• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Nitcirc
    Bebisbubbla skrev 2016-09-25 08:40:06 följande:
    När det blir detta smusslande vill jag nästan bara skylla på att jag blivit sjuk och inte kan komma. Så tråkigt men känns enklare.
    Ja jag förstår dig, känns jobbigt. Fick göra min första lögn i fredags då vi egentligen skulle på AW med jobbet o jag hade längtat efter det men fick ju annat kul att tänka på när jag var hemma ändå :D hoppas man slipper mycket smusslande...
  • Bustrollen
    StinaLisa skrev 2016-09-25 07:50:03 följande:

Lägg gärna till mig men kan inte gå in och skicka PM. Är det en helt vanlig stängd grupp så ingen kan se utomstående ????

Gruppen är hemlig så går nog inte ens att söka på den tror jag. Skickade pm till dig nyss : )
  • Bebisbubbla
    Nitcirc skrev 2016-09-25 13:53:32 följande:

Ja jag förstår dig, känns jobbigt. Fick göra min första lögn i fredags då vi egentligen skulle på AW med jobbet o jag hade längtat efter det men fick ju annat kul att tänka på när jag var hemma ändå :D hoppas man slipper mycket smusslande...

Hoppas också att man inte behöver smussla så mycket.:)

Förresten, någon fler som sover hela natten och sedan måste sova på eftermiddagen med? Mellan 15-17. Varit så trött de senaste dagarna.!
  • Paincake
    Bebisbubbla skrev 2016-09-25 19:38:43 följande:
    Hoppas också att man inte behöver smussla så mycket.:)

Förresten, någon fler som sover hela natten och sedan måste sova på eftermiddagen med? Mellan 15-17. Varit så trött de senaste dagarna.!
    Skrev just ett långt inlägg om hur trött jag är. Har sovit nästan halva dagen idag och kommer att gå till sängs tidigt ikväll. Jag fattar inte hur jag ska orka jobba också. Håhåjaja, det är mycket med det jordiska.
  • An89

Hej!

Första graviditeten för mig och sambon och känns sjukt roligt, spännande och lite nervöst :) Är enligt appen beräknad till 30 maj så är i v 5 :) Vet inte hur vi ska kunna hålla oss från att berätta för alla... Hur har ni andra gjort? Väntar ni till v 12 innan ni berättar för familj och nära vänner? Vi berättade för bådas föräldrar igår eftersom vi håller på och flytta, så jag bör ju inte lyfta tungt.

Tycker det är svårt att behöva hålla sig så länge till då det är det bästa i livet just nu och något vi är så glada för.. :) Ni som fått mf, hur tidigt i graviditeten var det då?

• Emmissara
    An89 skrev 2016-09-26 09:37:50 följande:

Hej!

Första graviditeten för mig och sambon och känns sjukt roligt, spännande och lite nervöst :) Är enligt appen beräknad till 30 maj så är i v 5 :) Vet inte hur vi ska kunna hålla oss från att berätta för alla... Hur har ni andra gjort? Väntar ni till v 12 innan ni berättar för familj och nära vänner? Vi berättade för bådas föräldrar igår eftersom vi håller på och flytta, så jag bör ju inte lyfta tungt.

Tycker det är svårt att behöva hålla sig så länge till då det är det bästa i livet just nu och något vi är så glada för.. :) Ni som fått mf, hur tidigt i graviditeten var det då?

grattis :D 
    jag är gravid med mitt första barn, dock tredje graviditeten. Första missfallet skedde bara någon dag efter jag hade plussat så ifall jag inte hade plussat så skulle jag bara märkt att mensen va konstigare än vanligt. Andra graviditet slutade i ett MA, Det upptäcktes tyvärr i v.13 (12+1) men fostret hade tyvärr redan dött i v.10 (9+2). Jag hade fått se hjärtat slå 2 gånger så chansen att de ens händer är VÄLDIGT liten. 

Mina föräldrar har vi berättat för direkt i den här och den förra graviditeten, mannens familj berättade vi för i förra graviditet i v.10 eller 11. Det känns skönt att de vet om att jag har haft ett ma, men den här gången kommer vi troligtvis att vänta med att berätta för dom till efter kub, kommer då vara i v.13. 

Jag berättar om graviditeten för dom som jag vill ska veta ifall det inte går vägen. Men den här gången kommer det gå vägen för mig, och det kommer gå jättebra för dig också <3 
  • hey bae
    Bebisbubbla skrev 2016-09-25 19:38:43 följande:
    Samma här, är konstant trött! Lägger mig tidig om kvällarna och på dagarna vilar jag så fort jag får chansen. Känns tufft på jobbet nu. Hur mår du annars?
  • Axioria1

Vecka 7 har börjat och jag mår illa hela tiden. Måste äta konstant för att hålla de i schakt. Tog en kort paus i förrgår och vips kom illamåendet och jag kunde knappt äta för jag mår så illa.

Är lite sugen på att boka ett privat VUL för att få se den lille bönan och om hjärtat slår. Känns som de skulle kännas lite mer värt att må skit då.

Vet att de inte är nån garanti för att man sett hjärtat slå (har fått ett missfall efter att sett hjärtat slå) men de skulle kännas fint iaf.

Hur mår ni andra?

Svar på tråden BF maj 2017