• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Bebisbubbla

Mått så illa senaste veckan. Även varit extremt trött. Hoppas verkligen det klingar av snart! Hur mår ni andra? Tips för att bli av med illamående? (ej medicin).

• christina_gävle
    Bebisbubbla skrev 2016-10-03 11:45:59 följande:

Mått så illa senaste veckan. Även varit extremt trött. Hoppas verkligen det klingar av snart! Hur mår ni andra? Tips för att bli av med illamående? (ej medicin).

Samma här! Illamående och trötthet..

Jag har märkt att matrutiner hjälper mig och att aldrig blir riktigt hungrig.

När jag äter frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsfika/mellanmål mår jag mycket bättre dagen efter.. (: 
    Sen har jag majskakor i väskan konstant, känner jag att hungern är på väg trycker jag snabbt i mig en så slipper jag det värsta illamåendet..

Någon annan som har bra tips?
  • sigge1235

Idag gjorde jag VUL (v.6+1) men läkaren såg inget förutom en tjock slemhinna . Hon menade att det kunde vara så (eller utomkvedes men det verkade inte så) om det är så pass tidigt. Känns ändå riktigt tungt . Skulle få göra nåt VUL om ca 2 veckor.

• Amethyst4
    Bebisbubbla skrev 2016-10-03 11:45:59 följande:

Förutom det som Christina_gävle skrev om regelbundna måltider/mellanmål, helst inte mer än 2-3 timmar mellan för mig, så har det hjälpt att äta något så fort jag vaknar t.ex. skorpor eller kex. Har också köpt akupressur armband som jag tycker har hjälpt mig en hel del, dessa hjälper också bäst om jag tar på de så fort jag vaknar. Tar också gärna emot fler tips om någon annan har något som har fungerat!
  • Tiiffany
    sigge1235 skrev 2016-10-03 14:32:28 följande:

Idag gjorde jag VUL (v.6+1) men läkaren såg inget förutom en tjock slemhinna . Hon menade att det kunde vara så (eller utomkvedes men det verkade inte så) om det är så pass tidigt. Känns ändå riktigt tungt . Skulle få göra nåt VUL om ca 2 veckor.

Är det första VUL du gör? 
  • Tiiffany
    sigge1235 skrev 2016-10-03 15:02:16 följande:
    Japp!
    Okej för jag är idag i v6+0 och har hittills gjort 2st VUL där man såg hela hinnessäcken och en gulesäck. Ska på VUL igen på onsdag morgon. Såg man någon gulesäck hos dig? 
  • sigge1235
    Tiiffany skrev 2016-10-03 15:09:44 följande:
    Okej för jag är idag i v6+0 och har hittills gjort 2st VUL där man såg hela hinnessäcken och en gulesäck. Ska på VUL igen på onsdag morgon. Såg man någon gulesäck hos dig? 
    Nej, de såg inget alls.. Konstigt.. Såg de något embryo hos dig? Varför gjorde du två så tidiga VUL?
  • Tiiffany
    sigge1235 skrev 2016-10-03 15:20:49 följande:
    Nej, de såg inget alls.. Konstigt.. Såg de något embryo hos dig? Varför gjorde du två så tidiga VUL?

Hon kunde se en skymt av ngt som kunde vara embryot. Jag har under våren gjort utredningar där då jag fick missfall förra hösten och de sa att jag är välkommen tillbaka när jag vill, så nu när jag gjort VUL 2 gånger samt tog blodprover så kunde de utesluta utomkvedshavandeskap.

Kan du inte be om tidigare VUL? 

Svar på tråden BF maj 2017