Bf sept 2017
Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!
Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!
Måste bara fråga er... vad har ni för järntabletter? Jag köpte den dyraste varianten för enligt bm så ska den inte krångla med magen som de andra järntabletter. Den heter Sideral forte. Efter 4-5 dagar med tabletter började må jätte konstig i magen och har tyvärr inte vågat äta dom mer :( Kunde inte äta mat och mådde pyton vilket gjorde att jag åt knappt vid frukost och lunch. Det resulterade mer trötthet.
Jag äter också Niferex pga magen och de funkar bra förutom att järnvärdet då inte stiger :P
Men bm hävdar här att de är de bästa om man ska klara många utan att det påverkar magen. Värt o testa för dig om du mår så dåligt av de andra!
Jag äter Niferex då de skulle vara skonsammare mot magen. Tycker de funkar bra jag är inte ett dugg hård i magen. Ja iofs kanske snarare tvärtom två dagar efter att jag började med dem fick jag springa akut på toan men sen har det ordnat till sig
Jag äter också Niferex pga magen och de funkar bra förutom att järnvärdet då inte stiger :P
Men bm hävdar här att de är de bästa om man ska klara många utan att det påverkar magen. Värt o testa för dig om du mår så dåligt av de andra!
Ja exakt så är det.. jag brukar dock inte ha möjlighet att sova efter jobbet pga barnen hemma. Varannan vecka jobbar sambon senare och är hemma strax innan 18, då är jah själv med sonen = sällan sova. Han vill leka ute själv och då vågar jag inte somna!
Den andra vexkan är båda barnen här och sambon hemma ca 16, då är det annat. Men då försöker vi ju kanske laga mat ihop osv.
Jag somnar därmed alltid kring 20-21 på kvällarna! Vaknar typ för att borsta tänderna och gå till sången om jag inte redan är där. Somnar om på två minuter igen.
Vet precis hur det är. Men pga alla andra komplikationer så orkar jag inte särskilt mycket så mannen tar mycket med både barn och tvätt plus att vi bygger ut huset en massa. Hur han orkar vet jag inte men det är tur det för jag sover i snitt 13/timmar per dygn :/.
Nu är min sista helg på jobbet gjord. Det har gått förvånansvärt bra denna helgen, med tanke på förra när jag var sängliggande en hel dag därefter..
Fick beviljat grav.penning med häromdagen. SÅ skönt!! Hur har det gått för er andra som sökt?
3 dagar kvar till semester nu bara :D. Nu hoppas jag få må bättre när jag blir ledig så jag orkar med livet sista 3 månaderna som är kvar. Jag hoppas bli av med yrsel och illamående - fogarna och sammandragningar kan jag inte göra så mycket åt men även det blir ju bättre av mer vila märker jag ju redan de dagar man väl är ledig.
Är ändå så glad och tacksam över att jag bet ihop och lyckades jobba heltid hela tiden fram till nu!!
Jag har tagit värdet själv på jobbet, tycker man går aldrig hos barnmorskan... Inte varit där sedan 15 maj och nästa tid 19 juni....
Jaså, aldrig hört att man inte får äta i samband, min bm har snarare sagt i samband med frukost, dock ej mjölkprodukter. Det har jag gjort i 10 års tid när jag äter järntabletter :). Kanske därför jag alltid har så dåligt :P.Vet precis hur det är. Men pga alla andra komplikationer så orkar jag inte särskilt mycket så mannen tar mycket med både barn och tvätt plus att vi bygger ut huset en massa. Hur han orkar vet jag inte men det är tur det för jag sover i snitt 13/timmar per dygn :/.
Nu är min sista helg på jobbet gjord. Det har gått förvånansvärt bra denna helgen, med tanke på förra när jag var sängliggande en hel dag därefter..
Fick beviljat grav.penning med häromdagen. SÅ skönt!! Hur har det gått för er andra som sökt?
3 dagar kvar till semester nu bara :D. Nu hoppas jag få må bättre när jag blir ledig så jag orkar med livet sista 3 månaderna som är kvar. Jag hoppas bli av med yrsel och illamående - fogarna och sammandragningar kan jag inte göra så mycket åt men även det blir ju bättre av mer vila märker jag ju redan de dagar man väl är ledig.
Är ändå så glad och tacksam över att jag bet ihop och lyckades jobba heltid hela tiden fram till nu!!
Vart hos barnmorskan idag, vecka 25. SF mått är 25cm.. hade SF 25cm med tidigare barn i vecka 28!
Bra järn och blodsocker så slipper järntabletter. Precis som med sonen! :) känns väldigt bra!
Lyssnade på bebis som rörde sig otroligt mycket och sparkade bort dopplern :) Känns skönt!!
Vart hos barnmorskan idag, vecka 25. SF mått är 25cm.. hade SF 25cm med tidigare barn i vecka 28!
Bra järn och blodsocker så slipper järntabletter. Precis som med sonen! :) känns väldigt bra!
Lyssnade på bebis som rörde sig otroligt mycket och sparkade bort dopplern :) Känns skönt!!