• Svar på tråden BF juli 2017
  • burehed

Hej allihop. Jag har gjort En Facebook grupp till oss som har bf Juli 2017.

Har döpt den lite diskret till: ViBakarKakor

Hoppas vi kan följas åt där <3

• FrökenMp

Jag var på det första samtalet i tisdags och nu känns det verkligen som att jag är gravid på riktigt! Fick hem en bok om graviditet och bara att sitta och bläddra i den kändes så mäktigt. Min sambo ligger och läser den innan vi ska lägga oss. Sååå mysigt!

Idag är jag i vecka 6+4. Tiden går så fort tycker jag:)

• Ammi88
    Sussiväst skrev 2016-11-11 08:09:06 följande:

Vi verkar vara lika långt gångna du och jag. Vi verkar ha väldigt lika symptom också, väntar också på att få "börja njuta". Har läst att det kan vara så här i flera veckor till.. :(

Det är väldigt sällan att man får ett missvisande positivt svar på gravtester men testa du en gång till :) själv tog jag 3 stycken för att vara säker.. haha!

Har bokat tid hos bm, ibland kan det vara ont om tider så lika bra att boka. Brukar ha första mötet i v7-9 ungefär för att diskutera levnadsvanor och bra mat osv...

Och grattis! Du är säkert gravid :)

Åh, vad "skönt" med en till som har liknande symptom! Tråkigt att behöva ha det så jobbigt dock :P läste också att det kan hålla på flera veckor :/ hoppas det släpper snart för oss båda!

Testade igen nu imorse med ett clearblue digital och den visade Gravid 3+ veckor (så är ju då i v.5+)! Så ja, nu får jag nog allt ta och tro på det här :) känns magiskt! :)
  • Sussiväst
    Ammi88 skrev 2016-11-11 10:27:10 följande:

Åh, vad "skönt" med en till som har liknande symptom! Tråkigt att behöva ha det så jobbigt dock :P läste också att det kan hålla på flera veckor :/ hoppas det släpper snart för oss båda!

Testade igen nu imorse med ett clearblue digital och den visade Gravid 3+ veckor (så är ju då i v.5+)! Så ja, nu får jag nog allt ta och tro på det här :) känns magiskt! :)

Grattis igen! :) Lite overkligt är det allt men det kommer nog bli verkligare efter att man har varit hos bm första gången :)

Håller med dig, "skönt" att det är någon mer som inte verkar ha det så lätt.. man vill ju bara kunna njuta och vara glad åt det :)
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-11-11 01:08:23 följande:
    Sjöblomman <3 Bara en vecka mellan oss då! Stort grattis igen :)
    Tack!

Jaha, fick för mig att det var länge sedan du plussade. Vilket datum har du?
  • Zombiebride

Ansluter gärna till tråden!

Enligt beräkningar med app från senaste mensen (regelbunden) är jag i V4+4 och har BF mitten av Juli. Testat positivt på 2 olika test vid 3 olika tillfällen :) Får väl se sen efter ultraljud vad som sägs, hur långt gången jag är osv.

Första barnet och är nojjig utan dess like att något ska gå fel.. Håller tummarna för att allt ska gå vägen, detta plus har varit så efterlängtat!

Har ömma bröst när jag klämmer, runt och bakom bröstvårtorna.Illamående till och från men har ej kastat upp.
    Soptunnan luktar apa tillsammans med kylskåp, arbetskollegor, mat, deo, affärer m.m.
    Halsbränna till och från.
    Trött heeela tiden men svårt att sova, vaknar flera ggr.
    Kissnödig hela tiden.
    Blöta flytningar - som vatten och flytande lotion.
    Drar, molar, spänner och grejar vid troskanten/livmodern.

• AnnisBananis
    burehed skrev 2016-11-11 08:15:43 följande:

Hej allihop. Jag har gjort En Facebook grupp till oss som har bf Juli 2017.

Har döpt den lite diskret till: ViBakarKakor

Hoppas vi kan följas åt där <3

Hej!

Ja det hade ju varit kul! Men hittar den inte.. :)
  • Svelin

Det är så kul att läsa om allas symtom. Vissa lika en själv och andra inte alls. Jag har haft känningar i magen sen plusset och kanske även innan, men det vågade jag inte lita på. Även illamående. Mer vissa dagar, mindre andra dagar. Den senaste veckan har jag blivit sååå trög i magen. Det är jag typ aldrig annars. Så nu har jag fått tänka till på hur jag äter. I med massor av frukt och grönsaker och dricka mycket vatten. Jag använder ju krämen progesterall och jag läste nu att progesteron kan vara boven när det gäller förstoppning och liknande. Jag hoppas att jag ska få ordning på det. Idag fick jag ont i brösten om man trycker på vissa punkter så gör det jätteont. Tycker mig känna igen känslan. Dels från tidigare graviditeter, men också typ liknande känsla som mär mjölken stockar sig lite. Skönt med symtom iallafall! :)

Det blev visst ett långt inlägg.

Hoppas ni har en skön fredagskväll!

• Johanna_Nr3
    Sjöblomman skrev 2016-11-10 20:31:23 följande:

Hej!

Hoppar gärna in.
    Plussade i måndags efter att mensen var sen, väntade ivrigt på mens för att dra igång vår 6e IVF och blev riktigt sur över att det aldrig startade. Och så plötsligt fick jag för mig att testa, magiskt! Så otippat att plötsligt bli gravid naturligt efter 3 års kämpande. <3

Fick MF för ett år sedan i vecka 6 (5+5), så det känns som en milstolpe att komma förbi det. Idag är det vecka 5 (4+6).

Jag ryser!

Stort grattis :)
  • Tatami
    Sjöblomman skrev 2016-11-11 15:10:00 följande:

Tack!

Jaha, fick för mig att det var länge sedan du plussade. Vilket datum har du?

Jag plussade på dag 3+5, 4 dagar innan officiell testdag. Nu är jag på 6+2 (lördag). Bf enligt en app är 5 juli. VUL på onsdag!
Svar på tråden BF juli 2017