• Black Mamba 666

Skönt konstaterande…

Jag vet inte riktigt om jag vill få ut något av denna tråd mer än ett väldigt skönt konstaterande för egen del i syfte att komma vidare i livet. Jag är en av många män och kvinnor som lever med ett stagnerat sexliv eller obefintligt förekommande trist sådan och således ett klassiskt ämne på FL.

Min fru vill inte se det som ett problem då hon är nöjd med ynka 1-2 gånger per månad och allt ska ske på hennes villkor och mina försök avvisas 9,5 av 10 gånger. Tro mig, jag är en självkritisk och pragmatisk person och när det uppstår ett problem så börjar jag primärt rannsaka mig själv om saker och ting kan hänga ihop med hur jag är och om jag drar mitt strå tillstacken. Ni funderar naturligtvis nu på hur det står till med mig och om t ex han är i god form, bra i sängen, attraktiv, romantisk, generös, hjälpsam hemma med barnen och hushållet, låter henne få egen tid, uppvaktar osv. Tro mig, har gått igenom listan i flera år och bockat av alla parametrar med råge.

Har i flera år försökt att kommunicera med henne utan att vara anklagande om problemet men hon avvisar att jag bara klagar på henne och svaret är att hon ständigt är trött och hon har som bäst lust på dagtid då vi båda jobbar. Jag kommer gärna hem på dagtid för att ha sex men vad hjälper det om hon omöjligt kan komma ifrån sitt jobb på dagtid? Har föreslagit parterapi men ständigt avvisande svar att jag bör gå själv då det är jag som har problem och inte hon. Jag vet, vi är kontraproduktiva på alla sätt och vis. Nu senast när hon själv konstaterade att det var alldeles för länge sedan så höll jag med och fick till svar att då får du väl ordna det oftare på egen hand. Då menar hon att jag får dra någon handtralla så att frustration släpper. Problemet för min del är att jag snarare blir mer frustrerad och avtrubbad när jag gör det på egen hand.

Livet är allt lustigt när man är på topp i livskurvan och då ska man krypa tillbaka till när man var tonåring med en handtralla! Inte för att jag vill eller önskar splittra min familj men jag har frågat om vi ska gå skilda vägar och det säger hon att det föreligger inget skäl till att göra det då hon är lycklig. Har aldrig varit otrogen och ingen förespråkare men jag börjar förstå och inse att det inträffar. Jag är lycklig med min familj men jag vill ha sex och närhet. Vad gör man åt det? Jo, jag har nu konstaterat att hon inte vill göra någonting åt problemet. Det är nu vi borde pippa som kaniner och det lär knappast bli mer frekvent när vi har passerat 50. Så konstaterandet är att jag inte tänker åldras till en gammal bitter gubbe i en fåtölj och våndas över ett passivt sexliv och därför göra jag slag i saken?
  • Svar på tråden Skönt konstaterande…
  • Black Mamba 666
    Anders 386 skrev 2016-09-21 14:32:38 följande:

Käkar hon P-piller?

Faktum är att risken med att ta hormoner är klart underdriven. Många kvinnor mår dåligt av P-piller utan att ana att det får dom att bli mer deppiga och tappa aptiten på livet. 

Hon tål inte p-piller så det har hon aldrig ätit. Vi kör säkra perioder och kondom. Det är därför vi har 3 barn.
  • Black Mamba 666
    monkees skrev 2016-09-21 14:21:19 följande:
    Du skriver att du är lycklig! MEN vill ha sex och närhet. Är du lycklig eller inte? Om du inser att du faktiskt är lyckligast ihop med din familj så får du väl bita ihop. En del har/får allt och andra lite mindre.
    Jag är absolut lycklig och stolt över min familj. Men jag är olycklig för att jag saknar sex och närhet. Ena behöver inte utesluta det andra men till sist och syvende så får man göra ett val. 
  • Anders 386
    Rast1337 skrev 2016-09-21 14:02:14 följande:

........ Man lever en gång, sen är det game over.

Skål
  • Zombie von Rymmen
    Efter att ha läst igenom trådens nya inlägg får jag intrycket att hon har feta mentala spärrar som hon inte för sitt liv tänker möta och pröva. Kanske tror hon att efter en viss ålder och/eller efter barnalstring ska man sluta ha sex, det är ganska många som har den inställningen. Men det spelar inte så stor roll egentligen, för jag tror inte det finns något du kan göra eller ändra på för att förändra situationen. Hon har varit håglös ända från början och du har funnit dig i det. Sorry, men jag är rätt övertygad om att det är kört. Allting pekar på att enda lösningen är att du finner dig en annan partner. Jag förstår inte hur man kan vilja vara ihop med någon som är så respektlös mot ens känslor.

Men ja, barnen kan jag inte råda dig om. Kan ni inte bara göra slut på relationen men fortfarande bo ihop som vänner och föräldrar?
    nevermind skrev 2016-09-21 14:09:55 följande:

Meddela att du tänker skaffa en älskarinna eftersom hon inte vill lösa problemet. Hon skiter ju i dig. Man måste inte ha sex men man måste prata om det, stimulera på andra sätt, etc.
    Sen är det hon som får välja om hon vill skiljas.

Haha, tycker faktiskt det är ganska klipskt.
  • Anonym (Lotta)

Ja du ts, jag förstår dig. Det är inte bara sexet som saknas utan det blir mer som försvinner. När man har sex sällan försvinner en del av kittet som gör en till partners. Utan sex blir man mer just bara vänner. Jag sade till min make för flera år sedan att utan sex kommer vi att skiljas. Är det ett hot undrade han argt? Nej, det är ett löfte, en konsekvens, om vi inte har sex regelbundet och det går upp till sex månader mellan gångerna så kommer vi till slut att skiljas, svarade jag.

