• Svar på tråden BF juli 2017
  • Beebii
    frestelsen skrev 2016-11-16 05:34:27 följande:

Jag är jättedålig på att skriva här på fl sen man gick med i fb gruppen. Har ju noll koll på vilka som är kvar här och vilka som man pratar ned på fb.

Men uppdatering från mig; ska på vul idag pga tidigare missfall. Är så nervös:/ v.7 och hoppas de ligger nått där inne:)

Är det bf 2017 du är med i då eller finns det en annan?

Vilken v fick du mf i? Jag har haft 2 mf i v5-7 och är ju nu i v6 så känns nervöst! Fick dessutom en blödning under 2 dagar så blev väldigt nervös. Men inga klumpar utan bara fint klarrött blod.... ska på inskrivning om ett par veckor och funderar på att boka tid för vul före jul med bara för att se att inget hänt.

Håller tummarna för dig frestelsen!

Vilka appar har ni? Jag har hittat en som heter Preg app där man kan se hur bebisen växer vecka för vecka. Kikar varje dag för att se om något hänt
  • FrökenMp

Ladda ner ovia pregnancy. Den appen är på engelska men den är lite rolig för man får små notiser om bebisen varje dag. Tex "idag bildas lungorna" osv.. lite roligare än att läsa samma text varje dag till man är inne i en ny vecka:)

Sen får man även se hur små händerna är i förhållande till ett nyfött spädbarn men det visas inte förrän i vecka 8.

• Beebii
    FrökenMp skrev 2016-11-16 09:28:06 följande:

Ladda ner ovia pregnancy. Den appen är på engelska men den är lite rolig för man får små notiser om bebisen varje dag. Tex "idag bildas lungorna" osv.. lite roligare än att läsa samma text varje dag till man är inne i en ny vecka:)

Sen får man även se hur små händerna är i förhållande till ett nyfött spädbarn men det visas inte förrän i vecka 8.

Japp den har jag med då jag hade ovias äl app som var väldigt bra. Jag har dessutom NC appen och den var ju väldigt bra då den automatiskt slog över som gravida på när man skrev in det. Tyvärr har jag bara gratis version av den som snart går ut :-/

Jag har även "gravid och baby" "graviditetsövervakare" och "ecografica" haha lite torsk på baby appar nu
  • FrökenMp
    Beebii skrev 2016-11-16 09:39:51 följande:

Japp den har jag med då jag hade ovias äl app som var väldigt bra. Jag har dessutom NC appen och den var ju väldigt bra då den automatiskt slog över som gravida på när man skrev in det. Tyvärr har jag bara gratis version av den som snart går ut :-/

Jag har även "gravid och baby" "graviditetsövervakare" och "ecografica" haha lite torsk på baby appar nu

Haha, oj så många du har! Jag som trodde att jag hade många;)

Visste inte att NC hade en gratis version.. men tycker ändå inte att den ger lika mycket och bra information om bebisen som "gravid och baby" eller "ovia" :)
  • Anencefali

Hej! Plussade i måndags. Gjorde både ultraljud (VUL, och sen vanligt över buken) och kontraströntgen av buk i torsdags då jag hamnade på sjukan med tarmvred - då såg man ingen graviditet! Testade då även negativt. Men, i måndags var det alltså ett svagt plus på stickan. Det var troligen för tidigt för att se något innan, BIM var i söndags/måndags nånting!

Maken och jag är jätteglada att det blev nu och att vi inte behöver vänta fler månader (det här var tredje försöket). BF är nu enligt appen 23:e juli, men jag hoppas på att kunna få göra ett kejsarsnitt före dess.

Misstänkte att jag var gravid eftersom kaffet (vilket jag än köpte eller bryggde hemma!) började smaka päcka. Det är verkligen inte likt mig - men likt min förra graviditet, haha! Testade i måndags eftersom jag hade morgonillamående som gjorde mig spyfärdig tills jag åt en banan. Sen blev det bra. Förra graviditeten var inte illamåendet särskilt svårt, det fanns mest där för att tala om för mig att jag var gravid. Hoppas på liknande nu. Allt är alltså väldigt tidigt för oss än så länge, men jag har en känsla av att det kommer hålla i sig :)

Jag ska vara fräck nog att erkänna att jag hoppas på en liten tös ... Men en till pojk blir superbra det också.

• frestelsen
    Beebii skrev 2016-11-16 09:14:22 följande:

Är det bf 2017 du är med i då eller finns det en annan?

Vilken v fick du mf i? Jag har haft 2 mf i v5-7 och är ju nu i v6 så känns nervöst! Fick dessutom en blödning under 2 dagar så blev väldigt nervös. Men inga klumpar utan bara fint klarrött blod.... ska på inskrivning om ett par veckor och funderar på att boka tid för vul före jul med bara för att se att inget hänt.

Håller tummarna för dig frestelsen!

Vilka appar har ni? Jag har hittat en som heter Preg app där man kan se hur bebisen växer vecka för vecka. Kikar varje dag för att se om något hänt

Bf juli tror jag den heter:) fick mf v. 5 och v.6 o MA v. 10.

Förstår att du är nervös med. Man har svårt att tro tills allt är bekräftat:) håller tummarna för dig med:)
  • jentorq

Hej allihopa! Nu har jag läst igenom hela tråden (pjuh!) och nu hoppar jag också in :) Plussade i lördags (gravid i v5), BF runt 24 juli om allt går som det ska (vilket det kommer göra!).

Mitt och min mans första barn, andra månaden vi försökte så det var en riktigt härlig, rolig, underbar överaskning att plussa så pass fort. Som så många andra är jag också orolig över missfall, men brukar vara optimistisk och positiv så jag försöker vara det nu med. ALLT KOMMER GÅ BRA! :)

Jag ringde mvc och jag har inskrivning 19 dec, men hon sa att de inte gör ultraljud så tidigt utan endast runt v18. Är det några stockholmare som blivit erbjudna tidigt ultraljud? I så fall vart har ni skrivit in er?

• Newbie84
    jentorq skrev 2016-11-16 11:18:07 följande:

Hej allihopa! Nu har jag läst igenom hela tråden (pjuh!) och nu hoppar jag också in :) Plussade i lördags (gravid i v5), BF runt 24 juli om allt går som det ska (vilket det kommer göra!).

Mitt och min mans första barn, andra månaden vi försökte så det var en riktigt härlig, rolig, underbar överaskning att plussa så pass fort. Som så många andra är jag också orolig över missfall, men brukar vara optimistisk och positiv så jag försöker vara det nu med. ALLT KOMMER GÅ BRA! :)

Jag ringde mvc och jag har inskrivning 19 dec, men hon sa att de inte gör ultraljud så tidigt utan endast runt v18. Är det några stockholmare som blivit erbjudna tidigt ultraljud? I så fall vart har ni skrivit in er?

Grattis till er :)

Jag har gjort två VUL hos min gyn (privat), i Sthlm får väl alla göra kub runt v12?
  • Beebii
    frestelsen skrev 2016-11-16 15:27:54 följande:

6+4 och fick se ett tickande hjärta på vul nyss:) är sååå lycklig:)

Å så avundsjuk man blir! Klart lilla hjärtat tickar! Underbart att få se!
Svar på tråden BF juli 2017