• Anonym (Frustrerad FB Medlem)

Förbannade jävla fittFlashback

Flashback forum har inte fungerat som det ska sen i torsdags kväll,och jag som börjat läsa en intressant tråd där. När ska deras jävla tekniker få tummen ur rövarna och fixa till problemet? JÄVLA KUK CP SKIT KUK SEGA JÄVLAR!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Förbannade jävla fittFlashback
  • Anonym (fb)
    Anonym (Oskyldig) skrev 2016-10-10 12:23:31 följande:
    Har man rent mjöl i påsen har man inget att vara rädd för.
    Men för... Nu vill jag använda mer kryddigt fb-språk. Jag är inte rädd för egen del, för tusan, och säkert inte många andra heller. Vi är flashbackare. Vi vill ha vår sajt..
  • Anonym (ardath bey)
    Lady Godiva skrev 2016-10-10 21:48:51 följande:
    Problemet med många Flashbackare är att ni tror att yttrandefrihet innebär att man får säga vad som helst till vem som helst när som helst. "Yttrandefrihet" för er är rätten att kränka, hota, vara hatiska och sprida hets mot folkgrupp som ni behagar. Det är fullkomligt strålande om ni får lära er att det inte är vad yttrandefrihet är.

Är själv Flashbackare sedan många år tillbaka, men är inte en "realist" (=rasist), heller ingen knarkare eller pedofil.
    Problemet med en del är naturligtvis det. Jag tror dock att det finns fler utanför Fb som har den inskränkta åsikten än på Fb. Flashback är en smältdegel med många olika åsikter.
  • Lady Godiva
    Anonym (Flashback) skrev 2016-10-10 21:52:54 följande:
    Det är inte kränkande att vara kritisk. Skilj på äpplen och nötter är du snäll.

När man kallar färgade "neger", folk från Mellanöstern för "kamelkn*llare" och "sandapor" osv är det kränkande och inte "kritiskt".

Visst, jag kan skilja på äpplen och nötter. Jag är ett äpple, du är en nöt. Flört
    Anonym (ardath bey) skrev 2016-10-10 22:06:07 följande:
    Problemet med en del är naturligtvis det. Jag tror dock att det finns fler utanför Fb som har den inskränkta åsikten än på Fb. Flashback är en smältdegel med många olika åsikter.
    Självklart finns det folk utanför Flashback som tycker så. Men nu var det ju Flashback vi diskuterade, inte sant?
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
  • Anonym (Flashback)
    Lady Godiva skrev 2016-10-11 02:14:28 följande:

När man kallar färgade "neger", folk från Mellanöstern för "kamelkn*llare" och "sandapor" osv är det kränkande och inte "kritiskt".

Visst, jag kan skilja på äpplen och nötter. Jag är ett äpple, du är en nöt.

Denna utveckling av våra citeringar tycker jag är intressant. Det är du som kallar mig för nät, det är du som buntar ihop mig med 'rasisterna' på flashback, det är du som säger 'ni flashbackare' till mig samtidigt som du själv menar att du är en flashbackare, 'men inte en av idioterna'.

Hur i hela friden går dina anklagelser mot mig ihop med det? Det enda jag gjort i tråden är att försvara FBs existens, inte ett knyst om huruvida jag skulle kränka andra när jag är på Fb. Jag kan berätta för dig att jag inte är där för att 'hata', som du så fint beskriver det. Jag är där för att diskutera allt möjligt. Bland annat hur jag får mina barn att äta maten som serveras, varför min förlossning gick som den gick och hur jag får liv i mina krukväxter. Precis det man gör här på familjeliv. Den största anledningen till att jag alltid valt flashback framför andra forum är just att det är så högt till tak där. Ingen jävla skitnödighet som här.

Jävligt märkligt beteende av dig.
  • Anonym (Titti)

När familjeliv hackades för några år sedan var det många som blev oroliga att det de skrivit i tron att de var anonyma skulle spridas och deras identitet avslöjas. Det behöver inte alls handla om att man inte har rent mjöl i påsen. Man kan ha skrivit personligt känsliga saker som man inte vill att alla ska veta om.