Nu är vi skilda sedan två år efter 24 år tillsammans. Jag har ingen ny är och ja, jag är fruktansvärt sugen på sex. Men jag vill inte ha det med någon jag inte har känslor för, är lite gammaldags! :)

• Anonym (Dokraft)
    Black Mamba 666 skrev 2016-09-21 13:11:37 följande:

Du har helt rätt att det är ett gemensamt problem. Med tanke på kommunikationsbristningen så skrev jag för ca 2 år sedan ett brev där jag förklarade hur jag kände och hur jag såg på vårt sexliv men i vanlig ordning utan resultat. 

Hon tycker att jag är översexuell och får dämpa det på egenhand. 

Fick också höra att jag var översexuell (och alltså var det mitt fel). Det var alltså viktigare att vara utan skuld än att vilja diskutera eller arbeta tillsammans så att vi kunde komma överens och fortsätta som ett par.

Nu när jag är skild så ser jag fler områden där denna attityd fanns men det var just det förnedrande och frustrerande sexlivet som fick min bägare att rinna över.
  • Anonym (En kille me pille)

Har du nånsin funderat på om hon är lesbisk? Har hon haft en konservativ uppväxt? Hon kanske inte vågar komma ut?

Annars... skit i och tjata. Lägg ner inviterna och börja visa ditt oberoende. Det kräver sin man men ett utmärkt sätt är att ha sex med dig själv helt öppet. Ligg bredvid henne i sängen, och surfa in på x-hamster och runka. Helt öppet. När hon frågar vad du sysslar med säger du "jag har sex och jag visar mitt oberoende". Visa att du klarar dig själv och att du inte är beroende av henne!! A man's gotta do what a man's gotta do...

• Underhill
    Black Mamba 666 skrev 2016-09-21 15:40:11 följande:
    Vi är nog många med den gemensamma nämnaren. Tolkar jag dig rätt att du har förlikat dig med att acceptera situationen som den är eller funderar du inom andra banor?
    Funderar gör jag till och ifrån. Ser det mer som att jag har en paus och mer accepterar den situation vi är i med familjeliv just nu. Finns få stunder och tillfällen att "doppa"/älska så att säga. Det är ett faktum som även jag med den högre lusten ser :) Sen är det relativt det här med hur ofta (frekvens) och så. De som knappt har sex en gång varannan månad eller två tre ggr per år kontra de som har sex en gång i veckan osv. Det blir ju skillnad beroende på var man är och vart man har varit och vart man önskar komma till. Det funkar för min del som det är just nu, men jag hade önskat mer :) Har varit den "tjatande" partnern tidigare och tagit tag i det och haft en diskussion med högt i tak. Energikrävande är det och något jag just nu inte orkar gå igenom igen. Men det blev absolut bättre efter dessa diskussioner. Så ett råd (även om råd kan bli dyrköpta) är att verkligen ta tag i det och vara envis i dialogen. Med ett gott syfte för båda och utan att låta anklagande.
    E vi överens så kör vi
  • Black Mamba 666
    Anonym (En kille me pille) skrev 2016-09-21 19:53:47 följande:

Har du nånsin funderat på om hon är lesbisk? Har hon haft en konservativ uppväxt? Hon kanske inte vågar komma ut?

Annars... skit i och tjata. Lägg ner inviterna och börja visa ditt oberoende. Det kräver sin man men ett utmärkt sätt är att ha sex med dig själv helt öppet. Ligg bredvid henne i sängen, och surfa in på x-hamster och runka. Helt öppet. När hon frågar vad du sysslar med säger du "jag har sex och jag visar mitt oberoende". Visa att du klarar dig själv och att du inte är beroende av henne!! A man's gotta do what a man's gotta do...

Hon är inte lesbisk då jag har erbjudit henne testa utan förbehåll och lika hetero som jag själv är. Jag har aldrig tjatat om sex och kommer aldrig göra heller. Jag förstår din poäng men jag vill inte sänka mig till den nivån. Jag är tyvärr inte så mycket för handtrallor heller och föredrar äkta vara.
  • Black Mamba 666
    Anonym (Lotta) skrev 2016-09-21 17:08:42 följande:

Ja du ts, jag förstår dig. Det är inte bara sexet som saknas utan det blir mer som försvinner. När man har sex sällan försvinner en del av kittet som gör en till partners. Utan sex blir man mer just bara vänner. Jag sade till min make för flera år sedan att utan sex kommer vi att skiljas. Är det ett hot undrade han argt? Nej, det är ett löfte, en konsekvens, om vi inte har sex regelbundet och det går upp till sex månader mellan gångerna så kommer vi till slut att skiljas, svarade jag.

Nu är vi skilda sedan två år efter 24 år tillsammans. Jag har ingen ny är och ja, jag är fruktansvärt sugen på sex. Men jag vill inte ha det med någon jag inte har känslor för, är lite gammaldags! :)

Visst är det som du beskriver. Sex och närhet är väsentlig del av en relation. Jag är en varmblodig person och ger väldigt mycket av mig själv men behöver någonting tillbaka också. Hon är mer den svala typen och kan lätt vända ryggen för att somna 30 sekunder senare och det kan pågå  i veckor innan hon känner något behov av närhet.

Jag har också sagt i tidigare diskussioner att jag kommer att lämna om vi inte får en förbättring men hon vet att jag skulle aldrig ge upp barnen och då blir det tyvärr bara tomma hot. Hade barnen varit äldre och i övre tonåren så hade jag tvingat fram en konklusion och i värsta fall lämnat.

Hade ni barn när ni skilde er och hur gamla?  
Svar på tråden Skönt konstaterande…