• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • Fiansess
    Juliii86 skrev 2017-06-07 21:22:21 följande:

Måste bara fråga er... vad har ni för järntabletter? Jag köpte den dyraste varianten för enligt bm så ska den inte krångla med magen som de andra järntabletter. Den heter Sideral forte. Efter 4-5 dagar med tabletter började må jätte konstig i magen och har tyvärr inte vågat äta dom mer :( Kunde inte äta mat och mådde pyton vilket gjorde att jag åt knappt vid frukost och lunch. Det resulterade mer trötthet.

Jag äter också Niferex pga magen och de funkar bra förutom att järnvärdet då inte stiger :P

Men bm hävdar här att de är de bästa om man ska klara många utan att det påverkar magen. Värt o testa för dig om du mår så dåligt av de andra!
  • erijon
    Juliii86 skrev 2017-06-07 21:16:29 följande:
    Så kan jag känna vissa dagar att jag inte orkar med något men känner av tröttheten hela tiden, att man är slutkörd. Nu har vi mycket på jobbet att vi behöver stanna över på jobbet innan vi går på semester måste alla order skickas. Jag brukar ju sova när jag kommer hem för kan inte hålla mig vaken och sedan sova igen vid 22.00 tiden. Usch det är jobbigt detta men vi får försöka tänka positivt och även försöka ta hand om oss när vi inte mår bra. Gör så gott du kan..
    Ja exakt så är det.. jag brukar dock inte ha möjlighet att sova efter jobbet pga barnen hemma. Varannan vecka jobbar sambon senare och är hemma strax innan 18, då är jah själv med sonen = sällan sova. Han vill leka ute själv och då vågar jag inte somna!
    Den andra vexkan är båda barnen här och sambon hemma ca 16, då är det annat. Men då försöker vi ju kanske laga mat ihop osv.

Jag somnar därmed alltid kring 20-21 på kvällarna! Vaknar typ för att borsta tänderna och gå till sången om jag inte redan är där. Somnar om på två minuter igen.
  • josefiina
    Fiansess skrev 2017-06-09 09:39:38 följande:

Jag äter också Niferex pga magen och de funkar bra förutom att järnvärdet då inte stiger :P

Men bm hävdar här att de är de bästa om man ska klara många utan att det påverkar magen. Värt o testa för dig om du mår så dåligt av de andra!

Aha jag har inte tagit något nytt värde den jag började. Men jag tar dem nattetid för att ta upp så bra som möjligt så hoppas det stigit till nästa koll. Det kändes bökigt att man i princip inte skulle ätit på 2 timmar (inte ens novalucol hävdade bm) så tänkte lika bra att ta dem under natten när jag ändå ränner på toa
  • Juliii86
    josefiina skrev 2017-06-08 14:50:48 följande:

Jag äter Niferex då de skulle vara skonsammare mot magen. Tycker de funkar bra jag är inte ett dugg hård i magen. Ja iofs kanske snarare tvärtom två dagar efter att jag började med dem fick jag springa akut på toan men sen har det ordnat till sig

Ok :) tack tipset. Då ska jag köpa den istället och se om det blir bättre av den.
    Fiansess skrev 2017-06-09 09:39:38 följande:

Jaha du kör också med den. Ja, Det får bli att testa den eftersom den andra inte hjälper mig mot magen. Synd bara att jag har kastat pengarna i sjön för den kostade skjortan!
  • Juliii86
    erijon skrev 2017-06-10 07:07:53 följande:

Ja exakt så är det.. jag brukar dock inte ha möjlighet att sova efter jobbet pga barnen hemma. Varannan vecka jobbar sambon senare och är hemma strax innan 18, då är jah själv med sonen = sällan sova. Han vill leka ute själv och då vågar jag inte somna!

Den andra vexkan är båda barnen här och sambon hemma ca 16, då är det annat. Men då försöker vi ju kanske laga mat ihop osv.

Jag somnar därmed alltid kring 20-21 på kvällarna! Vaknar typ för att borsta tänderna och gå till sången om jag inte redan är där. Somnar om på två minuter igen.

Fy så jobbigt du har det :( Förstår att det måste kännas jobbigt när man är så trött hela tiden. Ja det brukar vi också göra att vi står tillsammans och lagar mat. Hoppas att det blir bättre snart när du får semester och kan äntligen vila dig bättre. Krya på dig!
  • Fiansess
    josefiina skrev 2017-06-10 09:50:16 följande:
    Aha jag har inte tagit något nytt värde den jag började. Men jag tar dem nattetid för att ta upp så bra som möjligt så hoppas det stigit till nästa koll. Det kändes bökigt att man i princip inte skulle ätit på 2 timmar (inte ens novalucol hävdade bm) så tänkte lika bra att ta dem under natten när jag ändå ränner på toa
    Jag har tagit värdet själv på jobbet, tycker man går aldrig hos barnmorskan... Inte varit där sedan 15 maj och nästa tid 19 juni....

Jaså, aldrig hört att man inte får äta i samband, min bm har snarare sagt i samband med frukost, dock ej mjölkprodukter. Det har jag gjort i 10 års tid när jag äter järntabletter :). Kanske därför jag alltid har så dåligt :P.
    erijon skrev 2017-06-10 07:07:53 följande:

Vet precis hur det är. Men pga alla andra komplikationer så orkar jag inte särskilt mycket så mannen tar mycket med både barn och tvätt plus att vi bygger ut huset en massa. Hur han orkar vet jag inte men det är tur det för jag sover i snitt 13/timmar per dygn :/.