• Anonym (Man i kalasbyxor)
    Anonym (Oskyldig) skrev 2016-10-10 00:43:05 följande:
    Vadå? Varför blir folk oroliga när Flashback ligger nere pga att saker sker "ute i samhället"?!
    För man vill kanske säga vad man tycker om saker och ting....
    Säger du vad tycker om någon du inte gillar här blir du varnad.
    Säger du något icke PK om vilka som ligger bakom brott mm så raderas detta direkt.
  • Anonym (ardath bey)
    Lady Godiva skrev 2016-10-11 02:14:28 följande:

Visst, jag kan skilja på äpplen och nötter. Jag är ett äpple, du är en nöt. Flört
    Anonym (ardath bey) skrev 2016-10-10 22:06:07 följande:
    Självklart finns det folk utanför Flashback som tycker så. Men nu var det ju Flashback vi diskuterade, inte sant?
    De var Fb vi diskuterade, men min poäng är alltså att huvuddelen inte står för det du vill karakterisera forumet som.

Sedan tror jag att de flesta som är berörda av att Fb krånglar är det för att de saknar någonstans att skriva, inte för att de är rädda för att bli uthängda.

• Anonym (Flashback)

Jag tycker att det är rätt kul att jag fått en unlike på mitt senaste inlägg där jag ryter ifrån mot anklagelsen om att jag skulle vara en av 'idioterna' på flashback. Samtidigt har personen (också flashbackare enligt egen utsago) som kommer med påhoppet fått två likes på sitt inlägg.

Hur tänker ni egentligen?

• Anonym (Oskyldig)
    Anonym (Flashback) skrev 2016-10-12 16:35:10 följande:

Jag tycker att det är rätt kul att jag fått en unlike på mitt senaste inlägg där jag ryter ifrån mot anklagelsen om att jag skulle vara en av 'idioterna' på flashback. Samtidigt har personen (också flashbackare enligt egen utsago) som kommer med påhoppet fått två likes på sitt inlägg.

Hur tänker ni egentligen?

Två unlikes ser det ut som nu.
  • Anonym (Flashback)
    Anonym (Oskyldig) skrev 2016-10-12 16:51:07 följande:

Två unlikes ser det ut som nu.

Skiter i vilket, poängen jag vill komma åt är att det uppenbarligen går bra att bunta ihop vissa människor medan andra är tabu att göra så med. Vilka är det som hatar i denna tråd? Inte jag i alla fall, jag hatar inte på nätet överhuvudtaget men här blir jag minsann stämplad som en.

Och det med att vara kritisk automatiskt skulle likställas med att man viftar med ord som sandnegrer eller kamelknullare. Ni borde skämmas.
  • Anonym (fb)

Helt otroligt. Det går så segt på fb. Hur kan de inte ha förmåga att fixa detta?
    Frustrerande!

• Anonym (123)
    Anonym (fb) skrev 2016-10-12 17:34:30 följande:

Helt otroligt. Det går så segt på fb. Hur kan de inte ha förmåga att fixa detta?
    Frustrerande!

Bäst du hjälper till, så blir det ju fixat direkt
  • Anonym (Flashback)
    Anonym (123) skrev 2016-10-12 18:06:12 följande:

Bäst du hjälper till, så blir det ju fixat direkt

Vadan detta svar?

Ni är ju otroliga. Och ja, jag buntar ihop alla med liknande beteende här nu, det är ju så ni gör så fort någon pratar positivt, eller bara neutralt, om flashback.

Jag kan nog ha rätt kul med att följa denna tråd tror jag. Vilka motsägelsefulla användare det finns.
  • Anonym (ardath bey)
    Anonym (fb) skrev 2016-10-12 17:34:30 följande:

Frustrerande!

Väldigt enkelt. Det är inte ett forum som vänder sig till en kundgrupp. Det är i hög grad frivilliga som står bakom driften. Konstigt att det inte varit större problem förrän nu. Tror att det blir svårt att säkra driften i framtiden.
  • Anonym (fb)
    Anonym (ardath bey) skrev 2016-10-12 19:35:05 följande:
    Väldigt enkelt. Det är inte ett forum som vänder sig till en kundgrupp. Det är i hög grad frivilliga som står bakom driften. Konstigt att det inte varit större problem förrän nu. Tror att det blir svårt att säkra driften i framtiden.
    Så flashback är inte tillräckligt kommersiella och pengakåta, ursäkta uttrycket.

Familjeliv har en tydlig kundgrupp i alla fall. Bra, antar jag. Främst för kvinnor med familj.
    Flashback samlar så väldigt många olika. Skulle kännas tomt utan.
Svar på tråden Förbannade jävla fittFlashback