• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • Frasses
    Fiansess skrev 2017-02-19 22:45:09 följande:

Vi ska göra Nipt i vecka 12+0. Alla över 32 blir erbjudna det i vårt landsting och då jag precis fyllt tackade vi ja! Känns nervöst med allt denna graviditet så ska bli skönt!!

Ska du göra kub?

Vad är skillnad på nipt och kub?

Ja vi ska göra kub om två veckor, är då i 13+1. Vi får välja om vi vill göra de i vårt landsting så tänkte att det vore lika bra att kolla.
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-02-19 22:46:59 följande:
    Åh vad härligt, grattis!!!

Jag har också haft småblödningar men de har slutat nu. Med andra barnet hade jag det till vecka 16 ungefär.... De visste aldrig varför.

Lycka till på onsdag!
    Tackar! :D

Ok, vad lustigt att man börjar blöda helt plötsligt utan att veta vad det beror på? Bara bebisen mår bra så är det ju ingen fara men man blir helt klart orolig när sånt händer.

Tack! :D
  • Hannah805

Hej! Hittade precis den här tråden och vill gärna vara med! Har BF den 12:e September och ska få en liten pojke :) 

• bamboobaby
    Hannah805 skrev 2017-02-20 20:24:27 följande:

Hej! Hittade precis den här tråden och vill gärna vara med! Har BF den 12:e September och ska få en liten pojke :) 

Välkommen och grattis :)
    Nyfiken, hur vet du att det är en liten kille?
  • Hannah805

Tack så mycket! Jag gjorde ett blodprov när jag var 9+2 veckor som letar efter y-kromosomer i blodet :)

• bamboobaby
    Hannah805 skrev 2017-02-20 21:26:43 följande:

Tack så mycket! Jag gjorde ett blodprov när jag var 9+2 veckor som letar efter y-kromosomer i blodet :)

Åh va ballt! Hur, varför och var gör man det? Frågar bara av nyfikenhet (sjukligt nyfiken när det kommer till sånt här) så tycker du jag snokar behöver du inte svara :)
  • Hannah805
    bamboobaby skrev 2017-02-20 22:36:35 följande:
    Åh va ballt! Hur, varför och var gör man det? Frågar bara av nyfikenhet (sjukligt nyfiken när det kommer till sånt här) så tycker du jag snokar behöver du inte svara :)
    Ingen fara haha! Det är som ett helt vanligt blodprov som man kan välja att göra från 9+0 veckor och det är i princip helt säkert sa de till mig! Sen skickar de det till ett lab där de letar y-kromosomer i blodet, och sen ger de svar 1-2 dagar senare :) Dock så bor jag i USA just nu så vet inte om de gör det i Sverige eller inte...
  • Fiansess
    Frasses skrev 2017-02-20 09:34:18 följande:

Vad är skillnad på nipt och kub?

Ja vi ska göra kub om två veckor, är då i 13+1. Vi får välja om vi vill göra de i vårt landsting så tänkte att det vore lika bra att kolla.

Vet faktiskt inte riktigt skillnaden.... Nipt är ngt många landsting erbjuder om man får höga odds på kub men hos oss kan man alltså hoppa över kub och få nipt direkt....
    Hannah805 skrev 2017-02-20 23:22:34 följande:

Ingen fara haha! Det är som ett helt vanligt blodprov som man kan välja att göra från 9+0 veckor och det är i princip helt säkert sa de till mig! Sen skickar de det till ett lab där de letar y-kromosomer i blodet, och sen ger de svar 1-2 dagar senare :) Dock så bor jag i USA just nu så vet inte om de gör det i Sverige eller inte...

Det måste vara nipt då? Fast i mitt landsting görs det i v.12+ Jag har tid nästa vecka och kommer också vilja veta könet!

Ikväll fick jag en större blödning än jag haft tidigare...har ju varit lugnt ett par veckor :(. Sjukt orolig och nervös!! Varför få missfall såhär sent när vul och allt varit bra :(. Jag ska till barnmorskan imorgon och göra en tidig Glukosbelastning så jag hoppas att de kan titta hur det ser ut och vad som hänt....

Så ledsen!!
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-02-21 20:23:41 följande:

Vet faktiskt inte riktigt skillnaden.... Nipt är ngt många landsting erbjuder om man får höga odds på kub men hos oss kan man alltså hoppa över kub och få nipt direkt....Det måste vara nipt då? Fast i mitt landsting görs det i v.12+ Jag har tid nästa vecka och kommer också vilja veta könet!

Ikväll fick jag en större blödning än jag haft tidigare...har ju varit lugnt ett par veckor :(. Sjukt orolig och nervös!! Varför få missfall såhär sent när vul och allt varit bra :(. Jag ska till barnmorskan imorgon och göra en tidig Glukosbelastning så jag hoppas att de kan titta hur det ser ut och vad som hänt....

Så ledsen!!

Hur gick det för dig? Hoppas att allt ser som det ska.

I onsdags var jag på ul och vi fick se vår busfrö som var en väldigt aktiv liten buse :D Min man blev alldeles stum när han fick se vår busfrö att han inte kunde få fram några ord. Det är första gången han får se och vara med i ul då vi tidigare inte kunnat komma så här långt i graviditet. Det var en känslosam upplevelse för oss. Näta ul kommer bli kub och det blir inte förens i vecka 19 dvs om 6 veckor. Det känns lite långt dit men inte så värst farligt att vänta då vi kanske får reda på kön så då är der värt väntan :)
  • Mjölk

Hej!

Hänger gärna med här!

Väntar mitt andra barn (sonen är 11 år) i september, bf 20:e. Ska göra kub (blodprov på måndag o ul 14 mars).

Svar på tråden Bf sept 2017