Påven Johanna II skrev 2016-11-07 16:33:32 följande:
Ännu större anledning att berätta för honom att du vill ha en annan ring då och att ni införskaffar den tillsammans och förslagsvis också betalar den tillsammans.
Jag tolkade ditt påpekande om att han köpte skor till sig själv för 700 och en ring som symboliserar er avsikt att leva tillsammans för 100 kronor som att du tyckte att han värderar sig själv (sina fötter i det här sammanhanget) högre än dig/er och symbolvärdet av en ring. Det lät för mig som ett missnöje med mannen, men det var ju bra för inte minst dig och er att jag hade fel i det då och det bara är själva ringen som inte håller måttet medan karln gör det.
Såsom Påven Johanna II, så tolkade jag faktiskt också texten så. Hans handling att köpa en ring som med all säkerhet inte varar för evigt säger ju en del om honom som person, och vad han anser om er relation (hint: att han inte tror att den kommer hålla för evigt heller, oavsett barn). Men man kan ju tolka det hur man vill, tex att det finns någon anledning bakom som försvarar beteendet.
Kan det vara så att mannen har någon nedsättning som gör att han missat det uppenbara i detta? (menar inget illa utan är nyfiken) Jag blev väldigt förvånad när jag läste att ni var kring 30 ts. Jag trodde utifrån din text att ni(utifrån hans beteende) var kring 14-17. När man är 30 och är någolunda normalbegåvad så vet man ju att man åtminstone köper en äkta ring, om det så är guldfynds billigaste silverring (ca 200-250 kr där va?). Och kring 30 så har man någon inkomst, även om man så lever på soc så har man råd med en äkta ring. Såvida han inte är hemlös;alkoholist/knarkare som inte kan prioritera "rätt" i livet pga drogerna.