• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • hoppfullsnart40
    erijon skrev 2017-03-29 11:48:34 följande:

När drar ni gränsen till att det är en sladdis? Min son fyller 6 nu i maj. Han kommer vara 6 när nya kommer. Men ingen av oss vill kalla bebis för sladdis, alltså jag är ju 23år. Kan inte få en sladdis redan ????????

Jag trodde det tidigare (yngsta) barnet skulle vara iallafall 10 år för att nästa ska räknas som sladdsyskon.

Sambon har en son på 5 år också.

Jag har en syster som är 6 år äldre än mig. Jag räknas inte som sladdis för någon.

Har en vän som däremot fick syskon när hon var 16. Äldsta var kanske 9-10 år. Dem säger sladdis till yngsta som nu blir 6 i sommar (och deras äldsta blir 22)

Jag tycker kanske mer än 10 år emellan kan kallas för sladdis. Mina kommer att vara 18 och 20 när syskonet föds i september :)
  • erijon
    hoppfullsnart40 skrev 2017-03-29 12:02:35 följande:
    Jag tycker kanske mer än 10 år emellan kan kallas för sladdis. Mina kommer att vara 18 och 20 när syskonet föds i september :)
    Ja, det låter mer som sladdis enligt mig :)

Tänk vad mysigt!! Att få bebis när barnen är vuxna :)
  • Hallonfrossa

När drar ni gränsen till att det är en sladdis? Min son fyller 6 nu i maj. Han kommer vara 6 när nya kommer. Men ingen av oss vill kalla bebis för sladdis, alltså jag är ju 23år. Kan inte få en sladdis redan ????????

Jag trodde det tidigare (yngsta) barnet skulle vara iallafall 10 år för att nästa ska räknas som sladdsyskon.

Jag har en syster som är 6 år äldre än mig. Jag räknas inte som sladdis för någon.

Har en vän som däremot fick syskon när hon var 16. Äldsta var kanske 9-10 år. Dem säger sladdis till yngsta som nu blir 6 i sommar (och deras äldsta blir 22)

Finns nog inte någon egentlig ålder för det skulle jag tro, men jag själv drar gränsen runt 7-8år och kanske att det inte blir fler barn sedan efter.

Har ju inget med åldern på barn eller mamma att höra egentligen.

Har själv 5 år mellan 2 av mina barn och räknar inte de som en sladdis.

Men de kan nog uppfattas olika.
  • hoppfullsnart40
    erijon skrev 2017-03-29 12:12:55 följande:

Ja, det låter mer som sladdis enligt mig :)

Tänk vad mysigt!! Att få bebis när barnen är vuxna :)

Ja de tycker det ska bli kul faktiskt :)
  • Hallonfrossa

Finns nog inte någon egentlig ålder för det skulle jag tro, men jag själv drar gränsen runt 7-8år och kanske att det inte blir fler barn sedan efter.

Har ju inget med åldern på barn eller mamma att höra egentligen.

Har själv 5 år mellan 2 av mina barn och räknar inte de som en sladdis.

Men de kan nog uppfattas olika.

Kollade för skojs skull på Wikipedia och där stod det att de räknas som sladdis vid som minst 6 år enligt en viss tant. :)
  • Fiansess

Min äldsta kommer vara 9,5 och min yngsta mer än 7,5 så jag räknar nog denna bebis som sladdis ;).

Ska bli otroligt mysigt!

• Mjölk

Min son kommer vara drygt 11,5 år när bebisen föds så det blir definitivt sladdis tycker jag! :)

• erijon

Ja det är så olika. Vi ser inte bebis som sladdis. :)

Igår köpte vi spjälsäng och kollade vagn. Lite tidigt då jag är i vecka 15, men sängen fick vi till så bra pris att vi inte kunde vänta :)

Vagn bestämde vi bara, varken beställde eller köpte. Men nu har vi valt! Känns som att det är mest jobbigt att vara i den djungeln så, det är skönt att ha det gjort!

Tycker än ja känner buffar. Väldigt mysigt! Snart kommer jag förmodligen känna sparkar, jag längtar!

• Fiansess
    erijon skrev 2017-04-02 18:43:00 följande:

Ja det är så olika. Vi ser inte bebis som sladdis. :)

Igår köpte vi spjälsäng och kollade vagn. Lite tidigt då jag är i vecka 15, men sängen fick vi till så bra pris att vi inte kunde vänta :)

Vagn bestämde vi bara, varken beställde eller köpte. Men nu har vi valt! Känns som att det är mest jobbigt att vara i den djungeln så, det är skönt att ha det gjort!

Tycker än ja känner buffar. Väldigt mysigt! Snart kommer jag förmodligen känna sparkar, jag längtar!

Vad spännande ! Vad blir det för vagn? Vi har också bestämt oss. Blir en Emmaljunga Viking

Idag har jag varit på ultraljud. Nytt BF 13 september.

Herregud vilken känsla. Såå häftigt!! :) Man kan tycka att jag borde veta hur det är med 3:e barnet men man glömmer nog ändå..

Bebis visade upp sig rejält. Efter nästan en timme blev den trött och inte så samarbetsvillig men till slut fick vi allt kollat och en OK-stämpel. Allt ser såå bra ut. Jag har varit så fruktansvärt nervös, knappt vågat prata om graviditeten och BM tog mig på största allvar och fick mig att känna mig lugn och avslappnad. Underbart!!

Nu är det med andra ord from idag helt officiellt <3
  • erijon
    Fiansess skrev 2017-04-04 17:54:10 följande:
    Vad spännande ! Vad blir det för vagn? Vi har också bestämt oss. Blir en Emmaljunga Viking

Idag har jag varit på ultraljud. Nytt BF 13 september.

Herregud vilken känsla. Såå häftigt!! :) Man kan tycka att jag borde veta hur det är med 3:e barnet men man glömmer nog ändå..

Bebis visade upp sig rejält. Efter nästan en timme blev den trött och inte så samarbetsvillig men till slut fick vi allt kollat och en OK-stämpel. Allt ser såå bra ut. Jag har varit så fruktansvärt nervös, knappt vågat prata om graviditeten och BM tog mig på största allvar och fick mig att känna mig lugn och avslappnad. Underbart!!

Nu är det med andra ord from idag helt officiellt <3
    Emmaljunga super Viking blir det för oss.

Vilken helt underbar känsla!! Blev ditt BF alltså flyttat? Jag vill ha 20e nu, för då är det min tur att få gå på UL. Så nervös, glad, rädd och nyfiken.
Svar på tråden Bf sept 2017