• Håkan på Öland

Föredrar du gris- eller nötkött?

Här är en fråga till dig som är köttätare - föredrar du gris- eller nötkött?

Man kan ju göra väldigt många goda maträtter av resp kött/djur men frågan är vilket du tycker är godast? En sak har jag själv konstaterat och det är att köttbullar och biffar på malet kött blir godast med 50/50 gris och nötkött dvs hälften gris och hälften nöt.

En knapp månad till julafton då julskinkan står på bordet! 

Min kompletta datoranläggning som jag slumpar bort: acer-dator-till-salu.eu.pn
  • Svar på tråden Föredrar du gris- eller nötkött?
  • Anonym (vegan)

Jag är inte köttätare men svarar ändå.

Föredrar båda djuren - levande.

• dennis02

Griskött, då jag älskar fläskkotletter och fläskfile. Men nötkött ska det ju vara när man gör köttgryta, så griskött kan ju inte användas till allt.

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Linnis92

Jag föredrar nöten då jag inte gillar välstekt kött, men fläsken finns det större utbud av så blir det för de mesta. Har dock alltid nöt när jag gör färsrätter.

• Alvina

Nöt eftersom jag tycker att gris ofta kan bli lite torr, förmodligen för att den måste stekas ordentligt.

• Linnis92
    Alvina skrev 2016-11-26 08:44:48 följande:

Nöt eftersom jag tycker att gris ofta kan bli lite torr, förmodligen för att den måste stekas ordentligt.

Håller med! Har dock börjat göra mycket gris o ugnen, inte lika torrt då ;)
  • Meriall

Nötkött om det är -perfekt- tillagat eller som färs eller långkok.

Annat fläskkött i alla lägen. Kan inte öht äta en bit nöt som inte är perfekt av då det blir så segt men fläskkött funkar oavsett.

Dock äter jag inte den typen av kött så ofta utan föredrar fisk, veg och kyckling. Men ibland så. Lammfärs kan också vara gott.

• Anonym (H)

Nötkött.

Jag gillar inte alls griskött.

• Anonym (daf)

Beror lite på. En riktigt god fläskkotlett är svårslagen.
    För färs och liknande föredrar jag vilt

• fornminne

Nötkött. Men jag äter gris. Jag äter dock inte så mycket av något av det, då jag mest äter fisk, kyckling och vegetariskt.

Håller inte med om att blandfärs är godast. Jag äter t ex hellre köttfärssås gjord på nötfärs.

Svar på tråden Föredrar du gris- eller nötkött?