Sommarnatt10 skrev 2017-04-30 21:39:04 följande:
Det där är ju så olika vad bm å liknande tycker... hade sammandragningar i min förra grav från v16... ingen fara sa alla (å visst han kom någon dag efter bm) mem vet en tjej som blev sjukskriven på typ samma premisser... denna gång har jag haft samma å även onda sammandragningar/verkar ett par nätter/vecka... väntar tvillingar å har tagit upp det med bm, ingen fara säger hon (har inte blivit undersökt v32 nu) eftersom det onda bara är på nätterna å "bara" håller i sig någon timme, "hinner" jag ju inte prata med fl el åka dit... hoppas iaf att de stannar några veckor till (gärna till v36)
Asså SD är ju normalt men vad alla läkare sagt till mig är att de ska inte göra ont o ska absolut inte vara täta, för isf är det värkar. Jag har haft ont när mina värkar satt igång, tog tid senast och det var bara 3 minuter mellan varje värk när bm sa Att ja skulle åka in, dessutom var det ett par st på en minut och på ctg visade det värkar som låg på nästan 70 så det var ju på g. Utan värkstoppande droppet hade jag nog fött förra veckan. Ibland får man olika hjälp fast det är exakt samma problem man har tyvärr.
Usch så less på denna graviditet nu faktist, för min egen skull vill jag att hon kmr nu men för bebisens skull vill ja att hon stannar minst 1-2 veckor iaf.