• Ememem

BF Maj 2017

För alla oss med BF i maj 2017.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-24 19:45
    Det finns en hemlig grupp på fb för oss med BF i maj dit ni är välkomna! Skicka ett meddelande och vänförfrågan till mig på fb så kan jag lägga till er. Länk till min profil, www.facebook.com/emilie.eriksson.357

• Svar på tråden BF Maj 2017
  • L.vv
    Bettieboop skrev 2016-10-25 11:31:40 följande:

Min barnmorska ville inte göra något tidigt ul, då hon sa att det är endast för dom som har haft flera MF sedan innan. Så jag gick till en privat och gjorde ett vul i vecka 10, för att se så att den lille lever där inne och allt såg bra ut och var på exakt samma datum som min app hade räknat ut. Kostade 300kr och det är ju ingenting för att få reda på att allt är bra!

Å det är ju lätt värt! Vart gör man det då?
  • Bettieboop
    L.vv skrev 2016-10-25 20:40:22 följande:
    Å det är ju lätt värt! Vart gör man det då?
    Hos en privatklinik som heter Nova, ligger i Blekinge :)
  • Tatami

Var med i denna tråden plus fb-gruppen för två mån sedan, men fick sedan tidigt missfall. Ville bara säga att nu är jag gravid igen (bf juli) och önskar er alla lycka till med era graviditeter!

• Stina91

Hejsan,

jag hoppar in här i tråden med bf 1 maj =) När är det dags för er andra? Är det någon här som bor i Uppsala eller runt omkring?

Vill bara tala om att det är första barnet för oss. Jag har diabetes så blir kollad ordentligt varannan vecka, vilket känns superbra =) Vi har redan fått se vår lilla böna tre gånger. Hur mår ni?

• L 91
    Stina91 skrev 2016-10-30 17:40:14 följande:

Hejsan,

jag hoppar in här i tråden med bf 1 maj =) När är det dags för er andra? Är det någon här som bor i Uppsala eller runt omkring?

Vill bara tala om att det är första barnet för oss. Jag har diabetes så blir kollad ordentligt varannan vecka, vilket känns superbra =) Vi har redan fått se vår lilla böna tre gånger. Hur mår ni?

Grattis! Här är det tredje barnet med bf 12 maj!

Oj, redan 3 ggr!?
  • Lindanyman

Jag har skickat vänförfrågn till dig och skrivit till dig, jag vill gå med i gruppen! :)

• evins

Hej allesammans! Har inte skrivit något här sen jag fick reda på att vi blivit gravida, har varit så orolig för att jinxa för mig själv och att något skulle gå snett. Igår var vi på ett andra besök hos barnmorskan och tog blodprov. Idag åkte vi och gjorde ett privat ultraljud, jag har varit så nojig att barnet inte skulle leva eller att ngåot skulle vara fel då min syster råkade ut för en sådan sak vid sin första graviditet. Till vår stora lycka så dök det upp ett FANTASTISKT fint barn på skärmen som sprattlade som en liten galning!!! Det var den mest surrealistiska upplevelse vi någonsin varit med om! Storgrät såklart, haha! Nu kan man äntligen slappna av, och i helgen ska vi börja berätta för folk Blev dessutom framflyttad från 12+5 till 13+2, inte helt fel! Någon annans om varit på tidigt ultraljud än eller de flesta kanske är mer tålmodiga än en själv?

• steffie1992

Hej hej alla blivande föräldrar!

Har inte varit inne på familjeliv på evigeter!

Ska ha beräknad bf 3 maj :)

Dock börja väl inte denna graviditet sådär jättebra :/

I v.10 fick jag lite ont i ljumsken när jag skulle resa mig upp ur soffan. Kändes som en streckning så jag brydde mig inte om detta.

Morgonen därpå hade jah börjat få ont i benet, ljumske/lår. Fick komma in till VC där de konstaterade att det nog bara var en streckning utifrån vad jag berättat, så jag blev hemskickad igen.

