• JoJoNo

BF maj 2017

Fjäderängel skrev 2016-11-04 10:31:32 följande:

Och där kände jag livmodern jätte tydligt!! V.14(13+6) så lycklig!!

Så roligt! Kände du den när du låg ner?
  • JoJoNo

Idag är jag lite ledsen. Haft jätteont inatt. Kom fram till att det är foglossningar men väldigt tidigt. Hade det akut sista månaderna förra graviditeten. Har sedan innan inflammation i höfterna som
    Med är värre och bara gråtit inatt av smärtan. När jag gick upp i morse för att kissa började jag må illa, blev alldeles kallsvettig och kunde inte se. Som tur är var min man hemma. Sen minns jag inget förrän han fick liv i mig på golvet. Jag hade svimmat. Antagligen lågt blodtryck när jag steg upp för fort. Ngn mer som känt av det?

Ska på kalas idag men känner inte alls för det, är bara ledsen idag.

• JoJoNo
    hope88 skrev 2016-11-13 08:12:42 följande:

Lite väl tyst i denna tråd, vart är alla? ;)

Hur mår ni?

Jag är här men tycker med det är tyst. Skrev ett långt inlägg förra veckan om hur jag mådde men ingen som svarade, så tänkte att tråden inte var så aktiv längre. Jag har mailat om att vara med på fb men har inte blivit inbjuden dig. Någon som är med på fb?

Har så svårt att sova på nätterna. Hur har ni andra det?
  • JoJoNo
    hope88 skrev 2016-11-13 08:40:47 följande:
    Åh det missade jag! Har varit offline i ett par dagar fram till i fredags. Var så nervös över svaret på nipt och att något skulle gå på tok.

Är det fysiskt du inte mår bra eller är det nån oro?

Har också skrivit och bett om inträde till fb gruppen, hoppas man får komma med. Är inte med i någon fb grupp just nu men skulle vilja för det är nog mest aktivt där.

Har också svårt att sova. Vaknar mycket och går upp o kissar flera ggr om per natt. Vaknar alltid tidigt pigg också. Har alltid varit morgontrött men inte nu längre:p

Vilken vecka är du i nu? Jag går in i v14 på onsdag.
    Började få foglossningar förra veckan. Jättetidigt men hade stora problem sist med men inte så tidigt. Har väldigt ont i mina inflammerade höfter så vet inte hur jag ska sova. O illamåendet är sämre. Men börjat med lergigan nu så är lite bättre iaf. Det blir nog bättre o bättre. Känner mig bara så trött o har så ont.

Hur mår du i kroppen?

Har kub på ons. Jätteorolig för det men det går nog bra. Hade inte tänkt berätta för mina elever innan det men var läge i fredags när de stökade som tusan. Så nu vet alla. Det gör mig ännu mer nervös om nu kub skulle vara dåligt.

Är i 12+2 idag.
    Vem är det mer som kan bjuda in till fb? Konstigt att alla inte blir inbjudna.
  • JoJoNo
    hope88 skrev 2016-11-13 09:13:24 följande:
    Åhh! Låter inte alls kul :( Kan du inte köpa nån avlastningskudde såg en jättebra på nätet så kanske det är lättare att hitta nån bra ställning? Som jag förstått beror foglossning pga hormoner trodde alltid det var pga belastningen av magen.

Vad skönt att illamåendet känns bättre nu, jag har bara illamående på morgonen nu innan jag äter frukost. Så det bärj8ar avta. Lite läskigt men har förstått det som att moderkakan tagit över och då kan symtomen minska.

Har också foglossning sen några v tillbaka. Vart så chockad när jag var hos sjukgymnasten. Har inte jätteont ännu men hat ont i svanskotan när jag sitter, strålar mycket i ljumskarna och ner på framsida lår och ibland hugger det till i både ländrygg och blygdben så jag skriker till.

Tror det kommer gå jättebra på kuben :) Snart dags! Men förstår att du är nervös. Tycker ändå det var ett bra beslut av dig att berätta för klassen.

Vet faktiskt inte :/ Hoppas bara på att få bli inbjuden!
    Mina foglossningar började i ländryggen o som blixtrar över blygdbenet på nätterna. Ska köpa ett brett bälte.

Har en lång kudde men är så ovant att ligga på sidan pga mina höfter som är inflammerade. Läste att man inte får ligga på rygg som gravid för det kan trycka på ngt så bebisen o mamman inte får syre. Men måste ju vara i senare delen av graviditeten. Har ont hur jag än ligger.

