• Anonym (Förbannad)

Min 40-årige sambo sa att han rökt marijuana!

Ikväll sa min sambo glatt att han rökte marijuana med sin kompis för två veckor sedan! Jag blev bestört, droger är oacceptabelt i mitt hus. Kompisen har skilt sig och är ledsen och införskaffar tydligen marijuana. Jag frågade min sambo varför han gjorde det och om han gör det ofta varpå han svarade att han rökt två gånger på tio år. Vi varken röker eller snusar: Vi tar max ett glas vin ibland. 

Hur kan man som 40-åring göra så här?! Han tyckte jag var löjlig som blev arg. 
    Jag kan inte släppa det! 

Vi pratar om att skaffa barn. Jag kan inte ha en man som kanske röker marijuana ibland! Även om det är 2 ggr på tio år. 

Överdriver jag eller bör jag göra slut? 

• Svar på tråden Min 40-årige sambo sa att han rökt marijuana!
  • Anonym (:))
    klyban skrev 2016-10-23 17:11:13 följande:

Men om det röks i Danmark, Holland eller andra ställen det är lagligt, så skulle det vara okey enligt dig själv då.

Då enda anledningen verkar vara att det är olagligt.

Vi får då anta att du blir lika obstinat när någon kör för fort, går mot röd gubbe eller laddar ned en film.

Då detta är olagligt.

Och spendera ett liv med någon som rökt cannabis 2 ggr på 10år, är du på riktigt i den?

Ska man följa instinkter och känslor, så kommer det bli ett felaktigt beslut i detta fallet.

tom totalt fel.

Dock är det inte lagligt i Danmark bara extremt vanligt och det sker öppet var som helst. Våra grannar här är helt sinnessjuka till det och de är något otroligt tröga. På bara ett halvår har deras hjärnkapacitet sjunkit något otroligt.

Jag kan faktiskt hålla med dig TS! Tycker själv det är oroväckande av någon anledning. Har gjort det själv 3 gånger varav en jag inte minns och andra gången blev jag så dåsig och en på festen försökte förgripa sig på mig. Tredje nu en massa år senare med pojkvän, och likaså där blev jag oroväckande seg och nojjig. Dricker alkohol gör jag men så länge jag inte behöver blandas in i skit så struntar jag i vad andra gör. Skulle min pojkvän vilja röka på någon gång om året så visst men gör det tryggt och säkert. Tycker inte om det däremot.

Jag tröttnade så extremt på våra grannar som röker inomhus och försöker ta sig in i vår lägenhet (våra bekanta). De har aktivt rökt i ett halvår och deras betyg är i botten och likaså ekonomi. Att idag tala med några som var så glada och hade så mycket energi är helt borta idag. Så när vi var på krogen skulle de ha provat sniffa. Sprang till vakten och nu är de kickade från skolan och blir skickade hem till mamma och pappa för hyresvärden har noll tolerans! +de hade räkningar på upp mot 25 tusen!

• MiasMamma

TS, och alla ni puritanska kvinnor blonda kvinnor i Sverige, gör honom en tjänst och lämna honom!

• klyban
    Xenia skrev 2016-10-27 03:38:24 följande:
    Om man använder marijuana som tonåring så förminskas ens intelligens. Nu är ju TS ingen tonåring, men om han är knarkliberal så har han kanske inget emot att ev barn röker på som tonåringar.

Var och en får väl ha sin moral, men jag tycker att som förälder så bryter man inte mot lagen. Man kan arbeta för att ändra lagarna om man tycker det behövs i stället.

Jämförelsen med homosexuella är löjlig. De som var homosexuella förvägrades ju att ha ett sexliv, om de skulle följa lagen. Hur jobbigt är det att avstå från att röka på? En dag är era barn tonåringar, har ni då lärt dem att det är ok att bryta mot alla lagar man ogillar/tycker är onödiga?

Och det är inget hyckleri om man dricker vin. Cannabis är OLAGLIGT, det är inte vin. Och som förälder ska man givetvis aldrig supa sig full i barnens närvaro, det är självklart. Liksom att man inte langar till sina barn.

Fattar inte folk som villl fortsätta att leva lika ansvarslöst som föräldrar. Inget ska ändras för att man fått barn, man ska ha samma friheter och göra samma dumheter som tidigare.

Och det var ett jäkla tjat om "bara två gånger på tio år". Det viktiga är ju om han
    tänker fortsätta med det.

