• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • annadenise
    Paincake skrev 2016-11-27 12:14:56 följande:

Läcker mage! :)

Själv hänger jag i soffan med dottern som var magsjuk igår. Men det märks (nästan) inte på henne idag. Tänk om man själv hade samma återhämtningsförmåga.

Tack:)
  • annadenise
    Nelah skrev 2016-11-26 17:19:43 följande:

Tråkigt med magsjuka, hoppas den försvinner snabbt!

Vi köpte en begagnad Peugeot 307 sw för att vi behövde en bil till. Den har 3 enskilda säte i baksätet och möjlighet att sätta in 2 extra säte bagaget ifall vi är fler som åker. Vi kommer att sätta storebror 6 år där framme (vi kan stänga av airbagen), sen antingen babyskyddet eller bilstol 2 i mitten bak och den andra bakom passageraren.

Den bilen har vi oxå,jag är så nöjd.Vi köpte den för 1,5 år sedan. Vi har satt in 2 extra säten därbak som alltid finns där,men ihopfälda när vi är få passagerare. De är en rymlig bil,men smidig och lätt att köra.
  • jooo

V 16 idag fortfarande inga antydningar att bebis finns. Hmm verkar va många som redan känner sina små! Längtar dit!. Får trösta mig att bm sa att de många gånger dröjer till rul innan förstfödeskorna förstår vad som är vad /:

• hope88
    jooo skrev 2016-11-27 18:15:55 följande:

V 16 idag fortfarande inga antydningar att bebis finns. Hmm verkar va många som redan känner sina små! Längtar dit!. Får trösta mig att bm sa att de många gånger dröjer till rul innan förstfödeskorna förstår vad som är vad /:

Jag kände i torsdags kanske, kan ju lika gärna varit tarmar haha ;) Nu har det varit lugnt där. Tror mer på rörelser närmare rul och att det är helt normalt :) v16 på onsdag för mig
  • Axioria1
    hope88 skrev 2016-11-27 17:01:27 följande:

Pojke här med enligt NIPT :)

Längtar efter riktiga rörelser :) Ja snart är spökveckorna över! Vilken vecka är du i nu? Jag går in i v16 på onsdag

Är i vecka 16. Går in i vecka 17 på onsdag. Tycker tiden går lite för sakta nu, vill känna av bebis mer.
  • Axioria1
    jooo skrev 2016-11-27 18:15:55 följande:

Är andra barnet för oss så jag vill känna rörelser hela tiden nu. Med första kände jag i v 17 eller om de var v18 men var osäker på om de var inbillning.

Kul sen när de blir lite mer tydliga rörelser när bebisen blivit större.
  • hope88
    Axioria1 skrev 2016-11-27 19:29:41 följande:

Är i vecka 16. Går in i vecka 17 på onsdag. Tycker tiden går lite för sakta nu, vill känna av bebis mer.

Då byter vi vecka samma dag :)

Hehe samma här! Hoppas känna mer om några veckor :)
  • FnR96

Köpte de första kläderna till bebis idag, så sött så jag kunde inte låta bli. Hur mycket har ni inhandlat? Jag har varit feg och inte vågat, har tänkt att det kanske blir otur, men nu när man gått in v 16 så måste de ju firas :)

• ika_109
    FnR96 skrev 2016-11-29 18:15:18 följande:

Köpte de första kläderna till bebis idag, så sött så jag kunde inte låta bli. Hur mycket har ni inhandlat? Jag har varit feg och inte vågat, har tänkt att det kanske blir otur, men nu när man gått in v 16 så måste de ju firas :)

Vi har inte köpt någonting än men å andra sidan så har vi ett barn sen innan så vi har mycket redan, men nåt nytt kommer vi köpa till vår nya plutt...

Upplever att man knappt hinner tvätta dem första kläderna innan dem har växt ur dem...