• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Starletz
    utesluten skrev 2016-10-06 18:10:05 följande:

Hej! Min bf är 7/6 och vi plussade idag på bim-2, misstänkte att vi var med barn men trodde aldrig de va möjligt då detta var vårat första försök! Så vi båda är chockade, han mer än jag men då ha ja anat då ja haft "mensvärk" i en vecka och inte alls lik min egna mensvärk och varit väldigt trött/febrig! Jag är 25 o sambon är 30!

Grattis! :)
  • Starletz

Jag har skapat en tråd som heter BF juni 2017 Sthlm för alla oss som väntar första barnet och bor i Sthlm. Tänkte det kunde va kul att samla alla som bor i samma stad :)

• asm87

Jag hoppar gärna in här då jag plussade idag. Jag och min man fick ett uteblivet missfall i vecka 14 i slutet på februari detta året. Vi har försökt sedan dess att bli gravida och äntligen fick jag ett plus. Det blir vårt första barn och enligt app är bebisen beräknad den 15/6-2017.

• Fru89

Ni som plussat, har ni fått tid för inskrivning redan, elller när tänker ni ringa bm?

Och om du fått en tid, i vilken vecka är du när du ska dit? (Många frågor vid första graviditeten)

• Päärlan
    Fru89 skrev 2016-10-06 20:28:21 följande:

Ni som plussat, har ni fått tid för inskrivning redan, elller när tänker ni ringa bm?

Och om du fått en tid, i vilken vecka är du när du ska dit? (Många frågor vid första graviditeten)

Hej!

Ska dit nästa vecka då är jag i vecka 7. Ska på tidigt ultra ljud i vecka 9. :) du då
  • Fru89
    Päärlan skrev 2016-10-06 20:32:58 följande:

Hej!

Ska dit nästa vecka då är jag i vecka 7. Ska på tidigt ultra ljud i vecka 9. :) du då

Spännande. Jag tänkte ringa i morgon eller på måndag. Hur kommer det sig att du ska göra ul redan v9?
  • 90cma
    crizziepalm skrev 2016-10-06 12:51:07 följande:

Varför skall du inte testa om det är det du vill?

Därför att jag accepterar min sambos vilja. Med vårt första barn blev det en del komplikationer vid förlossningen. Vi båda vill ha ett till barn men min sambo blev helt förströd av de. Så bara tanken på en att vi kan vara gravida nu gjorde så han började tänka på vår tidigare förlossningen och blev då väldigt rädd. Så vi avvaktar. Men jag tror skarpt på att de ligger nåt i magen nu när mensen är sen 1 vecka och 2 dagar. Och den annars är punktlig.
  • enussune

Jag plussade igår.

Det känns så overklig och fantastiskt på samma gång! Nervöst och oroligt också.

Enligt app - bf 1 juni

Hur har era symptom varit? ????????

När bör man ringa mvc?

• utesluten

Jag har kontaktat mvc men hon skulle inte komma in förrän till veckan, så hoppas på tid då :)

• LaceyLoo
    Fru89 skrev 2016-10-06 20:28:21 följande:

Jag ringde bm dagen efter vi plussade, hon sa att det var bra då de vill ses så tidigt som möjligt. Vi ska dit onsdag nästa vecka, då kliver vi precis in i v6 :)
Svar på tråden BF juni 2017