Hur många ivf-försök var det ni gjorde?
  • JoJoNo
    jooo skrev 2016-11-13 09:17:15 följande:

Jag är här..Har också bett om inträde men får inget insläpp och inget svar på mailet. Tror jag mailade FruHolmli. Men hon kanske är aktiv alls längre?

Tycker jag är inne i en bara väntan period nu. Bokat rul den 23 december. Har inga känningar knappt alls. Snarare känslan av att vara ogravid. Vill bara att veckorna ska springa fram. Efter RUL kommer vi börja planera, titta på kläder, barnvagn osv. Längtar <3 när har ni andra RUL?

Jag mailade med henne för ganska länge sedan men inget svar :(

Vilken vecka är
    Du i vid rul? Vet inte när vi får vi hamnar mellan jul o nyår kanske.
  • JoJoNo
    hope88 skrev 2016-11-13 09:28:38 följande:
    Ja bälten ska vara bra :) Håller ju ihop fogarna!

Aa har också förstått att senare i graviditeten som man inte ska ligga på rygg. Är rädd för att hamna på rygg ändå i sömnen... Det är oerhört jobbigt när man inte hittar en bra sovställning. Får också ont i höfterna när jag ligger helt på sidan så just nu ligger jag lite halvt på höften och magen men det fungerar ju inte längre fram.

2 st, det tog sig på andra försöket <3 Gjorde långa protokollet då. Korta fungerade inte. Ni?
    Med sonen gjorde vi två långa protokoll och ett frysförsök. Med denna graviditeten gjorde vi ett långt protokoll men köpte ett Trepack. Trodde inte vi skulle lyckas direkt eftersom vi inte gjorde det sist. Vi gjorde icsi både nu o då.
  • JoJoNo
    hope88 skrev 2016-11-13 10:11:19 följande:
    Så härligt att det lyckats 2 gånger :) Så glad att vi lever i denna tid då det finns så mycket assistans. Vi gjorde också icsi båda gångerna.

Vad händer med de 2 försöken ni har kvar och betalt för?
    De brinner inne. Sånt himla spel med pengar detta. Men vi trodde verkligen inte vi skulle lyckas direkt eftersom det var svårt sist. O jag blev sjuk efter sonen föddes med reumatism så trodde det skulle påverka med. Men men bara att betala av o se glad ut typ ;). Man kunde låna på kliniken via ett företag, så det gjorde vi. Med sonen var det gratis eftersom det var första barnet. 3pack kostade 59000 plus alla mediciner o startbesök så cirka 67000.
  • JoJoNo
    hope88 skrev 2016-11-13 10:12:31 följande:

Jag är i v 19+1 vid rul. Kändes sent men verkar vara normalt

Ja tror det är
    Ganska normalt särskilt om man gjort kub. Om man inte gjort det får man lite tidigare här. Ringde ni o bokade själva? Vi skulle få lapp hemskickad men vet inte när. Ska fråga på kubet tänkte jag.
  • JoJoNo
    Paincake skrev 2016-11-13 10:44:08 följande:

Hej på er! Jag är också kvar i tråden. :)

Jag har haft jättemycket foglossning de två andra graviditeterna så jag väntar bara på att det ska smälla till ordentligt. Känner av de bakre fogarna om jag är uppe och rör mig någon längre stund eller sitter still för länge. Den främre fogen känner jag av när jag snedbelastar bäckenet. Men än så länge är det överkomligt. Har inga riktiga tips att komma med förutom rejäl smärtlindring. Fick citodon utskrivet sist, det hjälpte något. Foglossningsbälte funkar dåligt på mig då jag får sammandragningar av det. Men det är bara en period. I juni blir det bättre ;)

Idag åkte maken och barnen till mina svärföräldrar så jag har faktiskt dagen för mig själv. Tänkte fixa naglarna, köpa ny foundation, skämma bort mig lite inför veckan som kommer. Vecka 14 idag. Heja mig!

Åh hoppas du får
    En mysig dag. Man behöver sådana dagar med o bara pyssla om sig själv.

Jag har citodon för min reumatism o hade det sist för foglossningarna. Tycker dock inte det hjälpt denna gången mot foglossningarna. Eller kanSke tar smärttoppen iaf.

Ha en trevlig dag!
Svar på tråden BF maj 2017