• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • Fiansess

[quote=77844960]

Tjejer jag tror på oss att vi kan fixa detta med kg! Vi får försöka hålla oss starka så gott som det går även om vissa dagar känns som hopplöst. Det lösa sig på ett och annat sätt![/quote]

Såklart vi gör, härlig tid för höstpromenader har vi framför oss :)

Har ni täta kontroller hos bm nu? Från och med måndag om en vecka blir det varannan vecka för mig. Ska bli så skönt att få mer koll därifrån!

Klara med shopping? Vad får man inte missa? Vad är ert bästa tips? :)

• Juliii86
    Fiansess skrev 2017-07-17 22:58:20 följande:

[quote=77844960]

Tjejer jag tror på oss att vi kan fixa detta med kg! Vi får försöka hålla oss starka så gott som det går även om vissa dagar känns som hopplöst. Det lösa sig på ett och annat sätt!

Såklart vi gör, härlig tid för höstpromenader har vi framför oss :)

Har ni täta kontroller hos bm nu? Från och med måndag om en vecka blir det varannan vecka för mig. Ska bli så skönt att få mer koll därifrån!

Klara med shopping? Vad får man inte missa? Vad är ert bästa tips? :)[/quote]

Ja det ska bli så härligt att ha hösten snart för jag kan ärligt säga att jag orkar inte med värmen då jag är så varm i kroppen hela tiden och det hjälper inte när det är en varm dag. Man känner som en kokt kräfta, haha. Det ska i alla fall bli mysigt att gå ut med vagnen med den lilla :)

Tyvärr blir det inte täta kontroller för mig då alla tider är fullbokade där jag bor då vi bara har en mottagning som alla gravida och andra patienter kommer till :( Hon så att det skulle bli tätare ju längre fram man var i veckan.

Jag har inte så mycket kvar till BF känns det som och det börjar bli lite smått nervös när allt är så nytt för mig. Har ni förresten börjat skriva förlossningsbrev?
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-07-17 22:58:20 följande:

Klara med shopping? Vad får man inte missa? Vad är ert bästa tips? :)

Glömde ju så klart svara på denna fråga, vi har köpt det mesta som vi tyckte det var viktigt för oss. Spjälsängsskydd och babynest tänkte jag sy själv. Det är bara blöjor som saknas och den biten tycker jag är svårt. Vet inte vilket märke jag ska köpa och vilken storlek? Har ni några tips?

Tyvärr har jag inte några tips att ge då jag är ny på detta så jag kan junsäkerligen glömt av det viktigasteDrömmer Jag har som sagt köpt allt nytt eftersom det är första barnet Skrattande
  • Fiansess
    Juliii86 skrev 2017-07-18 09:50:58 följande:

Glömde ju så klart svara på denna fråga, vi har köpt det mesta som vi tyckte det var viktigt för oss. Spjälsängsskydd och babynest tänkte jag sy själv. Det är bara blöjor som saknas och den biten tycker jag är svårt. Vet inte vilket märke jag ska köpa och vilken storlek? Har ni några tips?

Tyvärr har jag inte några tips att ge då jag är ny på detta så jag kan junsäkerligen glömt av det viktigaste Jag har som sagt köpt allt nytt eftersom det är första barnet

För mina barn har det mest fungerat med Libero. Också det jag har bäst erfarenhet av via jobbet...

Men det är bara att testa sig fram! Pampers är också bra, men för oss blir det libero även denna gången.

Strl 1 används nästan alltid först, om man inte får en bebis på 5kg....då passar nog strl 2 bättre. Oavsett kommer det ju gå åt förr eller senare så man kan lika gärna ha båda storlekar hemma ;).

Förlossningsbrev har jag aldrig haft med, men är ganska flexibel och tar det som det kommer... Alltid varit tydlig för min sambo (och numera man) med vad jag INTE vill och räknar med att han för min talan om jag blir för smärtpåverkad och inte kan eller orkar.
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-07-18 18:42:13 följande:
    För mina barn har det mest fungerat med Libero. Också det jag har bäst erfarenhet av via jobbet...

Men det är bara att testa sig fram! Pampers är också bra, men för oss blir det libero även denna gången.

Strl 1 används nästan alltid först, om man inte får en bebis på 5kg....då passar nog strl 2 bättre. Oavsett kommer det ju gå åt förr eller senare så man kan lika gärna ha båda storlekar hemma ;).

