• JoJoNo

BF maj 2017

Förra graviditeten mådde jag illa från v 4 o hela graviditet. Låg o skakade i soffan hela dagarna. Har inte varit lika jobbigt denna gången. O jag hoppas då jag skulle slippa det men sista veckan har det blivit sämre o idag har det bara varit soffan. Är i v 9. Provat allt möjligt men vet inte vad jag ska göra. Några tips?

Tänkte på kub. Vad räknas som bra värden o inte bra värden?

• JoJoNo
    ika_109 skrev 2016-10-19 15:45:48 följande:
    Vad som räknas som bra värden kan nog bara du avgöra, men man kan få allt mellan 1/2 till 1/20 000, men lanstinget anser att man tillhör högriskgruppen om man har mindre än 1/200 (iaf här i Östergötland), det kan säkert skilja landsting emellan.

Hoppas du börjar må bättre snart!! :)
    Tack för informationen. Googlade det o hittade med 1/200. Får se vad se säger på inskrivningen.
    Tack jag hoppas med jag mår bättre snart :). Går o försöker knapra på ett rån men hjälper inte mkt.
  • JoJoNo
    misslina skrev 2016-10-19 18:24:24 följande:
    Har du provat lergigan eller lergigan comp?
    Jag äter lergigan och det tar i alla fall udden av illamåendet
    Provade förra graviditeten utan effekt men inte denna gången. Tänkte att det inte är ngn mening. Men kanSke värt att testa ändå.
  • JoJoNo

Är i v10. Inte gått upp något ännu snarare lite ner pga illamåendet. Är helt normalt. Förra graviditeten gick jag ner ganska mkt. Slutade på plus 6 kg vid födsel. Barnet tar vad det behöver iaf. Men visst är man inte så pigg när man inte får i sig så mkt pga illamåendet.

• JoJoNo

Alltså syns det på era magar? Går in i vecka 11 nu o syns väldigt väl. Är andra barnet.

• JoJoNo

Jag har köpt ett par gravidjeans o ett par svarta gravidbyxor. Då spänner inget iaf o de sitter bra i benen.

• JoJoNo
    Pedagog200701 skrev 2016-10-27 18:36:33 följande:
    Jag har också köpt det. Hittade grymt sköna på H&M tillslut efter att ha letat igenom hela Västerås centrum ;)
    Livet är en saga där varje sida ska läsas!
    Båda mina är från hm med :)
  • JoJoNo
    FruHolmli skrev 2016-10-31 10:05:29 följande:

Har lagt till nu!

Messa mig så lägger jag till.

Antingen som vän för eller så messar ni er FB mailadress, den som FB skapat åt er! Inte den för inloggning.

Kanske en dum fråga men hur ser jag vilken som är min mailadress på FB?
  • JoJoNo
    hope88 skrev 2016-10-31 13:39:33 följande:

Idag gjorde jag NIPT testet på Crocus ultraljudsklinik på Kungsgatan i sthlm. 7000:-

Började med ett ultraljud där hon gick igenom hela bebis och flödet i navelsträngen. Allt såg fint ut. Nackspalten såg även den fin ut, men hon sa att även om den är mindre än 3mm som den ska vara så innebär det det inte 100% att det är utan kromosomfel. Nipt testet är dock 99,9 % och endast 0,1% felmarginal. Tog blodprovet på labet mittemot och svaret kommer om ca 2 veckor. Så nervös! Vi valde även att få reda på kön. *nyfiken*

Valde nipt test istället för kub då det kan visa falska höga resultat pga av ivf som vi gjort.

Bebis mätte idag 4,3 mm så motsvarande vecka 11+1 men enligt äggplock och återförande vecka 10+5. Det var bara bra att den var lite större.

Hoppas så att allt ska gå bra!

Imorgon är det inskrivning på mvc. Känns overkligt!

Kram på er!

Hur kommer det sig att ivf kan ge falska resultat? Jag ska göra kub om 2 veckor har också gjort ivf.
Svar på tråden BF maj 2017