Exakt samma undersökning säger att detta kan man inte påvisa hos de som börjat röka i vuxen ålder.
    Och så har vi ett försäljningssystem på cannabis som säljer till alla som står där med en peng i handen.
    Samtidigt som minderåriga och säger att droger är mycket enklare att få tag i än alkohol.

Om man är 40år och rökt två gånger, så är det nog inte speciellt troligt att det blir oftare i framtiden.

• klyban
    Anonym (:)) skrev 2016-10-27 07:38:16 följande:
    Dock är det inte lagligt i Danmark bara extremt vanligt och det sker öppet var som helst. Våra grannar här är helt sinnessjuka till det och de är något otroligt tröga. På bara ett halvår har deras hjärnkapacitet sjunkit något otroligt.

Visst är konsumtion i Danmark lagligt, vad får dig och tro annat?
    Sen vad det är för hjärnkapacitet som sjunka vore intressant och veta.
    Och varför är danskar sinnessjuka?
    Och tröga, vad har du fått dessa konstiga saker ifrån.

• Anonym (intelligentian)
    klyban skrev 2016-10-26 06:12:20 följande:

Det kan du verkligen räkna med.
    Så ni laddar inte ned film, kör för fort, slängt saker där de inte hör hemma(skräp) eller gå mot röd gubbe?

Japp, så är det. Världen är svartvit.
    Naturligtvis måste man tycka att det är okej att röka cannabis, om man någon gång att laddat ner film, slängt skräp på fel ställen och gått mot röd gubbe. Det finns inga nyanser i lagar, nej då. Alla lagbrott borde ha samma straffsats.
    Personligen tycker jag inte heller att det borde vara fel att begå mord heller, om man nu gått mot röd gubbe. Lagbrott som lagbrott som lagbrott, liksom.

Till råga på allt så gör ju två fel ett rätt.

Så sant som det är sagt
    klyban skrev 2016-10-27 10:35:53 följande:

Bor i Danmark och åker raka vägen till stationen om man röker offentligt eller blir ertappad. Polisen förra helgen knackade på dörren för de rökte på förfest då granne ringde. Inte sagt att de är sinnessjuka. Och de vänner vi har är bara otroligt allmänt sega och dryga pga hur de röker. Det har märks otroligt mycket på deras sätt att bete sig osv.
    klyban skrev 2016-10-27 10:35:53 följande:

De kämpar svinhårt här med att få bort det från gatorna = är du hög flyttas du från offentlig plats. Vår hyresvärd har satt nolltolerans på det då folk väljer att röka inomhus. Röka cigaretter inomhus = 800 danska och röka cannabis = 1500 danska :)
  • Anonym (iii)
    Anonym (intelligentian) skrev 2016-10-27 10:55:04 följande:

Japp, så är det. Världen är svartvit.

Naturligtvis måste man tycka att det är okej att röka cannabis, om man någon gång att laddat ner film, slängt skräp på fel ställen och gått mot röd gubbe. Det finns inga nyanser i lagar, nej då. Alla lagbrott borde ha samma straffsats.

Personligen tycker jag inte heller att det borde vara fel att begå mord heller, om man nu gått mot röd gubbe. Lagbrott som lagbrott som lagbrott, liksom.

Till råga på allt så gör ju två fel ett rätt.

Så sant som det är sagt

Det är väl väldig stor skillnad på att mörda någon och röka på. Du skadar ingen om du sitter hemma eller ute och röker med vänner, precis som folk sitter och dricker.

Det är olagligt för läkemedelsföretagen skulle förlora så mycket om det är lagligt. Cannabis är ett otroligt läkemedel inom psykiatrin, smärstillande ångersdämpande, caner och massa andra medicinska fördelar. Denna växt växer på väldigt lite och kostar inte mycket att ta fram. Fibrerna är fantastiska till att skapa andra material och kläder.

Klart företagen vill ha det olagligt. Dom tjänar pengar på sjuka människor och dyra produkter. Finns inget som tar bort caner som cannabis. Läs om denna växt och dess medicinska förmåga. Är flera i Sverige som odlar själva och röker mot massa olika sjukdom för inget annat hjälper.

ganjarevolt.se/fakta-om-medicinsk-cannabis.html

ganjarevolt.se/myter-om-cannabis.html
Svar på tråden Min 40-årige sambo sa att han rökt marijuana!