• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • JoJoNo
    Fjäderängel skrev 2016-11-04 10:31:32 följande:

Och där kände jag livmodern jätte tydligt!! V.14(13+6) så lycklig!!

Så roligt! Kände du den när du låg ner?
  • jooo

6 dagar kvar till Kub. Så nervös! Förstod dock att landstinget gör NIPT om man får hög sannolikhet innan fostervattensprov. De känns skönt! Har någon mer KUB nästa vecka?

• ika_109
    jooo skrev 2016-11-04 13:58:08 följande:

6 dagar kvar till Kub. Så nervös! Förstod dock att landstinget gör NIPT om man får hög sannolikhet innan fostervattensprov. De känns skönt! Har någon mer KUB nästa vecka?

Japp, har mitt på måndag! (Dock så har vi redan gjort nipt i privat regi) så sannolikhetsvärdet kommer spela mindre roll för oss, bara hoppas dem inte ser eller hittar nåt annat på ultraljudet..

Lycka till!
  • Paincake

Jag har Kub på tisdag, v 12+0 (typ).

Idag är jag så himla matt och har hjärtklappning för minsta lilla. Orkar nästan inte stå upp, vill bara sova. Kontaktade barnmorskan eftersom jag misstänkte att järnvärdet inte var i ordning men det var helt ok (120). Skulle vila/sova under helgen och återkomma om det inte blev bättre. Hon nämnde något om sköldkörteln så vi får väl se.

• ika_109
    Paincake skrev 2016-11-04 17:43:12 följande:

Jag har Kub på tisdag, v 12+0 (typ).

Idag är jag så himla matt och har hjärtklappning för minsta lilla. Orkar nästan inte stå upp, vill bara sova. Kontaktade barnmorskan eftersom jag misstänkte att järnvärdet inte var i ordning men det var helt ok (120). Skulle vila/sova under helgen och återkomma om det inte blev bättre. Hon nämnde något om sköldkörteln så vi får väl se.

Jag har varit jättetrött och frusen som kan vara symtom på att man har låga sköldkörtelvärden som var fallet för mig. Bra att din BM uppmärksammade det - se till att hon kollar upp dina värden.
  • Paincake
    ika_109 skrev 2016-11-04 19:03:53 följande:
    Jag har varit jättetrött och frusen som kan vara symtom på att man har låga sköldkörtelvärden som var fallet för mig. Bra att din BM uppmärksammade det - se till att hon kollar upp dina värden.
    Ja, frusen är jag också.

Det skulle visserligen kunna vara en stressreaktion också. Företaget jag jobbar på "råkade" gå i konkurs. Inte helt lätt läge att söka nytt jobb just nu, även om arbetsmarknaden ser ljus ut för mig.

Jag är dessutom fackligt ombud så jag har haft häcken full, minst sagt.
  • Emmaa90

Jag har sett att en del här gör kub och nipt.
    Är det någon speciell anledning till att så många gör det? Jag är 26 och har inget i släkten så jag har inte valt att göra något kub test. Nyfiken

• Paincake

Jag är ju 35 år. I Skåne erbjuds alla över 32 eller 33 Kub.

Mina två andra barn är födda i Östergötland och där erbjuds kub till alla oavsett ålder så det gjorde vi då.

• Makarona

Hej skriver här eftersom jag ännu inte vet var mitt slutgiltiga BF kommer hamna på, är verkligen mellan april och maj nu... om drygt två veckor får jag veta men gissar på 1-3 maj något så :) Hör av mig när jag vet! (Är verkligen skitjobbigt att inte veta var jag hör men lär ju föda i mah hursomhelst!)

• jooo
    Emmaa90 skrev 2016-11-04 22:39:34 följande:

Jag har sett att en del här gör kub och nipt.

Är det någon speciell anledning till att så många gör det? Jag är 26 och har inget i släkten så jag har inte valt att göra något kub test. Nyfiken

Hej! Jag är 27 men valt att göra de. I Östergötlands erbjuds alla. Mest för att hitta om det skulle vara livshotande kromosomförändringar. Downs är jag inte orolig för :)