• Anonym (A)

Varför städar ni aldrig?

Nu vill jag rikta mig till er som aldrig verkar städa, hur kan ni leva i en sån ofräsch miljö?

Det är många gånger man har varit hemma hos folk där det ser ut som toan inte blivit städat på 2 år om man kikar in toaringen. Sängkläder byts knappt, det är ett dammoln under varje möbel och drar man fingret på fönsterbrädan blir man alldeles svart, och köket är som ett enda kaos.

Jag tycker inte jag är överdriven med min städning. Byter sängkläder och städar hela toaletten ink. handfat, golv, väggar, spegel två gånger i veckan. Dammtorkar och våttorkar en gång i veckan. Dammsuger gör jag varje dag. Har tre småbarn. Detta tar inte speciellt mycket tid då man delar upp det och barnen hjälper gärna till.

Tycker synd om barnen som måste växa upp i en sån smutsig miljö. Ni som känner er träffade, varför städar ni inte eller skaffar städhjälp?

• Svar på tråden Varför städar ni aldrig?
  • Aniiee
    Hanky Panky skrev 2016-10-12 15:36:23 följande:

(Hoppas inte du har trägolv btw, dom ska inte våttorkas).

Beror väl på vad det är för trägolv? De urtjusiga, millimetertunna parkettgolven i fina våningar i stan, nja, kanske inte. Det rejäla trägolvet i 3-5cmtjocka plankor i gammelstugan på landet - absolut. Helst med en hel spann vatten, en rejäl klick sopa och en skurborste. Utan skaft. ;P
    We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • Hanky Panky
    Mooomin skrev 2016-10-12 20:11:14 följande:
    Men det är ju inte bara fläckar som är smutsigt. Har du sett hur skitigt moppvatten kan bli? Allt det finns ju på golvet!
    Man ska ju dammsuga före såklart. Att trä inte tål vatten bra kan väl inte vara en överraskning? Googla lite själv på golvvård så får du se.

Och Sextiotalist sa ju samma sak.
  • Mooomin
    Hanky Panky skrev 2016-10-12 20:18:42 följande:

Man ska ju dammsuga före såklart. Att trä inte tål vatten bra kan väl inte vara en överraskning? Googla lite själv på golvvård så får du se.

Och Sextiotalist sa ju samma sak.

Jag dammsuger alltid innan. Likförbannat är ju vattnet inte rent efter man moppat!
  • FuckGoggleAskMe

Kära TS, om det verkligen är så, undrar jag vilka sunkiga kompisar du omger dig med, för jag känner inte alls igen detta hos mina vänner och bekannta. Har aldrig varit hemma hos någon som har det som du beskrivit.

• Jennie med ie

Visst kan man se om det är mycket damm eller så, men jag har inte den blekaste aning om hur ofta mina vänner byter sängkläder. Har ni?

• Kirenaj68
    Anonym (A) skrev 2016-10-12 12:31:21 följande:

Nu vill jag rikta mig till er som aldrig verkar städa, hur kan ni leva i en sån ofräsch miljö?

Det är många gånger man har varit hemma hos folk där det ser ut som toan inte blivit städat på 2 år om man kikar in toaringen. Sängkläder byts knappt, det är ett dammoln under varje möbel och drar man fingret på fönsterbrädan blir man alldeles svart, och köket är som ett enda kaos.

Jag tycker inte jag är överdriven med min städning. Byter sängkläder och städar hela toaletten ink. handfat, golv, väggar, spegel två gånger i veckan. Dammtorkar och våttorkar en gång i veckan. Dammsuger gör jag varje dag. Har tre småbarn. Detta tar inte speciellt mycket tid då man delar upp det och barnen hjälper gärna till.

Tycker synd om barnen som måste växa upp i en sån smutsig miljö. Ni som känner er träffade, varför städar ni inte eller skaffar städhjälp?

Då så. Då kör vi.
    1. Lägg dig inte i hur andra har det hemma hos sig. Det är deras val.
    2. Du går alltså kaserninspektion när du är hemma hos andra?
    3. Jo. Din städning är galet överdriven. Städning en gång i veckan räcker mer än väl. Har man husdjur som hårar mycket kan jag köpa daglig dammsugning. Men det är upp till dig. Det är ditt hem.
    4. Du är väl medveten om att barn kan få problem senare i livet om de växer upp i en alltför ren miljö? Deras kroppar kan inte bygga upp någon motståndskraft mot dåliga bakterier i en alltför steril miljö. Ungefär som om man badar för ofta och tar död på de goda bakterierna i kroppen.
  • Helly67790
    Jennie med ie skrev 2016-10-12 23:58:28 följande:

Visst kan man se om det är mycket damm eller så, men jag har inte den blekaste aning om hur ofta mina vänner byter sängkläder. Har ni?

Nej.

Brukar inte gå in i mina vänners sovrum och inspektera det.
  • monkees
    Anonym (A) skrev 2016-10-12 12:31:21 följande:

Så du menar att du byter lakan TVÅ gånger i veckan? Påslakanet också? En smula overkill om du frågar mig! Är det inte bättre att du byter EN gång i veckan och spar tid som du kan ägna åt dina tre barn? Hur gör du med köket btw? Rengör du ugnen varje vecka? Köket är lika viktigt som toan när det gäller rengöring.
  • Tow2Mater

Varfor torkar du inte taket? Tänk på alla små basillusker som samlas där och trillar ner och landar på tandborstar, handdukar, och allt.

• Kirenaj68
    Tow2Mater skrev 2016-10-13 03:45:32 följande:

Varfor torkar du inte taket? Tänk på alla små basillusker som samlas där och trillar ner och landar på tandborstar, handdukar, och allt.

Du glömde en viktig sak. Flottören i toastolen måste poleras med Sonax vid varje 200:e spolning.FlörtFlört
Svar på tråden Varför städar ni aldrig?