BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Vi har inte köpt någonting än men å andra sidan så har vi ett barn sen innan så vi har mycket redan, men nåt nytt kommer vi köpa till vår nya plutt...
Upplever att man knappt hinner tvätta dem första kläderna innan dem har växt ur dem...
Vi köpte babygym och babysitter av en vän ganska tidigt. Men sedan kub så vågar vi ingenting. Ultraljud nästa vecka och den fullständiga analysen borde komma då med. Känns fortf oroligt för slutanalysen. Tittade på vagn nu när det var mkt erbjudanden i helgen men vågar inte ännu. Men vill!
Är gravid med tredje barnet och känner fortfarande inga rörelser. Är i vecka 17+1. Någon mer som inte känt något än?
Köpte de första kläderna till bebis idag, så sött så jag kunde inte låta bli. Hur mycket har ni inhandlat? Jag har varit feg och inte vågat, har tänkt att det kanske blir otur, men nu när man gått in v 16 så måste de ju firas :)
Då går vi in i vecka 16 <3
3 veckor kvar till rul nu :)
Igår tror jag att jag kände plutt igen, var som ett dovt pickande under naveln hihi
Jag måste fråga om era drömmar också, drömmer ni mycket? Jag har alltid dröm detaljerat men nu är det mycket. Jag drömmer speciellt om barnafödsel, första gången fick jag en son, andra gången en flicka och inatt så fick jag tvillingar, pojke och flicka.
Jag gick in i v 19 igår och vi har handlat litegrann. Tidigare än med storasyskonet dock så det kanske är lite tidigt men jag vet inte. Om det skulle hända något med den här bebisen så vill vi fortfarande ha fler barn så jag tänker att vi skulle få användning av sakerna ändå (förhoppningsvis).
Men vi har köpt en begagnad vagn och ett babyskydd.
Många saker har vi ju gjort oss av med eftersom blivande storebror hinner fylla 11 år. Spjälsäng och allt som behövs till den finns dock på vinden liksom en del bebiskläder, en bärsjal och en baby björn-sele
Jag gick in i v 19 igår och vi har handlat litegrann. Tidigare än med storasyskonet dock så det kanske är lite tidigt men jag vet inte. Om det skulle hända något med den här bebisen så vill vi fortfarande ha fler barn så jag tänker att vi skulle få användning av sakerna ändå (förhoppningsvis).
Men vi har köpt en begagnad vagn och ett babyskydd.
Många saker har vi ju gjort oss av med eftersom blivande storebror hinner fylla 11 år. Spjälsäng och allt som behövs till den finns dock på vinden liksom en del bebiskläder, en bärsjal och en baby björn-sele
Gud vad läskigt, det är exakt samma!
Min son är född -06 och blir 11 i februari och jag har bf 1/5.
Nu har vi inte gjort RUL än så det kan ju ändras men ändå
Han tycker att det ska bli jätteroligt. Vi var inte alls säkra på att vi skulle ha fler barn än ett så även om det blivit syskon för fem år sen eller nu så blir ju åldersskillnaden stor. Han frågar ofta hur jag mår och gillar att få vara med och bestämma. Han plockade även på sig en snuttefilt när vi var ute i affärer för några veckor sen och sa bestämt att den här ska bebisen ha. Så det kommer nog att bli bra
Fast ändå en omställning, han är ju van att få mycket tid med oss och mycket gör vi alla tillsammans och där får man väl modifiera saker och ting när det kommer en bebis som ska vara med också.
Det där med svartsjukan tror jag också borde bli enklare, stora barn förstår ju att andras behov kan vara mer akuta på ett annat sätt.