• Anonym (Förbannad)

Min 40-årige sambo sa att han rökt marijuana!

Ikväll sa min sambo glatt att han rökte marijuana med sin kompis för två veckor sedan! Jag blev bestört, droger är oacceptabelt i mitt hus. Kompisen har skilt sig och är ledsen och införskaffar tydligen marijuana. Jag frågade min sambo varför han gjorde det och om han gör det ofta varpå han svarade att han rökt två gånger på tio år. Vi varken röker eller snusar: Vi tar max ett glas vin ibland. 

Hur kan man som 40-åring göra så här?! Han tyckte jag var löjlig som blev arg. 
    Jag kan inte släppa det! 

Vi pratar om att skaffa barn. Jag kan inte ha en man som kanske röker marijuana ibland! Även om det är 2 ggr på tio år. 

Överdriver jag eller bör jag göra slut? 

• Svar på tråden Min 40-årige sambo sa att han rökt marijuana!
  • Anonym (---)
    Anonym (Förbannad) skrev 2016-10-23 03:22:55 följande:
    När något  påverkar beteendet tycker jag det är obehagligt. Det finns väl en anlednign till att det är förbjudet? 
    Hade alkoholen uppfunnits idag så hade även det förbjudits. Men det kommer du fortsätta dricka tills det blir förbud, eller hur?
    Du verkar vara en fördömande människa. Och du reagerar som om han varit otrogen. Skärp dig.
  • Anonym (spliff)

Varför skulle du göra slut? Vad har hans högst sporadiska marijuanabruk för negativa konsekvenser för dig, honom och er relation? Tycker du att de negativa konsekvenserna överstiger de positiva med att vara tillsammans med honom?

• PurpleHeart
    Anonym (lugn) skrev 2016-10-24 14:57:39 följande:

Du har inte svarat på någon av mina påståenden tidigare? Tror du blandar ihop inlägg, var jag som svarade på ditt inlägg nu bara.

Tre exempel är inte något bättre, för du ställer fortfarande tre missbrukare av cannabis mot en enorm grupp "normal"-brukare av cannabis och gedigen forskning. Som sagt, vi som pratat om hur cannabis inte är särskilt farligt alls och i vissa fall rentav bra, vi har faktiska bevis i form av studier och rapporter, samt den stora majoriteten som brukar utan några problem. Det väger alla gånger tyngre än att du känner tre som missbrukat cannabis, om du inte kan se det så är ju det synd.

Nej, inget cannabis kan hjälpa tyvärr, eftersom det är olagligt här.

Helt rätt, blandade ihop dig med den som påstod att jag inte hade någon erfarenhet av vare sig radikala muslimer eller de som använder marijuana eller cannabis. Sorry! Sa dock enbart emot det påståendet. Hävdade aldrig att mina exempel var något slags bevis för att röka var farligt, vilket jag också poängterade för dig.

Cannabis kan inte hjälpa mig eftersom att jag har foglossning, inte för att det är olagligt. I övrigt så har jag inget emot cannabis i medicinska syften. Drog (cannabis) som drog (receptbelagda mediciner)
  • PurpleHeart
    klyban skrev 2016-10-24 15:19:37 följande:

Vart är hyllandet?

Det existerar inget hyllande, och fakta är absolut inget hyllande.

Vilka ska de andra sätten vara menar du?

Och som vi inte redan prövat?

Det är ju så du använder ordet, som ett skällsord och till "du har fel, jag har rätt".

Sett det så många gånger i hur man använder drogliberal till nått liknande detta.

Men om man gjort samma sak i 30-40år och det inte fungerar, så varför ska man fortsätta stångs emot denna vägg för?

Vi ligger tvåa i EU i narkotikadödlighet, Portugal hade enorma problem men på 14år vänt sina siffror till de bästa i EU.

dvs mindre död, sjukdom OCH konsumtion av droger.

Nej, jag använde inte ordet som ett skällsord, utan enbart för att beskriva en grupp människor. Ungefär som "vegetarianer" eller "rödhåriga". Det låg ingen värdering i den beskrivningen.

