• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • lisohl
    Mikaela321 skrev 2016-11-15 11:08:35 följande:

Ni som väntar på BIM, vad har ni för symtom? Jag har BIM den 24e, har mensvärk o lite illamående, framförallt på kvällarna. Dagarna går så sjukt sakta när man väntar.

Jag har bim på fredag och har ungefär samma symptom som inför mens; spänningar i brösten och lätt molvärk till och från. Det enda som avviker är att jag igår mådde lite illa både på morgonen och på kvällen, och även idag på morgonen. Det är väldigt lite men dock påtagligt. Det är inte heller direkt jag vaknar på morgonen utan snarare typ 1 timme efter frukost. Går och intalar mig själv att mensen kommer till helgen, men det är klart hoppet finns om ett plus!
  • gosis
    2017 bebis skrev 2016-11-15 13:06:01 följande:

Grattis

Tack! Vill se på digitala, det är typ bara den jag litar på ????
  • äpplelina
    gosis skrev 2016-11-15 13:03:06 följande:

Jag tog detta idag!

Den översta är Stav efter 1 min efter doppad

Mitten grav stickor precis efter 1-2 min

Den sista är äl test och staven

Grattis du mä!! Jag räknar till bf 20 juli.. vet du din ungefärliga bf? :D
  • gosis
    2017 bebis skrev 2016-11-15 13:07:58 följande:

Det kom inga bilder hade bråttom

Svårt och se, men första bilden ser jag typ en skugga bara, men ingen färg.
  • Sally8585

Bim -1 idag. Negativt test. Känns som om mensen kommer snart. Får hoppa till bim i dec har jag en känsla av! :/

• Anonym (Jojo)
    Mikaela321 skrev 2016-11-15 12:53:26 följande:
    Man vågar ju inte hoppas någonting, sen känner man väl efter extra mycket nu skulle jag tro. De är första försöker för oss, har tre barn sen innan o de är inte planerade utan hoppsan , ????
    Jag tror ändå man hoppas och känner efter mer än vad som är bra för en, men man kan ju inte hjälpa det!
    Ja vi är också på första försöket och sonen var inte heller planerad. Dock är min sambo mer åt att, sker det så sker det, medan jag vill pricka in de dagar som går, ta äl-test och så vidare. Men jag har ganska bra koll ändå när så får väl mysa till det oftare när det är dags!
  • justsweet

Jag har BIM på söndag 20/11. Inga symtom förutom det som jag brukar ha innan mens (ömma bröst och risig i kistan) tycker dock mig kunna känna lite molvärk till å från.

Min sambo tyckte dock att tuttarna känns lite större men det kan lika gärna vara inbillning då vi så gärna vill detta.

Första barnet, å vi är inne på 1,5 års seriöst försök.

Håller tummarna för oss och för alla er andra att nu får plussa snart :)

• gosis
    äpplelina skrev 2016-11-15 13:25:05 följande:

Grattis du mä!! Jag räknar till bf 20 juli.. vet du din ungefärliga bf? :D

Jag har räknat genom olika förlossning beräknare. Och det varierar mellan 20-21/7 trotts att det är samma menscykel längd efter sista mens.

När hade du sista mens?
  • Mikaela321
    Anonym (Jojo) skrev 2016-11-15 14:14:01 följande:

Jag tror ändå man hoppas och känner efter mer än vad som är bra för en, men man kan ju inte hjälpa det!

Ja vi är också på första försöket och sonen var inte heller planerad. Dock är min sambo mer åt att, sker det så sker det, medan jag vill pricka in de dagar som går, ta äl-test och så vidare. Men jag har ganska bra koll ändå när så får väl mysa till det oftare när det är dags!

Ja så är de nog, man får se helt enkelt vad testet visar vid BIM, ska försöka hålla mig från o testa till BIM men de är ju lättare sagt än gjort
  • äpplelina
    gosis skrev 2016-11-15 15:02:17 följande:
    Jag har räknat genom olika förlossning beräknare. Och det varierar mellan 20-21/7 trotts att det är samma menscykel längd efter sista mens.

När hade du sista mens?
    14 oktober, när hade du sista? :)
Svar på tråden BIM november 2016