• Svar på tråden BF juli 2017
  • Svelin
    Treansresa skrev 2016-11-13 21:31:58 följande:

Haha skrattade så ja nästan grät åt ditt inlägg. Har lyckats med ungefär samma sak. Till mitt försvar tror jag att jag räknat hur gamla barnen är när bebis kommer haha. Du gjorde säkert samma. Haha sonen måste ha undrat vad du tänkte med!

Ja det var nog så det var, men så sjukt rörig!!! :)
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-11-13 23:26:59 följande:
    Jo det är klart man vill. Men det är ju ändå ångestladdat. Man gör inget åt små myom, och jag vet att de sagt att mitt inte sitter ivägen. Pratade lite med brorsans fru idag, som är barnmorska, och hon lugnade mig litenoch sa att jag antagligen bara kände helt vanlig molvärk. Så nu är jag lite lugnare :)
    Ah, ja det kan göra riktigt ont med molvärken. Har haft så ont att jag viker mig dubbel, nu har det dock varit lite mindre värk de senaste dagarna.
  • Tatami
    Sjöblomman skrev 2016-11-14 08:43:01 följande:

Ah, ja det kan göra riktigt ont med molvärken. Har haft så ont att jag viker mig dubbel, nu har det dock varit lite mindre värk de senaste dagarna.

Skönt att höra att fler har ont. Jag har liksom aldrig hört om det innan som symtom, kanske bara att folk sällan säger att de har ont. Hopas att det går över snart för oss båda :)
  • Pippidipaow

Hej, jag hoppar in här. Vi väntar vår 4a. Inte planerat alls, mannen är inte peppad. Jag blir väldigt dålig när jag är gravid och han tänker att det kommer att bli väldigt tungt. Våra barn är födda 10, 12 och 14. Jag är mer peppad

Borde vara i v.6 (5+2 om jag räknar från äl) och jag har redan börjat känna av foglossningen. Även tröttare och sover dåligt, vaknar minst 1 gång i timmen.

Bf runt 15 juli.

• FrökenMp

Gick in i 7+0 idag och berättade för mina föräldrar i lördags. Var så himla nervös!! Det är ju deras första barnbarn och jag var rädda att dom skulle tycka att det var lite tidigt för mig att skaffa barn då jag är 24 och är ny egenföretagare. Men dom blev så himla glada vilket var sån otrolig lättnad. Nu känner jag mig gravid "på riktigt" :D

Någon mer som berättat för familjen så tidigt??

• FrökenMp
    Bellaamiga skrev 2016-11-13 21:57:24 följande:

Hej, jag plussade i torsdags! Blev gravid på första försöket, är i vecka 5 och beräknad bf är 16 juli! Jag är 22 år och min sambo 26, detta blir (förhoppningsvis) vårt första barn :) har bokat tid till mvc så får se när jag får tid! :) är dock sjukt orolig precis som ni för missfall :/

Grattis:D

Förstår din oro... jag trodde aldrig att det var sån process att bli gravid. För det första är det ändå rätt svårt att bli gravid då allt ska klaffa sen är det bara en chansning om man ens lyckas behålla graviditeten.

Jag har släppt mina tankar om missfall och det känns mycket roligare att vara gravid nu. Vet att det är svårt men det är ju större chans att ditt lilla frö stannar kvar än att det stöts ut:) lycka till<3
  • Honeyb
    FrökenMp skrev 2016-11-14 15:16:13 följande:

Gick in i 7+0 idag och berättade för mina föräldrar i lördags. Var så himla nervös!! Det är ju deras första barnbarn och jag var rädda att dom skulle tycka att det var lite tidigt för mig att skaffa barn då jag är 24 och är ny egenföretagare. Men dom blev så himla glada vilket var sån otrolig lättnad. Nu känner jag mig gravid "på riktigt" :D

Någon mer som berättat för familjen så tidigt??

Vi berättade för närmsta familjen igår men kommer vänta med att gå ut med det till övriga tills vi har nått 12 veckor eller däromkring iaf :)
  • Brandmamman

Hej,

Jag fick ett svagt plus i lördags och ett tydligt igår på bim-6, enligt någon beräkningsapp har jag bf 29 Juli. Mår katastrofkasst sedan en vecka tillbaka. Har ett barn sedan tidigare men han fyller ju 10 nästa år...länge sedan jag gjorde detta

• Gameofthrones123

Hur mår ni allihopa? Jag är så galet trött särskilt på dagarna, sitter och pluggar på dagarna när barnen är på dagis och det går sååååå trögt haha jag fattar liksom knappt vad jag läser längre.. Går in i vecka 7 imorgon.

Svar på tråden BF juli 2017