• Black Mamba 666

Skönt konstaterande…

Jag vet inte riktigt om jag vill få ut något av denna tråd mer än ett väldigt skönt konstaterande för egen del i syfte att komma vidare i livet. Jag är en av många män och kvinnor som lever med ett stagnerat sexliv eller obefintligt förekommande trist sådan och således ett klassiskt ämne på FL.

Min fru vill inte se det som ett problem då hon är nöjd med ynka 1-2 gånger per månad och allt ska ske på hennes villkor och mina försök avvisas 9,5 av 10 gånger. Tro mig, jag är en självkritisk och pragmatisk person och när det uppstår ett problem så börjar jag primärt rannsaka mig själv om saker och ting kan hänga ihop med hur jag är och om jag drar mitt strå tillstacken. Ni funderar naturligtvis nu på hur det står till med mig och om t ex han är i god form, bra i sängen, attraktiv, romantisk, generös, hjälpsam hemma med barnen och hushållet, låter henne få egen tid, uppvaktar osv. Tro mig, har gått igenom listan i flera år och bockat av alla parametrar med råge.

Har i flera år försökt att kommunicera med henne utan att vara anklagande om problemet men hon avvisar att jag bara klagar på henne och svaret är att hon ständigt är trött och hon har som bäst lust på dagtid då vi båda jobbar. Jag kommer gärna hem på dagtid för att ha sex men vad hjälper det om hon omöjligt kan komma ifrån sitt jobb på dagtid? Har föreslagit parterapi men ständigt avvisande svar att jag bör gå själv då det är jag som har problem och inte hon. Jag vet, vi är kontraproduktiva på alla sätt och vis. Nu senast när hon själv konstaterade att det var alldeles för länge sedan så höll jag med och fick till svar att då får du väl ordna det oftare på egen hand. Då menar hon att jag får dra någon handtralla så att frustration släpper. Problemet för min del är att jag snarare blir mer frustrerad och avtrubbad när jag gör det på egen hand.

Livet är allt lustigt när man är på topp i livskurvan och då ska man krypa tillbaka till när man var tonåring med en handtralla! Inte för att jag vill eller önskar splittra min familj men jag har frågat om vi ska gå skilda vägar och det säger hon att det föreligger inget skäl till att göra det då hon är lycklig. Har aldrig varit otrogen och ingen förespråkare men jag börjar förstå och inse att det inträffar. Jag är lycklig med min familj men jag vill ha sex och närhet. Vad gör man åt det? Jo, jag har nu konstaterat att hon inte vill göra någonting åt problemet. Det är nu vi borde pippa som kaniner och det lär knappast bli mer frekvent när vi har passerat 50. Så konstaterandet är att jag inte tänker åldras till en gammal bitter gubbe i en fåtölj och våndas över ett passivt sexliv och därför göra jag slag i saken?
  • Svar på tråden Skönt konstaterande…
  • Anonym (Elvira)
    Anonym (exklusivitet) skrev 2016-09-21 10:36:21 följande:
    Har du något emot om han har sex med andra?
    Ja, det har jag.
    Vill han ha det så får han säga till, då är det slut mellan oss.
    Skulle inte klandra honom men så är det.

Vi har vår deal. Jag hjälper honom på andra sätt.
  • Rast1337
    Anonym (Elvira) skrev 2016-09-21 10:55:01 följande:
    Men nej... hade min sambo försökt sig på det där du beskriver så tror jag nästan att jag klippt till honom!
    Det är på gränsen till våldtäkt i mina ögon, om du inte stoppar vid minsta protest.
    Va du måste skoja? Klart att man slutar vid protest om man är normalt funtad. Men hur får du det till våldtäkt? Det handlar ju om förföring, sen kanske det inte passar dig och det kan jag acceptera.
  • Rast1337
    Black Mamba 666 skrev 2016-09-21 10:44:29 följande:
    Tack för tipset. Been there, done that och vid två tillfällen när dildon dök upp så blev hon väldigt upprörd så det höll på nästan fördärva hela sexakten. Har sedan ett år tillbaka en ny leksak som jag inte ens vågar ta fram. Jag tom nämnde att jag har köpt en liten leksak som en ny överraskning utan att säga vad det var. Hennes svar var att du kan du leka med den på egen hand eller testa på dig själv. Hon tycker väldigt mycket om helkroppsmassage och det brukar resultera en del av tillfällena till att hon tänder till. 

När hon väl är kåt så går det inte stoppa henne förrän hon har fått sina 2-3 orgasmer. Problemet är att hon verkar kämpa emot och håller tillbaka lusten fast hennes kropp verkar vilja något annat. 

Åfan, vilken besvikelse. Det låter ju som hon inte ens är villig att testa nya marker för att se om det triggar igång något. Jag skulle nog sitta ner och ta ett ordentligt snack och fråga om hon kan ha ett öppet sinne och testa typ ett scenario (som jag skrev om, utan att du berättar vad). Hon ska bara slappna av och njuta, funkar det inte så får man ju acceptera det, mne jag tycker inte du ska ge dig utan att åtmistone få testa en gång. På med ögonbindel oxå så hon inte lägger sig i för mycket :) 

Om hon inte ens tycker att du är värd att satsa lite på, vilket man måste i ett förhållande så är det nog inte mycket att göra. Därför är det viktigt att sitta ner och förklara läget, vill hon inte så skulle iaf jag ge upp helt. Då är hon inte värd dig.

