• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • anna0902

Jobbar på neo. Ring förlossningen och åk in direkt om de rekommenderar det. Det är bättre att åka in och få en kontroll av tappen och CTG gjort nu än att om 12 timmar åka in efter tidig vattenavgång. Kanske har du en infektion, då får du antibiotika och bebisen kanske stannar några veckor till. Om det (mot förmodan) är så att bebisen vill ut nu snart så vill de kanske ge dig värkhämmande och kortison så att lungorna boostas lite. Du har rätt till vård och det finns ingen anledning att låta bli att ringa. Åker du dit på deras inrådan och det visar sig att ingen förlossning är på G så kommer ingen att klandra dig för att du ringde, och du har fått veta att allt är som det ska och slipper oroa dig.:)

• Nixe

Hej! Skrev tidigt i tråden men har sen dess varit frånvarande. Har bf 7/6 och planerat snitt inbokat 1/6 :) har en tvååring sen innan och bor lite utanför Stockholm. Har letat lite efter någon fb-grupp för oss som väntar barn i juni, är det någon här som startat en sån?

• Filli89

Hej tjejer är i v31, och har sedan förrigår börjat få jätte ont i fingrarna samt leder. Har läst lite om karpaltunnelsyndrom, någon som haft det? Hemskt ont speciellt på morgonen.

• elyse
    Filli89 skrev 2017-04-19 17:10:34 följande:

Hej tjejer är i v31, och har sedan förrigår börjat få jätte ont i fingrarna samt leder. Har läst lite om karpaltunnelsyndrom, någon som haft det? Hemskt ont speciellt på morgonen.

Ja, jag fick i tummarna. MVC brukar ha samarbete med arbetsterapeuter. Man kan få som en handske som stöd.
  • Emma118
    Fru89 skrev 2017-04-17 22:59:48 följande:
    Är i vecka 32 o har precis gått på ledighet med graviditetspenning och förbereder mig nu mentalt på att bli mamma. Känns konstigt! Jag har ganska mycket sammandragningar, foglossning som spökat längre o såklart inte blir bättre ju längre i graviditeten vi kommer. Tror dessutom att bebisen har vänt sig med huvudet nedåt, för jag tycker det känns som en annan typ av tryck nedåt nu som jag inte känner igen sen tidigare. Ska till barnmorskan på torsdag, så ska bli spännande o se vad hon säger :)
    Skönt med ledighet - jag har tre veckor kvar att arbeta, känns länge just nu - kunde inte gå häromdagen så kollegorna mötte mig med skrivbordsstolen vid min bil och rullade in mig på kontoret haha. (har tur att ha stilla sittande jobb, så kan arbeta fastän foglossningsproblem)

Spännande med barnmorskan imorgon, de är oftast duktiga på att känns hur bebis ligger!

Min ligger med huvudet neråt och fötterna sparkandes mot magsäck och lever (aj aj).
  • Annizha

Bf 22/6 och är sjukt trött på att vara gravid! Tjock och konstant ont! Kan inte röra mig utan att det gör ont i hela baken/ alla ligament. 8 långa veckor kvar! Dock tror jag att flisan lagt sig med huvudet nedåt då sparkarna är helt annorlunda. ???? ska till MVC nästa vecka få se vad dem säger.. Annars fortsätter jag med att ligga på soffan och känna flisan och SD. ????

• Fru89

Precis kommit hem efter kontroll hos barnmorskan. Hon trodde dom ökade sammandragningarna och att lite av slemproppen släppt var pga att bebisen vänt sig nedåt o påverkat tappen och livmodern. Alla prover såg bra ut o vi växer och går upp i vikt som vi ska både jag o bebisen.

• Nilla6

Gick in i vecka 31 idag, mår skit hela tiden, foglossning som bara blir värre,åderbråck i hela snippan som gör att jag inte kan sitta, kissa lr bajsa. Sammandragningar hela tiden, gjorde iaf ett ul i tisdags som visade att tappen var 3 cm och inte 2 som läkaren sa. Den är mjukare än förut men stängd än så länge. Bebis ligger med huvet ner och vägde 1690 gram vilket var +7% så det var skönt. Har karpaltunnelsyndrom, inget hjälper dock, förutom fl. Ont i fingrar och tappat känseln en hel del i händer så tappar vissa grejerr jag håller i:(

• Hayati

Jag hade jätteproblem med att jag hade ont i svanken,benet, ryggen och höfterna. Fick akupunktur av en sjukgymnast, idag tredje gången, och kan nästa gå normalt igen Tidigare kunde jag inte ens resa mig upp ur sängen eller gå ut ur bilen utan att någon hjälpte mig. Så rekommenderar er att testa om ni har mycket ont, kanske hjälper er också

• Mallanbrallan83

Hej på er!

Jag har följt er en längre tid men inte gjort mig tillkänna förrens nu, är 33år, har två flickor på 7 och 9 år, har även en änglason som dog i v.20 den 1jan 2016 och två tidiga missfall i bagaget. Detta är en väldigt efterlängtad liten bebis och just nu är vi i v.33, har inte riktigt vågat tro på att detta ska gå vägen men börjar slappna av mer och mer! BF 15/6!! Gick på gravpenning igår och ska nu bara vänta, vila och hoppas????