Nu är min sista helg på jobbet gjord. Det har gått förvånansvärt bra denna helgen, med tanke på förra när jag var sängliggande en hel dag därefter.. 
    Fick beviljat grav.penning med häromdagen. SÅ skönt!! Hur har det gått för er andra som sökt?

3 dagar kvar till semester nu bara :D. Nu hoppas jag få må bättre när jag blir ledig så jag orkar med livet sista 3 månaderna som är kvar. Jag hoppas bli av med yrsel och illamående - fogarna och sammandragningar kan jag inte göra så mycket åt men även det blir ju bättre av mer vila märker jag ju redan de dagar man väl är ledig.

Är ändå så glad och tacksam över att jag bet ihop och lyckades jobba heltid hela tiden fram till nu!!

• josefiina
    Fiansess skrev 2017-06-11 21:31:36 följande:

Jag har tagit värdet själv på jobbet, tycker man går aldrig hos barnmorskan... Inte varit där sedan 15 maj och nästa tid 19 juni....

Jaså, aldrig hört att man inte får äta i samband, min bm har snarare sagt i samband med frukost, dock ej mjölkprodukter. Det har jag gjort i 10 års tid när jag äter järntabletter :). Kanske därför jag alltid har så dåligt :P.Vet precis hur det är. Men pga alla andra komplikationer så orkar jag inte särskilt mycket så mannen tar mycket med både barn och tvätt plus att vi bygger ut huset en massa. Hur han orkar vet jag inte men det är tur det för jag sover i snitt 13/timmar per dygn :/.

Nu är min sista helg på jobbet gjord. Det har gått förvånansvärt bra denna helgen, med tanke på förra när jag var sängliggande en hel dag därefter.. 

Fick beviljat grav.penning med häromdagen. SÅ skönt!! Hur har det gått för er andra som sökt?

3 dagar kvar till semester nu bara :D. Nu hoppas jag få må bättre när jag blir ledig så jag orkar med livet sista 3 månaderna som är kvar. Jag hoppas bli av med yrsel och illamående - fogarna och sammandragningar kan jag inte göra så mycket åt men även det blir ju bättre av mer vila märker jag ju redan de dagar man väl är ledig.

Är ändå så glad och tacksam över att jag bet ihop och lyckades jobba heltid hela tiden fram till nu!!

Ja hon menade att upptaget blev sämre i samband med mat spec i samband med kaffe och en massa annat hon rabblade upp. Sen när hon även nämnde att det även gällde novalucol för vi hade precis talat om min halsbränna så hade jag svårt att hitta en tid på dagen när jag varken ätit eller smält i mig en tablett mot halsbrännan i två timmars spann.

5 arbetsdagar kvar går på den sen gravidpenning 6 juli. Känns konstigt att jag ska vara hemma till sep 2018
  • Fiansess
    josefiina skrev 2017-06-11 22:02:59 följande:
    Ja hon menade att upptaget blev sämre i samband med mat spec i samband med kaffe och en massa annat hon rabblade upp. Sen när hon även nämnde att det även gällde novalucol för vi hade precis talat om min halsbränna så hade jag svårt att hitta en tid på dagen när jag varken ätit eller smält i mig en tablett mot halsbrännan i två timmars spann.

5 arbetsdagar kvar går på den sen gravidpenning 6 juli. Känns konstigt att jag ska vara hemma till sep 2018
     Det ska jag kanske testa då med tanke på att mitt inte stiger! Novalucolen sover jag ju dock med på sängkanten haha. Nätterna är värst just nu!!

Åh så skönt för dig med! Min gravpenning börjar gälla 15 juli sen så då skiljer det en vecka på oss i veckor gissar jag :D 26+3 idag.

Har ni börjat handla än? Nu har det släppt lite med nervositeten här och jag har börjat beta av de största grejerna som vagn bilstol och adaptrar till det. Även lite kläder är köpta. Skrivit ner en liten lista med grejer att köpa efterhand, men trots två barn sedan innan har jag glömt vad man behöver :P.

Märks att jag gick hem o sov 3 timmar efter jobbet idag när jag är uppe såhär mitt i natten :P. Dags att sova för att orka med morgondagen!

• erijon

Vart hos barnmorskan idag, vecka 25. SF mått är 25cm.. hade SF 25cm med tidigare barn i vecka 28!

Bra järn och blodsocker så slipper järntabletter. Precis som med sonen! :) känns väldigt bra!

Lyssnade på bebis som rörde sig otroligt mycket och sparkade bort dopplern :) Känns skönt!!

• Fiansess
    erijon skrev 2017-06-13 19:29:57 följande:

Vart hos barnmorskan idag, vecka 25. SF mått är 25cm.. hade SF 25cm med tidigare barn i vecka 28!

Bra järn och blodsocker så slipper järntabletter. Precis som med sonen! :) känns väldigt bra!

Lyssnade på bebis som rörde sig otroligt mycket och sparkade bort dopplern :) Känns skönt!!

Oj så skönt att slippa järntabletter. Grattis!! :)

SF-mått ska följa veckan fram till vecka 27-29 sa min bm, om jag inte minns fel veckor nu..... Hade 22cm i vecka 21+ och jag är nu mindre än med båda mina andra barn. Se vad måttet blir nästa gång:).

Jag ska dit på måndag. Blir en halvdag... Glukosbelastning, barnmorska och sedan läkare med 1.5 timme emellan. De ska kolla tappen pga alla sammandragningar och prata lite om min foglossning eftersom jag knappt kan ta mig fram.

Men nu är det semester så det känns sååå bra!! :)
Svar på tråden Bf sept 2017