Det behöver ju inte handla om mitt exempel, men något som piffar till det lite i sänghalmen är ju inte fel.

• Black Mamba 666
    Rast1337 skrev 2016-09-21 11:02:25 följande:

Åfan, vilken besvikelse. Det låter ju som hon inte ens är villig att testa nya marker för att se om det triggar igång något. Jag skulle nog sitta ner och ta ett ordentligt snack och fråga om hon kan ha ett öppet sinne och testa typ ett scenario (som jag skrev om, utan att du berättar vad). Hon ska bara slappna av och njuta, funkar det inte så får man ju acceptera det, mne jag tycker inte du ska ge dig utan att åtmistone få testa en gång. På med ögonbindel oxå så hon inte lägger sig i för mycket :) 

Om hon inte ens tycker att du är värd att satsa lite på, vilket man måste i ett förhållande så är det nog inte mycket att göra. Därför är det viktigt att sitta ner och förklara läget, vill hon inte så skulle iaf jag ge upp helt. Då är hon inte värd dig.

Det behöver ju inte handla om mitt exempel, men något som piffar till det lite i sänghalmen är ju inte fel.

Du är rätt på det och det handlar oftast om kommunikation vilket vi brister på. Elvira är ett praktexempel i tråden. Vet precis vart hon står i sin sexualitet/lust helt öppet mot sin sambo där de gemensamt gör ett aktivt val.

När vi kommunicerar om problemet så många gånger som jag har tagit upp så blir hon väldigt lätt provocerad. Jag har försökt och lägga fram det så diplomatiskt och med öppningar om olika hjälp och alternativ men hon tar det väldigt negativt och det blir alltid samma utfall där hon har taggarna ut och jag framstår som missnöjd, tjatig, klagande make och hon tar det som att hon är fullständigt oduglig. Sist vi hade det på diskussion så lovade jag henne att jag aldrig mer skulle ta upp det på tal och då får det bli som det blir. Det finns ingenting osexigare och jobbigare än att tjata till sig sex och jag vill och önskar att hon ska vilja ha mig och inte göra det för att vara till lags. 

Vi har inte haft sex på 3 veckor. Igår kväll frågade hon; vad är det för fel på dig egentligen? Det stör mig så otroligt mycket efter 13 års äktenskap och ytterligare några år dessförinnan att ställa frågan när hon vet orsaken. Hon är trots allt en intelligent kvinna och att spela dum är lika med att idiotförklara mig. 
  • Anonym (Dokraft)

Ni har ett gemensamt problem även om hon inte ser det så.
    Just hennes ovilja att hantera det eller ens låta dig lösa det på annat sätt är oerhört tröstlöst. Har själv varit där.
    Jag skrev ett långt brev där jag beskrev hur jag vill att vårt liv skulle bli och skrev också att vägen dit kommer ta tid och kräva arbete och kompromisser av oss båda.
    Förstod att hon inte alls hade samma målbild som jag, ville absolut inte samarbeta eller ens diskutera och det slutade i separation.
    Har nu ett nytt förhållande med allt det jag saknade i förra förhållandet.

• Anonym (Orsak?)

Vet inte hur gammal din kvinna är men förstadiet inför klimakteriet kan tyvärr ta flera år (d.v.s.innan menopaus). Kan börja vid ca 45 år och vara till ca 50 års ålder.

Hormonerna kan göra en extremt stor skillnad i sexlusten, för min del som också befinner mig i förstadiet så blev det tvärtom och jag fick ett enormt behov av sex som jag inte alls haft innan. Nu har jag inget emot att ha sex flera gånger/dag och innan hade jag knappt någon sexlust alls och var nöjd med 1 gång/månad ,om ens det!

Det låter som att din kvinna accepterat sin bristfälliga lust istället för att kämpa för att få det bättre. Jag förstår nu i efterhand vad jag saknat, det speciella bandet och närheten man faktiskt får av att ha sex med varandra. Om hon inte haft lust på ett bra tag så saknar hon det troligen inte heller, och har svårt att sätta sig in i hur du känner det. Tjat har tyvärr den motsatta effekten och det enda du kan göra är acceptera läget, eller lyckas nå fram till henne att hon behöver söka hjälp.

Om jag vore din kvinna så skulle jag välja att söka hjälp för att inte bli av med min partner för hon är nog innerst inne medveten om att er sexlust inte är i fas, och att du inte är nöjd med det. Att hon inte är lyhörd inför dina känslor tycker jag är respektlöst mot den man påstår sig älska. 