Ledsen, men i övrigt orkar jag inte ge mig in i diskussion. Inte för tillfället iaf. Återkom om ett halvår eller så...
  • PurpleHeart
    klyban skrev 2016-10-24 15:20:32 följande:

Vilket sätt har du ont?'

Och få reda på detta, så räcker det att söka på dina besvär, så kommer du snabbt få svar på detta.

Har en utomjordisk foglossning. Så tyvärr är cannabis inget alternativ för mig. Har inga problem med cannabis som medicin. Tro det eller ej. Sover som en bruten kratta just nu...
  • klyban
    PurpleHeart skrev 2016-10-24 16:14:59 följande:
    Nej, jag använde inte ordet som ett skällsord, utan enbart för att beskriva en grupp människor. Ungefär som "vegetarianer" eller "rödhåriga". Det låg ingen värdering i den beskrivningen.

Ledsen, men i övrigt orkar jag inte ge mig in i diskussion. Inte för tillfället iaf. Återkom om ett halvår eller s... smile5.gif

Du kanske inte gjorde detta, och får ta ditt ord på detta.
    Min erfarenhet att det är extremt sällan man inte skriver så utan dessa i tankarna, men nu vet jag.

Du borde inte börjat skriva med tanke på att du inte är närheten att avsluta det.
    Foglossning är väl ett relativt kortvarigt problem?
    Men friskna till nu, man ska ju inte ha ont och massa problem.
    Det kan man klara sig utan.

• PurpleHeart
    klyban skrev 2016-10-24 16:21:07 följande:

Du kanske inte gjorde detta, och får ta ditt ord på detta.

Min erfarenhet att det är extremt sällan man inte skriver så utan dessa i tankarna, men nu vet jag.

Du borde inte börjat skriva med tanke på att du inte är närheten att avsluta det.

Foglossning är väl ett relativt kortvarigt problem?

Men friskna till nu, man ska ju inte ha ont och massa problem.

Det kan man klara sig utan.

Tråkigt att du har den erfarenheten. Skällsord och nedlåtande benämningar är så fruktansvärt onödigt.

Jag gav mig inte in i en diskussion, utan höll med om ett inlägg varpå andra ville diskutera med mig. Tycker nog att jag kan få vara med på familjeliv i den mån jag orkar.

Tack! Ska förhoppningsvis slippa det här om något år eller så.
  • Anonym (lugn)
    PurpleHeart skrev 2016-10-24 16:09:50 följande:
    Helt rätt, blandade ihop dig med den som påstod att jag inte hade någon erfarenhet av vare sig radikala muslimer eller de som använder marijuana eller cannabis. Sorry! Sa dock enbart emot det påståendet. Hävdade aldrig att mina exempel var något slags bevis för att röka var farligt, vilket jag också poängterade för dig.

Cannabis kan inte hjälpa mig eftersom att jag har foglossning, inte för att det är olagligt. I övrigt så har jag inget emot cannabis i medicinska syften. Drog (cannabis) som drog (receptbelagda mediciner)
    No worries! 

Actually, där cannabis är lagligt för medicinskt bruk (och helt fritt bruk) finns det gravida som använt cannabis för att lindra smärta av foglossning (googla pregnancy SPD cannabis om du är intresserad). Sen om det skulle kunna hjälpa just dig är en annan femma, alla svarar olika på olika behandlingar. 
  • PurpleHeart
    Anonym (lugn) skrev 2016-10-24 16:38:13 följande:

No worries! 

Actually, där cannabis är lagligt för medicinskt bruk (och helt fritt bruk) finns det gravida som använt cannabis för att lindra smärta av foglossning (googla pregnancy SPD cannabis om du är intresserad). Sen om det skulle kunna hjälpa just dig är en annan femma, alla svarar olika på olika behandlingar. 

Svar på tråden Min 40-årige sambo sa att han rökt marijuana!