• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • bak14

Hej! Hoppas att det är ok att jag hoppar in här. Jag plussade 14de september och har bf 23de maj. Vi väntar vårt andra barn. Det som är lite konstigt och skiljer sig från min första graviditet är att jag har typ inga symptom, jag är bara lite mer trött än vanligt och kissar lite oftare den här gången. Några dagar innan och efter jag plussade mådde jag illa men nu är det inget. Jag börjar bli lite orolig om det är något, jag undrar om det är så för andra också eller om det är bara jag.

• vi259

lämnar nu tråden då jag har färskt blod som kommer och gravtestet har blivit jättesvaga. så ett mf var det här

• Anotherone
    vi259 skrev 2016-10-03 16:08:51 följande:

lämnar nu tråden då jag har färskt blod som kommer och gravtestet har blivit jättesvaga. så ett mf var det här

Men så trist, jag beklagar!
  • Nelah
    sigge1235 skrev 2016-10-03 14:32:28 följande:

Idag gjorde jag VUL (v.6+1) men läkaren såg inget förutom en tjock slemhinna . Hon menade att det kunde vara så (eller utomkvedes men det verkade inte så) om det är så pass tidigt. Känns ändå riktigt tungt . Skulle få göra nåt VUL om ca 2 veckor.

Jag gjorde vul ännu tidigare i typ v4-5 med förra barnet. Visste inte att jag var gravid utan hade haft ihållande mensvärk sedan senaste mensen. Läkaren som gjorde vul sa "jaha, här har vi en alldeles fin graviditet". För mig var det bara en svart fläck med en böna i typ men läkaren såg ju redan då vart det var.

Men det låter ju konstigt att de bara såg slemhinna?! Och att du ska behöva vänta 2 veckor, de måste ju veta vad det är tycker jag.
    Jag vill och jag kan...
  • Miichz

Åh beklagar verkligen:((
  • Charlotta 785

Beklagar
  • Charlotta 785
    bak14 skrev 2016-10-03 16:05:24 följande:

Hej! Hoppas att det är ok att jag hoppar in här. Jag plussade 14de september och har bf 23de maj. Vi väntar vårt andra barn. Det som är lite konstigt och skiljer sig från min första graviditet är att jag har typ inga symptom, jag är bara lite mer trött än vanligt och kissar lite oftare den här gången. Några dagar innan och efter jag plussade mådde jag illa men nu är det inget. Jag börjar bli lite orolig om det är något, jag undrar om det är så för andra också eller om det är bara jag.

Vi har bf
    Eller ja, jag ska på ul den 31/10 så får vi se vad dem säger (Extremt oregelbunden cykel).

Väntar oxå andra barnet.
    Har sedan innan en liten Haylie född
    sep 2013
  • Bebisbubbla

Så tråkigt! Är du helt säker? Kollat med gynakut?
  • sigge1235

[quote=77020151][quote-nick]Nelah skrev 2016-10-03 16:32:25 följande:[/quote-nick]Jag gjorde vul ännu tidigare i typ v4-5 med förra barnet. Visste inte att jag var gravid utan hade haft ihållande mensvärk sedan senaste mensen. Läkaren som gjorde vul sa "jaha, här har vi en alldeles fin graviditet". För mig var det bara en svart fläck med en böna i typ men läkaren såg ju redan då vart det var.

Men det låter ju konstigt att de bara såg slemhinna?! Och att du ska behöva vänta 2 veckor, de måste ju veta vad det är tycker jag.[/

Ja konstigt, men inte onormalt sa läkaren. Och man kan väl inte få hcg-utslag utan att det finns ens nånting väl? Så antagligen var det så litet att det kunde gömma sig och inte synas. Hoppas jag på. Men det är väl rätt bra att ta nytt VUL om 2 veckor och ge det en chans att förhoppningsvis växa på sig och synas tänker jag. Hoppas det!

Någon som vart med om att de inte sett något i v.6+1 men där det "kom fram" sen??

Svar på tråden BF maj 2017