• Ememem

BF Maj 2017

För alla oss med BF i maj 2017.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-24 19:45
    Det finns en hemlig grupp på fb för oss med BF i maj dit ni är välkomna! Skicka ett meddelande och vänförfrågan till mig på fb så kan jag lägga till er. Länk till min profil, www.facebook.com/emilie.eriksson.357

• Svar på tråden BF Maj 2017
  • L.vv

Hej :) jag tog ett clear blue test digital med vecko. Och där stod det 3+. Jag hade nämligen också den teorin men barnmorskan jag pratade med såg det som vänligt liten chans så dom tippar mer på att jag är i v.10. Ja första barnet, så spännande ! :)

• L 91
    L.vv skrev 2016-10-24 10:16:07 följande:

Hej :) jag tog ett clear blue test digital med vecko. Och där stod det 3+. Jag hade nämligen också den teorin men barnmorskan jag pratade med såg det som vänligt liten chans så dom tippar mer på att jag är i v.10. Ja första barnet, så spännande ! :)

Oj, spännande ! Ska du göra ett tidigt ultraljud då?
  • L.vv

Jag vet inte faktist! Kan man få göra det? Det ända dom sa var att jah skulle få gå på ett första samtal den 3e november

• L 91
    L.vv skrev 2016-10-24 21:23:35 följande:

Jag vet inte faktist! Kan man få göra det? Det ända dom sa var att jah skulle få gå på ett första samtal den 3e november

Du kan ju fråga. Du behöver ju få veta veckan. Jag var oxå osäker på min vecka pga att min mens hoppat över fem månader ibland och kommit oregelbunden sen mina preventivmedel. Hon försökte få ett ultraljud men det fanns inga tider så jag gjorde ett privat istället..
  • Bettieboop
    L.vv skrev 2016-10-24 21:23:35 följande:

Min barnmorska ville inte göra något tidigt ul, då hon sa att det är endast för dom som har haft flera MF sedan innan. Så jag gick till en privat och gjorde ett vul i vecka 10, för att se så att den lille lever där inne och allt såg bra ut och var på exakt samma datum som min app hade räknat ut. Kostade 300kr och det är ju ingenting för att få reda på att allt är bra!
  • Teresiat

Vi kommer göra privat ul imorgon, men här kostar det tyvärr 800 kr.. Lite saftigare med andra ord. Men som sagt, värt.

• Bettieboop
    Teresiat skrev 2016-10-25 11:34:08 följande:

Vi kommer göra privat ul imorgon, men här kostar det tyvärr 800 kr.. Lite saftigare med andra ord. Men som sagt, värt.

Oj vad dyrt! Här kostar det som ett vanlig läkarbesök. Men är det ett ultraljud(på magen) eller ett vaginalt ultraljud du ska göra?
  • Teresiat

Det är på magen av en barnmorska via privat klinik. Ska en läkare göra ultraljudet kostar det typ 1200. Galet :) men jag vill betala 800 för att känna mig trygg med att den lever. Hade MA 2013 så efter det vill man ha säkra bevis ;p

• L 91

För oss så kostade det 600 kr när vi gjorde ett ultraljud för ett par veckor sedan.

• Rutis

Jag plussade idag! Känns så overkligt fast ändå - hela kroppen skriker graviditet. Ömma bröst, stickningar i livmoder, gråtmild. Hade missfall i v 10 förra månaden men försöker att inte fokusera på oron. Man får tänka att det bara ska gå bra antar jag. Grattis till er alla!

Svar på tråden BF Maj 2017