• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • erijon
    Juliii86 skrev 2017-06-05 11:00:50 följande:
    Tack :) Det är lite störande när de ska kommentera min mage att den är liten och det gör mig lite ledsen också. Det är inte så jätte kul. Men har börjat förstå mer att min mage ser bra ut :) Får försöka inte lyssna så mycket på vad andra säger och istället koncentrera mig på vad bm säger till mig.

Vad tycker ni när folk kommenterar era gravida magar?
    Jobbigt med kommentarer. Ofta får jah höra "när är det dags"
    Och när jag svara:-
    "Men oj!!! Och du är redan så stor. Var ska detta sluta?"

Så stor är jag inte :(

Hatar också när folk ska röra. Min mage! Även nära vänner. Fyyy, lägg av. Känner mig så obekväm med det! :(
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-06-05 12:48:20 följande:
    Jag får tyvärr ofta höra tvärtom.... "Det där kan inte vara en!" "Är du redan höggravid?!" Men ändå jar jag helt normalt SF-mått. Minst lika jobbigt. Jag förstår inte riktigt grejen med allas kommentarer. De menar ju inget illa men ändå....

Samma sak nu när jag mår dåligt och knappt kan gå. Hur kan du må så dåligt som ser så pigg ut... Men nog håller man ändå minen på jobbet. Hur vore det att bryta ihop och gå o gnälla hela tiden där?

Idag har jag en riktigt dålig dag. Fruktansvärt ont i fogarna som strålar både upp i rygg och ner i benen/vaderna. Har jobbat hela helgen och tog därför ledigt idag då vi ändå var tillräckligt med folk... 1.5 vecka kvar till semester!! Aldrig längtat så mycket :).

Idag njuter jag iaf ute i en solstol och bara tar det lugnt :).

Hoppas ni andra njuter av en fin dag och får en härlig nationaldag imorgon!
    Åh så jobbigt :( den är ju inte heller rolig att höra att man redan är högravid. Förstår dig helt! Nä, det förstår jag inte heller varför folk ska hålla på kommentera och det är sant som du säger så menar dom inget illa men får också tänka på vad man säger till en gravid kvinna.

Nä, precis man försöker ju så gott man kan även om det känns jätte jobbigt för en och jobba. Bara för att man ler och ser glad ut betyder inte att man klarar av allt. Dom kanske gillar att man ska klaga och tjöta om hur jobbigt det är, då tror jag att dom håller käften och ångrar sig att de sa något Flört

Men fy då! Stackare... Det var bra att du tog en ledig dag idag så kan koppla av lite och njuta av dagen :) Det förtjänar du.
  • Juliii86
    erijon skrev 2017-06-05 14:30:20 följande:
    Jobbigt med kommentarer. Ofta får jah höra "när är det dags"
    Och när jag svara:-
    "Men oj!!! Och du är redan så stor. Var ska detta sluta?"

Så stor är jag inte :(

Hatar också när folk ska röra. Min mage! Även nära vänner. Fyyy, lägg av. Känner mig så obekväm med det! :(
    Usch vad jobbigt när man får sån kommentar. Förstår dig också att det känns onödigt att ens kommentera om det. Det hade jag inte heller tyckt om någon hade sagt så till mig.

Jag är också lite emot när folk på jobbet eller vänner ska röra min mage, tycker inte det är så speciellt roligt men när min syster eller mamma rör min mage har jag inget emot. En sak till som jag stör mig riktigt på är när folk ska titta på min mage för att se om magen växer bara för att den ser "liten ut"Skrikandes
  • erijon

Hur mår ni allmänt?

Börjar känna vissa dagar att jag bara inte vill, orkar eller klarar av någonting.
    Typ känner mig matt. Inte av smärta, att jag har ont i kroppen eller så men såå slut bara.

Speciellt på jobbet. Jag önskar jag bara bör sjukskriven så jag kunde lägga min lilla energi på min familj, barnen och mannen istället för att köra slut på jobbet och komma hem och känna att jag bara vill försvinna.

• erijon

Hur mår ni allmänt?

Börjar känna vissa dagar att jag bara inte vill, orkar eller klarar av någonting.
    Typ känner mig matt. Inte av smärta, att jag har ont i kroppen eller så men såå slut bara.

Speciellt på jobbet. Jag önskar jag bara bör sjukskriven så jag kunde lägga min lilla energi på min familj, barnen och mannen istället för att köra slut på jobbet och komma hem och känna att jag bara vill försvinna.

• Fiansess
    erijon skrev 2017-06-07 11:55:43 följande:

Hur mår ni allmänt?

Jag har ju tyvärr varit sådan hela graviditeten och skyller på blodvärdet. Försöker få upp det men det går inte.... Fårse vad bm säger nästa gång!

Jag sover varje em efter jobbet och ibland stiger jag inte ens upp förrän dagen efter :(. Hoppas bli piggare under semestern när man slipper tänka på jobbet iaf!

Krya på dig!
  • Juliii86
    erijon skrev 2017-06-07 11:55:43 följande:

Hur mår ni allmänt?

Så kan jag känna vissa dagar att jag inte orkar med något men känner av tröttheten hela tiden, att man är slutkörd. Nu har vi mycket på jobbet att vi behöver stanna över på jobbet innan vi går på semester måste alla order skickas. Jag brukar ju sova när jag kommer hem för kan inte hålla mig vaken och sedan sova igen vid 22.00 tiden. Usch det är jobbigt detta men vi får försöka tänka positivt och även försöka ta hand om oss när vi inte mår bra. Gör så gott du kan..
  • Juliii86

Måste bara fråga er... vad har ni för järntabletter? Jag köpte den dyraste varianten för enligt bm så ska den inte krångla med magen som de andra järntabletter. Den heter Sideral forte. Efter 4-5 dagar med tabletter började må jätte konstig i magen och har tyvärr inte vågat äta dom mer :( Kunde inte äta mat och mådde pyton vilket gjorde att jag åt knappt vid frukost och lunch. Det resulterade mer trötthet.

• josefiina
    Juliii86 skrev 2017-06-07 21:22:21 följande:

Måste bara fråga er... vad har ni för järntabletter? Jag köpte den dyraste varianten för enligt bm så ska den inte krångla med magen som de andra järntabletter. Den heter Sideral forte. Efter 4-5 dagar med tabletter började må jätte konstig i magen och har tyvärr inte vågat äta dom mer :( Kunde inte äta mat och mådde pyton vilket gjorde att jag åt knappt vid frukost och lunch. Det resulterade mer trötthet.

Jag äter Niferex då de skulle vara skonsammare mot magen. Tycker de funkar bra jag är inte ett dugg hård i magen. Ja iofs kanske snarare tvärtom två dagar efter att jag började med dem fick jag springa akut på toan men sen har det ordnat till sig
Svar på tråden Bf sept 2017