Natten/morgonen därpå vakna jag av enorma smärtor i benet. Försökte ta mig till toaletten för mina behov och fick så ont att jag satt o hulka mig framför toaletten.

Ringer 1177 där hon frågar om det inte är foglossning?

-foglossning i v10? Fråga jag

-ja, neej. Kanske inte. Sa hon.

Sen tyckte hon att jag kunde ta 2 alvedon och vänta 30-60min och hjälpte inte det skulle jag åka in till akuten.

Kontaktar min mamma som jobba natt så hon kom hit i illfart och körde in mig och sambon (han har ej körkort) efter ca 6h på akuten tar de UL på mitt ben och hittar en stor blodpropp!

Så då vart jag inlaggd några dagar på hjärtavdelnigen ifall proppen skjlle vandra till lungorna.

Och nu går jaag på en hög dos fragmin 2ggr dagen genom hela graviditeten.

Varit inne på specialmödravården flera ggr i veckan för att kolla fragmin o blod.

Min läkare från VC ringde mig för några dagar sen och BAD OM URSÄKT för att han gett mig fel diagnos. Vilket jag först var lite arg över, men samtidigt glad att han ringde för detta.

Nu mår jag bättre men är inte helt återställd dröjer yttligare 3v innan jag kan gå tillbaka till jobbet.

Går in i v.15 på torsdag 10/11 :)

Det var väl lite *host* kort om mig *host*

Nedrans förkyldning ;)

• Melton
    steffie1992 skrev 2016-11-08 18:46:07 följande:

Hej hej alla blivande föräldrar!

Har inte varit inne på familjeliv på evigeter!

Ska ha beräknad bf 3 maj :)

Dock börja väl inte denna graviditet sådär jättebra :/

I v.10 fick jag lite ont i ljumsken när jag skulle resa mig upp ur soffan. Kändes som en streckning så jag brydde mig inte om detta.

Morgonen därpå hade jah börjat få ont i benet, ljumske/lår. Fick komma in till VC där de konstaterade att det nog bara var en streckning utifrån vad jag berättat, så jag blev hemskickad igen.

Natten/morgonen därpå vakna jag av enorma smärtor i benet. Försökte ta mig till toaletten för mina behov och fick så ont att jag satt o hulka mig framför toaletten.

Ringer 1177 där hon frågar om det inte är foglossning?

-foglossning i v10? Fråga jag

-ja, neej. Kanske inte. Sa hon.

Sen tyckte hon att jag kunde ta 2 alvedon och vänta 30-60min och hjälpte inte det skulle jag åka in till akuten.

Kontaktar min mamma som jobba natt så hon kom hit i illfart och körde in mig och sambon (han har ej körkort) efter ca 6h på akuten tar de UL på mitt ben och hittar en stor blodpropp!

Så då vart jag inlaggd några dagar på hjärtavdelnigen ifall proppen skjlle vandra till lungorna.

Och nu går jaag på en hög dos fragmin 2ggr dagen genom hela graviditeten.

Varit inne på specialmödravården flera ggr i veckan för att kolla fragmin o blod.

Min läkare från VC ringde mig för några dagar sen och BAD OM URSÄKT för att han gett mig fel diagnos. Vilket jag först var lite arg över, men samtidigt glad att han ringde för detta.

Nu mår jag bättre men är inte helt återställd dröjer yttligare 3v innan jag kan gå tillbaka till jobbet.

Går in i v.15 på torsdag 10/11 :)

Det var väl lite *host* kort om mig *host*

Nedrans förkyldning ;)

Men vilken tur de upptäckte blodproppen i tid och du kan få rätt hjälp :) lycka till resten av graviditeten!
  • Teresiat

Oj blodpropp lät oskönt :( tur att de hittade den till slut! Själv så är man numera i v 16. Mår bra, sannolikt liiite piggare nu till och med. Igår orkade jag för första gången på tre månader se klart en hel film utan att somna ;)

Svar på tråden BF Maj 2017