• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Kåtisroinen
    anonymis3ns skrev 2016-11-10 15:24:46 följande:

Bim 13/11, fick dock ljusrosa/beiga flytningar nu när jag var på toa. Antar att det är kört, det som är konstigt är att jag brukar dock få blod direkt vid mens alternativt mer bruna flytningar och inte rosa. Någon med erfarenhet? Finns det fortfarande ett litet hopp om att jag kan vara gravid?

Tycker det låter lite som en nidblödning. Om det är så så är det ju positivt :)
  • anonymis3ns
    Kåtisroinen skrev 2016-11-10 16:38:23 följande:

Tycker det låter lite som en nidblödning. Om det är så så är det ju positivt :)

Tack för att du är positiv! :) Men en nidblödning bara 3 dagar innan Bim låter lite märkligt va?
  • Florpan10

Haft molvärk konstant senaste dagarna nu långt ner i magen, brukar aldrig ha det annars! Beräknad bim 20:onde, hoppas det är ett tecken! Någon mer som har det ? :)

Förra gången smällde mina bröst upp såhär tidigt å jag va jätte öm så vågar inte hoppas nu då jag inte känner av det alls XD men kanske olika gång för gång. Vill så gärna ha barn så försöker söka efter varenda tecken hehe

• Kåtisroinen
    anonymis3ns skrev 2016-11-10 16:41:04 följande:

Tack för att du är positiv! :) Men en nidblödning bara 3 dagar innan Bim låter lite märkligt va?

Måste bara positiv! Har också BIM 13/11 o fick lite lite rosa på pappret idag :P men det beror på, nidblödning får man oftast 7-14 dagar efter ägglossning. Idag är det ÄL+10 för mig så än så länge håller jag mig positiv :)
  • anonymis3ns
    Kåtisroinen skrev 2016-11-10 18:34:52 följande:

Måste bara positiv! Har också BIM 13/11 o fick lite lite rosa på pappret idag :P men det beror på, nidblödning får man oftast 7-14 dagar efter ägglossning. Idag är det ÄL+10 för mig så än så länge håller jag mig positiv :)

Spännande med samma "symtom". :) Jag är dock på äl +12. Hade lovat mig själv att inte testa förrän bim, men i och med flytningarna fick jag panik och testade mig(fråga inte varför!?). Men eftersom jag upptäckte flytningarna när jag kissade blev jag så ivrig att testa så gravtesten gjordes alltså efteråt på typ 45 minuters sparande urin där jag druckit en kopp kaffe, så det kunde väl iof inte bli annat än negtivt misstänker jag!
  • ostbollan
    Persson123 skrev 2016-11-10 16:13:05 följande:
    Har BIM 23/11, hade ÄL symtom i tisdags och positivt ÄL test igår. Nu är det bara att vänta.. andra försöket med första barnet :) lycka till!!
    Lika cykler du och jag verkar det som :), hade maximal ferilitet på CBs digitala ägglossningstest igår. Första försöket med första barnet:) BIM 23/11
  • Mammatillenliten

Här är jag på äl+8. Har haft lite molvärk som kommit och gått idag. Negativt test.. såklart ;) hoppas molvärken var nån betydelse...

• MrsMS
    Lady K skrev 2016-11-10 16:09:13 följande:

Stort grattis till alla som plussat! Roligt att det är så många! Hoppas verkligen jag får joina den lyckliga skaran snart jag också.

Hade äl-känningar i söndags och måndags och har lyckats pricka in liggandet bra känns det som. Så nu är det bara att hålla tummarna för att det vill ta sig denna gång. Fjärde försöket med första barnet. Bim är 24/11. Någon mer med bim runt det datumet?

Jag har bim typ 22/11... har ingen exakt koll på äl utan det va typ igår. Har aldrig nånsin fått ett positivt äl-trst, inte innan första barnet heller. Så jag vet ungefär när det är och myser därefter. Det här är andra försöket med andra barnet. Men den hör väntan mellan äl och bim är ju helt värdelös...
  • Persson123
    ostbollan skrev 2016-11-10 19:29:37 följande:

Lika cykler du och jag verkar det som :), hade maximal ferilitet på CBs digitala ägglossningstest igår. Första försöket med första barnet:) BIM 23/11

Ja det hade vi då! Håller tummarna för oss båda :D
  • Kåtisroinen
    anonymis3ns skrev 2016-11-10 18:39:55 följande:

Spännande med samma "symtom". :) Jag är dock på äl +12. Hade lovat mig själv att inte testa förrän bim, men i och med flytningarna fick jag panik och testade mig(fråga inte varför!?). Men eftersom jag upptäckte flytningarna när jag kissade blev jag så ivrig att testa så gravtesten gjordes alltså efteråt på typ 45 minuters sparande urin där jag druckit en kopp kaffe, så det kunde väl iof inte bli annat än negtivt misstänker jag!

Haha jag förstår dig! Det var min första tanke också! Jag har liksom känt mig lite smått gravid de senaste dagarna o då också känt mig positiv. Så fick lite panik när jag såg det! Men så googlade jag lite o så, o då kändes det lite bättre igen :) känner mig fortfarande lite illamående o molvärken sitter kvar så än så länge känns det okej :)
Svar på tråden BIM november 2016