, sover ca 1 h mer än förut

- Hungrig

- Svullen mage och 1 kg upp på vågen

- Konstant kissnödig

- Trög mage

- Överlycklig och förväntansfull!

Hur mår du själv? Och ni andra?
Svar på tråden BF Maj 2017