• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • Mjölk

Har mått så dåligt relationsmässigt senaste tiden. Vill må bra men har ju inte den relation jag helst vill ha. Blir helt slut o det hjälper ju inte för graviditeten heller.

Men, min medförälder som också är en fin vän till mig är toppen och jag är så tacksam för att han vill skaffa barn med mig. ????

På tisdag är det dags för kub-ul, så spännande!

• Juliii86

Jag längtar så mycket att få se vår busfrö :( Det känns allt för långt tid innan vi får gå på rutin ultraljud. Ha liksom väntat snart i 3 veckor och har ytterligare 5 veckor till.. usch så jobbigt det känns. Skönt att man jobbar på vardagarna så slipper man tänka mycket på ultraljudet.

Har märkt att de senaste veckorna har jag haft det jobbigt på jobbet med ryggvärk samt att det gör ont i ena rumpan (höger sida) och det strålar ner till låren. Det gör så ont! När ja slutat för dagen sätter jag mig i bilen och när väl kommer hem ska stiga av bilen kan jag inte ta mig ut från bilen för det gör så ont. Känns som någon hugger mig på låren och ena rumpan. Kan detta vara foglossning eller ischias? Vet inte vad jag ska göra?

• Any80
    Juliii86 skrev 2017-03-12 15:06:18 följande:

Jag längtar så mycket att få se vår busfrö :( Det känns allt för långt tid innan vi får gå på rutin ultraljud. Ha liksom väntat snart i 3 veckor och har ytterligare 5 veckor till.. usch så jobbigt det känns. Skönt att man jobbar på vardagarna så slipper man tänka mycket på ultraljudet.

Har märkt att de senaste veckorna har jag haft det jobbigt på jobbet med ryggvärk samt att det gör ont i ena rumpan (höger sida) och det strålar ner till låren. Det gör så ont! När ja slutat för dagen sätter jag mig i bilen och när väl kommer hem ska stiga av bilen kan jag inte ta mig ut från bilen för det gör så ont. Känns som någon hugger mig på låren och ena rumpan. Kan detta vara foglossning eller ischias? Vet inte vad jag ska göra?

Det låter som foglossning
  • Juliii86
    Any80 skrev 2017-03-12 17:46:21 följande:
    Det låter som foglossning
    Usch vad jobbigtRynkar på näsan Jag misstänkte att det kunde vara foglossning men var inte helt säker på det. Ska försöka höra med bm på måndag vad de säger om det. Jag har ju inte detta problemet hela tiden utan vissa dagar.
  • bamboobaby
    Juliii86 skrev 2017-03-12 17:52:03 följande:
    Usch vad jobbigtRynkar på näsan Jag misstänkte att det kunde vara foglossning men var inte helt säker på det. Ska försöka höra med bm på måndag vad de säger om det. Jag har ju inte detta problemet hela tiden utan vissa dagar.
    Låter också som Ischias. Jag känner den där känslan genom skinkan och ner i benet när jag får ont i Ischias-nerven :(
  • Juliii86
    bamboobaby skrev 2017-03-12 18:21:49 följande:
    Låter också som Ischias. Jag känner den där känslan genom skinkan och ner i benet när jag får ont i Ischias-nerven :(
    jaha så det kanske kan vara ischias också? får höra med bm vad de tror det kan vara. Fruktansvärt jobbigt att ha så ont. Kan ju liksom inte röra benet utan att det hugger till... Vad gjorde du för att kunna lindra det?
  • bamboobaby
    Juliii86 skrev 2017-03-12 19:06:16 följande:
    jaha så det kanske kan vara ischias också? får höra med bm vad de tror det kan vara. Fruktansvärt jobbigt att ha så ont. Kan ju liksom inte röra benet utan att det hugger till... Vad gjorde du för att kunna lindra det?
    Det höll inte i sig hela tiden utan kom och gick. Episoderna blev värre mot slutet då de ibland kändes som blixtar och jag inte kunde sätta mig :( Tvinga min man att knoda benet och det lindrade. Försvann efter förlossningen . En gång efter förlossningen kom det tillbaka under en barnvagnspromenad och då låste sig hela benet och jag kom ingenstans haha men efter 5-10 min släppte det tack och lov. Konstigt nog så minns jag inte om jag rådfrågade min BM?? 10 år sedan den graviditeten.
  • erijon
    filuring skrev 2017-03-11 15:15:12 följande:
    Ne jag har inte gjort UL ännu det är samma här i vecka 18! jag gick oxå över med båda mina...men bara 7 och 12 dagar.

förstår att du är nervös! jag blev oxå traumatiserad efter min första förlossning. Gick med värkar i 3 dygn och förlossningen tog extremt lång tid och gjord sjukt ont... MEN med nummer 2 gick det helt annorlunda! värkar ett dygn gjorde inte särskilt ont och allt gick superbra. men prata med din bm så kan hon gå igenom din förlossning och stötta dig nu inför denna!

hur gammalt är ditt barn nu?
    Vad skönt att du har bra upplevelser efter den första. Jag tror detta kanske släpper under graviditetens gång. Men kommer ändå ta upp det med min BM.

Min son är 6 år i maj. Så det är ändå ett tag sedan. Vart gravid däremellan men slutat i MF.

Imorgon ska jag på första besöket hos BM. Minns inte vad mab gör då? Typ pratar, väger sig, tar prover och lämnar urinprov osv bara? Ska försöka få till ett försök att lyssna på hjärtat. Vet att det är tidigt men jag är så förbaskat orolig och jag vet ju att det är fullt möjligt att höra med doppler i vecka 12.

När fick ni lyssna på hjärtat hos BM första gången? :)
  • filuring
    erijon skrev 2017-03-13 13:46:33 följande:

Vad skönt att du har bra upplevelser efter den första. Jag tror detta kanske släpper under graviditetens gång. Men kommer ändå ta upp det med min BM.

Min son är 6 år i maj. Så det är ändå ett tag sedan. Vart gravid däremellan men slutat i MF.

Imorgon ska jag på första besöket hos BM. Minns inte vad mab gör då? Typ pratar, väger sig, tar prover och lämnar urinprov osv bara? Ska försöka få till ett försök att lyssna på hjärtat. Vet att det är tidigt men jag är så förbaskat orolig och jag vet ju att det är fullt möjligt att höra med doppler i vecka 12.

okej! vad tråkigt med mf... när har du tänkt berätta för sonen?

Jag va på mitt möte på mvc idag! Ja precis det var typ det vi gjorde oxå. Fick dock veta att om man fött barn som vägt mer än 4500g så måste man göra sockerbelastningstest och flera extra ultraljud. så lite annorlunda blir det för mig denna gång! skönt på sätt och vis att de kommer att ha koll då min 2:a vägde 4800 g... inte orolig för socker för har aldrig haft problem med högt förut men det är tydligen rutin!

fick tid för rul 25 april! så spännande! jag du undrar om inte det varit i vecka 20?! vet att man kan höra redan nu dock! :)
  • Fiansess
    erijon skrev 2017-03-13 13:46:33 följande:

Jag har ännu inte fått lyssna på hjärtat, är i vecka 15 nu... Inte fått göra det med de andra barnen förrän ca v.20-22... Hoppas du får! :)

Jag har insjuknat i influensa och med världens hosta kom blödningarna tillbaka inatt. Så trist och psykiskt påfrestande detta när det återigen varit lugnt ett tag. RUL om 3 veckor. Längtar!! Och hoppas då på att moderkakan har velat flytta på sig så att jag kan få slippa dessa blödningar :(
Svar på tråden Bf sept 2017