• Anonym (Besviken)

Förlovningsring

Hej,

Min kille friade till mig. Ringen var en enkel metall ring med en plastblomma på. Den hade kostat 100kr som han beställt på nätet. Jag tänkte och frågade dessutom om det var en tillfällig ring men det var tydligen inte tillfälligt. Han köper skor till sig själv för 700kr.

Känner mig så besviken. Jag ber inte om en ring för tusentals kronor men en 100 kronors förlovningsring?! Som sagt är det en billig ring så nu har blomman trillat av och ringen har tappat formen..Är jag dum som blir besviken över en billig ring?

• Svar på tråden Förlovningsring
  • Lilla Gs mamma

Nu vet jag ju inte vilken stil ni har för övrigt, men jag hade inte blivit glad över en sådan ring...

• Anonym (Man)

Satt efter en nervös kille som skulle beställa förlovningsring på guldfynd häromdagen.... när de fråga prisklass så sa han 3 - 4 .... (tusen tänkte jag...) hundra kr sa han. Billigaste släta silverring blir det då.

Jag fattar faktiskt inte killar som har så låg budget på förlovningsring. det skickar ju väldigt trista signaler till tjejen. NEJ ts, du har all rätt att vara besviken. En förlovningsring är ju tänkt att sitta resten av livet. En billig skitring från nätet håller inte helt enkelt.

Jag la runt 1500kr på förlovningsring, men det var ungefär 25 år sedan så jag vet inte vad det motsvarar I dagens pennigaläge.

• Lilla Gs mamma

Jag trodde att par gick och köpte förlovningsring tillsammans? För både mannen och kvinnan brukar väl ha förlovningsring?

• annabellelee

Förlovningsringen ska sitta på fingret resten av livet. Det är väl förhoppningen i alla fall. Ja det är fullt förståeligt om du är besviken. Min kostade 6000 kr. Dyrt, men jag har inte för avsikt att skaffa fler än en!

• Anonym (Fiona)

Tycker faktiskt en förlovningsring kan vara påkostad då den ska sitta på fingret livet ut.

Mina killkompisar påpekade att de minsann tyckte det va skit och onödigt att lägga mycket pengar på en ring till bruden.

Då kontrade jag med att ringen representerar ju faktiskt mannen. Billig ring, dyr ring - mannens konkurrenter kommer garanterat se på ringen av vilken typ av man kvinnan uppvaktas av. Då höll de käften och tittade på varandra.

• Lilla Gs mamma
    Anonym (Fiona) skrev 2016-10-31 23:26:34 följande:

Tycker faktiskt en förlovningsring kan vara påkostad då den ska sitta på fingret livet ut.

Mina killkompisar påpekade att de minsann tyckte det va skit och onödigt att lägga mycket pengar på en ring till bruden.

Då kontrade jag med att ringen representerar ju faktiskt mannen. Billig ring, dyr ring - mannens konkurrenter kommer garanterat se på ringen av vilken typ av man kvinnan uppvaktas av. Då höll de käften och tittade på varandra.

Ha, ha! Klockrent!
  • Carambolan

Att välja tillsammans (och betala tillsammans) känns som det enda rimliga för mig. Jag skulle inte vilja bli överraskad med nåt jag ska ha resten av livet. Samtidigt får man väl vara lite krass också... Varför skulle man inte kunna byta förlovningsringar efter några år om man tröttnar? :)

• Anonym (ida)

Jag vet inte Vad du menar att han köper skor för 700:- till sig själv? Då är han alltå en snål jävel ? Skor för 700:- är väl typ från din sko då? 

• Anonym (Nätet)

Vi köpte ringar för ca 300kr st på nätet. De är snart ett år sen o de är lika fina idag. Ville inte ha en dyrare ring, tycker inte det är de det handlar om. Jag hitta en ring som jag ville ha och den kosta inte mer än så o gubben ville bara ha en enkel slät silver ring. Kan tillägga att vi absolut inte har dåligt med pengar så handlade aldrig om de.

• Anonym (Besviken)
    Anonym (ida) skrev 2016-11-01 07:55:42 följande:

Jag vet inte Vad du menar att han köper skor för 700:- till sig själv? Då är han alltå en snål jävel ? Skor för 700:- är väl typ från din sko då? 

Istället för att lägga 700 på ett par skor han redan har kunde jag ha fått en ring för iaf 500. En ring som inte går sönder med en gång. Eller tänker jag fel då?
Svar på tråden Förlovningsring