• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Stina91
    hope88 skrev 2016-11-25 12:25:36 följande:

Åh satt i bilen tidigare imorse och kör och längst ner i magen känns det som om det fladdrar till typ som en fisk som sprattlar på ett bord. Var bara i ett par sekunder sen kände jag inget mer och har inte känt något mer heller. Tänk om det var plutt, så mysigt :)

Är det vanligt att man kan känna en gång och sen att det dröjer till nästa gång?

Ja, det tror jag. Jag kände typ två gånger i veckan i vecka 15 och 16. Nu känner jag varje dag =) Oftast när jag ligger ner.
  • hope88
    Teresiat skrev 2016-11-25 12:56:54 följande:

Det skulle jag tro. Jag uppleveler lite liknande. Kände bäbis en gång, sen så gick det 3-5 dagar innan jag kände ngt igen :)

Okej :) Får hoppas plutt ger sig till känna snart igen <3
  • hope88
    Stina91 skrev 2016-11-25 14:32:32 följande:

Ja, det tror jag. Jag kände typ två gånger i veckan i vecka 15 och 16. Nu känner jag varje dag =) Oftast när jag ligger ner.

Så mysigt! Vilken vecka är du i nu? :)
  • Stina91
    hope88 skrev 2016-11-26 10:38:03 följande:

Så mysigt! Vilken vecka är du i nu? :)

Vecka 18 :) Vilken vecka är du i?
  • hope88
    Stina91 skrev 2016-11-26 13:37:48 följande:

Vecka 18 :) Vilken vecka är du i?

Okej snart dags för rul då :) Vecka 15 nu :)
  • jooo

Åh mysigt att ni känner lillen. Här bara väntas o väntas det. V 16 imorgon :)

• Paincake

Huuu. Dottern har fått magsjuka. Inget är som väntans tider. ;)

Vi funderar på bil - ni som har fler än två barn, vilken bil har ni och hur har ni placerat bilstolarna?

• Nelah
    Paincake skrev 2016-11-26 17:00:13 följande:

Huuu. Dottern har fått magsjuka. Inget är som väntans tider. ;)

Vi funderar på bil - ni som har fler än två barn, vilken bil har ni och hur har ni placerat bilstolarna?

Tråkigt med magsjuka, hoppas den försvinner snabbt!

Vi köpte en begagnad Peugeot 307 sw för att vi behövde en bil till. Den har 3 enskilda säte i baksätet och möjlighet att sätta in 2 extra säte bagaget ifall vi är fler som åker. Vi kommer att sätta storebror 6 år där framme (vi kan stänga av airbagen), sen antingen babyskyddet eller bilstol 2 i mitten bak och den andra bakom passageraren.
    Jag vill och jag kan...
  • Paincake
    Nelah skrev 2016-11-26 17:19:43 följande:
    Tråkigt med magsjuka, hoppas den försvinner snabbt!

Vi köpte en begagnad Peugeot 307 sw för att vi behövde en bil till. Den har 3 enskilda säte i baksätet och möjlighet att sätta in 2 extra säte bagaget ifall vi är fler som åker. Vi kommer att sätta storebror 6 år där framme (vi kan stänga av airbagen), sen antingen babyskyddet eller bilstol 2 i mitten bak och den andra bakom passageraren.
    Jag vill och jag kan...
    Tack. Det verkar vara av den aggressiva sorten, dock. :/

Vi har i nuläget en Toyota Verso med sju platser och separata säten i baksätet men den börjar bli till åren (en 2009:a) och skulle behövas bytas ut oavsett. Funderingarna går i att köpa en ny Verso eller en SUV av något slag. Men vi vet inte riktigt än. Vi tar in tips och råd i nuläget. Ska kika på Renault också. Tack för tips :)