Förlossningsbrev har jag aldrig haft med, men är ganska flexibel och tar det som det kommer... Alltid varit tydlig för min sambo (och numera man) med vad jag INTE vill och räknar med att han för min talan om jag blir för smärtpåverkad och inte kan eller orkar.
    Ok tack så mycket för tipset :) Har också tänkt på pampers eller libero så det får bli något av dessa. Då får det bli att köpa storlek 1 till lilla dotter Solig

Jaha ok jag förstår. Skönt att du har din man som hjälper dig vid förlossning, det känns ju så tryggt när dem kan hjälpa till och trösta en. Min man har ju inte så stor koll på hur han ska hjälpa mig så tänkte skriva på brev i stället så det underlättar för både mig och min man. Det ska bli spännande det här samtidigt lite skrämmande också men det kommer gå bra i vilket fall som helst.
  • Fiansess
    Juliii86 skrev 2017-07-18 21:20:48 följande:

Ok tack så mycket för tipset :) Har också tänkt på pampers eller libero så det får bli något av dessa. Då får det bli att köpa storlek 1 till lilla dotter

Jaha ok jag förstår. Skönt att du har din man som hjälper dig vid förlossning, det känns ju så tryggt när dem kan hjälpa till och trösta en. Min man har ju inte så stor koll på hur han ska hjälpa mig så tänkte skriva på brev i stället så det underlättar för både mig och min man. Det ska bli spännande det här samtidigt lite skrämmande också men det kommer gå bra i vilket fall som helst.

Det kommer gå jättebra. Det är en häftig upplevelse men ja även skrämmande när man inte vet hur eller när det s?er :). Tänk så nära vi är nu !
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-07-19 07:22:01 följande:
    Det kommer gå jättebra. Det är en häftig upplevelse men ja även skrämmande när man inte vet hur eller när det s?er :). Tänk så nära vi är nu !
    Ja då det kommer gå bra :) Kan tänka mig det att det är en häftig upplevelse Skrattande Ja, det är så nära nu att det känns som en drömSolig Vill bara få träffa vår lilla dotter snart!
  • Fiansess
    Juliii86 skrev 2017-07-19 12:49:17 följande:

Ja då det kommer gå bra :) Kan tänka mig det att det är en häftig upplevelse Ja, det är så nära nu att det känns som en dröm Vill bara få träffa vår lilla dotter snart!

Åh ja jag längtar också efter vår lilla skatt <3

Har ni funderat på namn? Vi har två ovanliga namn på våra andra barn så tycker det är så otroligt svårt denna gången ;).
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-07-20 22:20:47 följande:

Åh ja jag längtar också efter vår lilla skatt <3

Har ni funderat på namn? Vi har två ovanliga namn på våra andra barn så tycker det är så otroligt svårt denna gången ;).

Nu har vi något att se fram emot i september :)

Jag har hittat en del namn som jag kollar upp på internet och gjorde när jag var runt vecka 20-21 när vi fick reda på könet. Maken tyckte att jag hade för bråttom med namn så han vill nog vänta. Han sa även att namn kan komma sen efter födsel men det håller jag inte med så vi är inte riktigt enade om namn. Han har inte heller kollat upp namn medans jag har en hel del namn :) Blir så otålig när man måste vänta och det gillar jag inte XD. Ja namn är riktigt svårt. Det finns så mycket olika namn samt uttalande. Vet ni vad det blir för namn? :)
  • Fiansess
    Juliii86 skrev 2017-07-21 09:54:16 följande:

Nu har vi något att se fram emot i september :)

Jag har hittat en del namn som jag kollar upp på internet och gjorde när jag var runt vecka 20-21 när vi fick reda på könet. Maken tyckte att jag hade för bråttom med namn så han vill nog vänta. Han sa även att namn kan komma sen efter födsel men det håller jag inte med så vi är inte riktigt enade om namn. Han har inte heller kollat upp namn medans jag har en hel del namn :) Blir så otålig när man måste vänta och det gillar jag inte XD. Ja namn är riktigt svårt. Det finns så mycket olika namn samt uttalande. Vet ni vad det blir för namn? :)

Nej vi har lite förslag bara än så länge och som vi båda är överens om men inget bestämt. Men jag vill ändå ha några namn vi är överens om innan det är dags så får vi se vad som tittar ut och känns bäst då :). Lovis och Nilma står högst på listan just nu. Bara mellan-namn som är klart än så länge vilket blir ett gammalt släktnamn.

Vad har du för förslag? :)
Svar på tråden Bf sept 2017