• Underhill
    Black Mamba 666 skrev 2016-09-21 11:25:19 följande:
    Du är rätt på det och det handlar oftast om kommunikation vilket vi brister på. Elvira är ett praktexempel i tråden. Vet precis vart hon står i sin sexualitet/lust helt öppet mot sin sambo där de gemensamt gör ett aktivt val.

När vi kommunicerar om problemet så många gånger som jag har tagit upp så blir hon väldigt lätt provocerad. Jag har försökt och lägga fram det så diplomatiskt och med öppningar om olika hjälp och alternativ men hon tar det väldigt negativt och det blir alltid samma utfall där hon har taggarna ut och jag framstår som missnöjd, tjatig, klagande make och hon tar det som att hon är fullständigt oduglig. Sist vi hade det på diskussion så lovade jag henne att jag aldrig mer skulle ta upp det på tal och då får det bli som det blir. Det finns ingenting osexigare och jobbigare än att tjata till sig sex och jag vill och önskar att hon ska vilja ha mig och inte göra det för att vara till lags. 

Vi har inte haft sex på 3 veckor. Igår kväll frågade hon; vad är det för fel på dig egentligen? Det stör mig så otroligt mycket efter 13 års äktenskap och ytterligare några år dessförinnan att ställa frågan när hon vet orsaken. Hon är trots allt en intelligent kvinna och att spela dum är lika med att idiotförklara mig. 
    Anser hon att det är du som skall ta initiativen...att du som man och att man som man har fått den lotten på sig att vara den som driver det intima?? Märklig fråga hur som helst! 
    E vi överens så kör vi
  • Black Mamba 666
    Anonym (Orsak?) skrev 2016-09-21 12:05:57 följande:

Vet inte hur gammal din kvinna är men förstadiet inför klimakteriet kan tyvärr ta flera år (d.v.s.innan menopaus). Kan börja vid ca 45 år och vara till ca 50 års ålder.

Hormonerna kan göra en extremt stor skillnad i sexlusten, för min del som också befinner mig i förstadiet så blev det tvärtom och jag fick ett enormt behov av sex som jag inte alls haft innan. Nu har jag inget emot att ha sex flera gånger/dag och innan hade jag knappt någon sexlust alls och var nöjd med 1 gång/månad ,om ens det!

Det låter som att din kvinna accepterat sin bristfälliga lust istället för att kämpa för att få det bättre. Jag förstår nu i efterhand vad jag saknat, det speciella bandet och närheten man faktiskt får av att ha sex med varandra. Om hon inte haft lust på ett bra tag så saknar hon det troligen inte heller, och har svårt att sätta sig in i hur du känner det. Tjat har tyvärr den motsatta effekten och det enda du kan göra är acceptera läget, eller lyckas nå fram till henne att hon behöver söka hjälp.

Om jag vore din kvinna så skulle jag välja att söka hjälp för att inte bli av med min partner för hon är nog innerst inne medveten om att er sexlust inte är i fas, och att du inte är nöjd med det. Att hon inte är lyhörd inför dina känslor tycker jag är respektlöst mot den man påstår sig älska. 

Hon är i de häraden och jag håller med dig att klimakteriet kan hålla på under flera år. Rent generellt och nu kan jag inse att redan i början av vårt förhållande så hade hon lägre lust och även om vi pippade "oftare" så berodde mer på mina initiativ. Sedan så blir det per automatik färre sextillfällen när man har småbarn och då har vi mer varit  i symbios och stor förståelse under perioden. 

Jag tror faktiskt att hennes lust finns där någonstans precis som din reflektion i efterhand. Jag upplever bara att hon medvetet eller omedvetet håller tillbaka eller skärmar av den. Jag kan bara inte förstå varför eller vad som triggar henne att hålla tillbaka? 
  • Black Mamba 666
    Underhill skrev 2016-09-21 12:16:43 följande:
    Anser hon att det är du som skall ta initiativen...att du som man och att man som man har fått den lotten på sig att vara den som driver det intima?? Märklig fråga hur som helst! 
    Jag har tagit initiativet i stort sett under hela vår relation och jag har de senaste månaderna gett upp mer eller mindre. Jag saknar ömsesidigheten och att jag alltid ska behöva ta steget har fått mig att känna mig mer eller mindre som ett billigt luder (ursäkta uttrycket). Hon får eller fick tidigare frekvent helkroppsmassage där jag verkligen går igenom varje mm av hennes kropp och muskler som ibland får ett erotiskt avslut. Oftast långa orala behandlingar med flera orgasmer på raken osv. MEN, ingen som helst spontanitet tillbaka. Jag har under senaste 15 åren, vid 2 tillfällen fått kroppsmassage varav ett som jag har bett om och den andra där hon mer eller mindre kände sig tvingad pga. sitt dåliga samvete och en tidigare diskussion där jag beskrev att jag saknade initiativ och spontanitet från hennes sida. Vid 2 tillfällen under samma period har jag fått mer än en utlösning då hon inte orkar mer när hon själv är tillfredsställd. 

Sedan jag slutade ta initiativ till sex JA, så har det blivit färre och färre tillfällen. 
Svar på tråden Skönt konstaterande…