• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • JoJoNo

Idag ringde läkaren med snabbanlysen som inte visade på ngn downs syndrom eller de andra trisomi som gör att barnet inte kommer överleva. Vi kan andas lite men de gör en lång analys nu som tar 2 veckor till för andra kromosomavvikelser. O ultraljud igen om 2 veckor för att kolla hjärtat, eftersom det kan vara ett hjärtfel. Men som sagt efter en vecka med bara gråt kan vi andas lite iaf.

• hope88
    JoJoNo skrev 2016-11-23 16:57:21 följande:

Idag ringde läkaren med snabbanlysen som inte visade på ngn downs syndrom eller de andra trisomi som gör att barnet inte kommer överleva. Vi kan andas lite men de gör en lång analys nu som tar 2 veckor till för andra kromosomavvikelser. O ultraljud igen om 2 veckor för att kolla hjärtat, eftersom det kan vara ett hjärtfel. Men som sagt efter en vecka med bara gråt kan vi andas lite iaf.

Men åh så glad jag blir!! Vilka fina nyheter <3

Försök andas lite nu och kom ihåg att vi har kommit väldigt långt i vården så de flesta hjärtfel kan opereras om det skulle bli nödvändigt. Håller ändå tummarna att allt ser bra ut om 2 veckor! Kram
  • jooo

Mysigt med alla magar. Här är det nog mest godis i kombo med svullenhet som gör min mage gigantisk haha. Längtar tills det är en ordentlig bebis kula ^^

Mina ilningar har vara borta en dag, skönt kanske inte är uvi. Dock har ligamentetn börjar spännas /:

• Ankissen

Min mage syns alltför mycket. Innan nipt vill jag ju inte visa den. Har vida ponchos över tröja och byxor men tror att en hel del kollegor och elever misstänker ändå. Går och väntar och längtar efter Niptsvaret. Får nästan inget gjort på jobbet. :(

• Axioria1
    JoJoNo skrev 2016-11-23 16:57:21 följande:

Vad skönt! Hoppas ni snart får fler lugnande besked!
  • Axioria1
    Hoppfullatankar skrev 2016-11-23 19:10:28 följande:

Underbart med tvillingar, men jösses vad magen växer!

Spännande med två! När fick du veta att de inte bara var en?
  • Axioria1
    jooo skrev 2016-11-23 19:12:02 följande:

Mysigt med alla magar. Här är det nog mest godis i kombo med svullenhet som gör min mage gigantisk haha. Längtar tills det är en ordentlig bebis kula ^^

Mina ilningar har vara borta en dag, skönt kanske inte är uvi. Dock har ligamentetn börjar spännas /:

Är väl mest så för min del med men tänker att de är liiiite bebis oxå och att livmodern puttar upp andra organ osv så att magen blir att se lite större ut. För än är ju livmodern inte så väldigt högt upp (för mig iaf är v 16).
  • Hoppfullatankar
    Axioria1 skrev 2016-11-23 20:18:04 följande:

Spännande med två! När fick du veta att de inte bara var en?

Fick veta det på tidigt ul för 2 veckor sedan!
  • Axioria1
    Ankissen skrev 2016-11-23 19:41:46 följande:

Min mage syns alltför mycket. Innan nipt vill jag ju inte visa den. Har vida ponchos över tröja och byxor men tror att en hel del kollegor och elever misstänker ändå. Går och väntar och längtar efter Niptsvaret. Får nästan inget gjort på jobbet. :(

Hoppas att svaret kommer snart och att ni får bra besked! <3 Är inte kul att behöva vänta och vara i ovisshet.