BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Men ååååh Hope88 hoppas innerligt att det kommer gå bra, vilket det med all säkerhet gör!!! Vad spännande med kön, vi valde ju också att ta reda på det, jag är ju alldeles för nyfiken för att låta bli.
Visst är det skönt att testet är så pass tillförlitligt som över 99 %, och slippa dessa sannoliketssiffror som bara skapar oro hos mig.
Skickar dem testet till Natera i USA? För det gjorde vår läkare och vi fick svar på 9 vardagar.
Håller alla tummar och tår för dig!!
Idag gjorde jag NIPT testet på Crocus ultraljudsklinik på Kungsgatan i sthlm. 7000:-
Började med ett ultraljud där hon gick igenom hela bebis och flödet i navelsträngen. Allt såg fint ut. Nackspalten såg även den fin ut, men hon sa att även om den är mindre än 3mm som den ska vara så innebär det det inte 100% att det är utan kromosomfel. Nipt testet är dock 99,9 % och endast 0,1% felmarginal. Tog blodprovet på labet mittemot och svaret kommer om ca 2 veckor. Så nervös! Vi valde även att få reda på kön. *nyfiken*
Valde nipt test istället för kub då det kan visa falska höga resultat pga av ivf som vi gjort.
Bebis mätte idag 4,3 mm så motsvarande vecka 11+1 men enligt äggplock och återförande vecka 10+5. Det var bara bra att den var lite större.
Hoppas så att allt ska gå bra!
Imorgon är det inskrivning på mvc. Känns overkligt!
Kram på er!
Hur kommer det sig att ivf kan ge falska resultat? Jag ska göra kub om 2 veckor har också gjort ivf.
Medan nipt testet mäter dna från fostret i mammans blod*
Här är bättre fakta om just nipt testet. www.lakartidningen.se/Klinik-och-vetenskap/Klinisk-oversikt/2016/05/NIPT-ar-ett-genombrott-i-fosterdiagnostiken/
Tack så mycket för hjälpen!
Har lagt till nu!
Messa mig så lägger jag till.
Antingen som vän för eller så messar ni er FB mailadress, den som FB skapat åt er! Inte den för inloggning.
Mina växer också och det kliar!! Det gjorde det förra gången också. Då gick jag upp i storlek två storlekar (minst). Från C till E. Det gick dock ner igen efter amning :) Mina har dock inte börjat läcka.
Jag är också ny i tråden, jag är i v12. BF 18 maj. Andra barnet.
Rörde era bebbar på sig? Min har varit helt still på tidigare vul..lite nervös för kub att den ska va still igen hehe