• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • JoJoNo

Idag är jag lite ledsen. Haft jätteont inatt. Kom fram till att det är foglossningar men väldigt tidigt. Hade det akut sista månaderna förra graviditeten. Har sedan innan inflammation i höfterna som
    Med är värre och bara gråtit inatt av smärtan. När jag gick upp i morse för att kissa började jag må illa, blev alldeles kallsvettig och kunde inte se. Som tur är var min man hemma. Sen minns jag inget förrän han fick liv i mig på golvet. Jag hade svimmat. Antagligen lågt blodtryck när jag steg upp för fort. Ngn mer som känt av det?

Ska på kalas idag men känner inte alls för det, är bara ledsen idag.

• Bebisbubbla
    jooo skrev 2016-11-04 13:58:08 följande:

6 dagar kvar till Kub. Så nervös! Förstod dock att landstinget gör NIPT om man får hög sannolikhet innan fostervattensprov. De känns skönt! Har någon mer KUB nästa vecka?

Jag har på måndag nu. Men hur funkar KUB? Redan gjort blodprovet så ultraljudet kvar. När man gör ultraljudet på måndag nu, får man svar direkt eller dröjer det några dagar?
  • Emaria
    Paincake skrev 2016-11-04 17:43:12 följande:

Jag har Kub på tisdag, v 12+0 (typ).

Idag är jag så himla matt och har hjärtklappning för minsta lilla. Orkar nästan inte stå upp, vill bara sova. Kontaktade barnmorskan eftersom jag misstänkte att järnvärdet inte var i ordning men det var helt ok (120). Skulle vila/sova under helgen och återkomma om det inte blev bättre. Hon nämnde något om sköldkörteln så vi får väl se.

Se till att de kollar s-Ferritinet annars. Jag hade hyfsat hb förra graviditeten men katastrofalt lågt s-ferritin, dvs depåerna tömda, och mådde jättedåligt helt plötsligt!
  • Paincake
    Emaria skrev 2016-11-05 14:22:35 följande:
    Se till att de kollar s-Ferritinet annars. Jag hade hyfsat hb förra graviditeten men katastrofalt lågt s-ferritin, dvs depåerna tömda, och mådde jättedåligt helt plötsligt!
    Järndepåerna var bra, s-ferritinvärde på 45 och hb 120 enligt barnmorskan så det är inte det som spökar. Är trött och hjärtat rusar idag också trots att jag mestadels har vilat så jag får väl tassa in på vc och ta lite prover i veckan.

Men tack för att du tänkte på det. Det är ju därför man är med i en familjelivsgrupp. <3
  • ika_109

Då var kuben avklarad, underbar BM som förklarade allt noga och ingående tog sig verkligen tid och fyllde i "formuläret" tillsammans med oss, svarade på alla våra frågor med vad som kändes som stor kunskap. Hon fick mig lugn till skillnad från förra gången då vi hade en ren skräckupplevelse.

Den här gången hamnade vårt resultat på 1 på 2373 och med tanke på min ålder (37) så får jag anse mig vara nöjd! :) Alla organ såg så fina ut, hjärtat slog och allt var precis som det skulle!!

Nu ska jag bara njuta och tillåta mig vara gravid!

Det var flera som skulle ha sin kub den veckan, önskar alla ett stort lycka till!

• Teresiat

Härligt!!! Här är det nedräkning till RUL... Mindre än en månad kvar :) Så nyfiken på om det är lillebror eller lillasyster. Oavsett vad det blir så blir det underbart! Men nyfiken är man ;)