• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • erijon

Nu går verkligen tiden fort tycker jag.
    Upplevde inte det såhär förra graviditeten. Har för mig dagarna gick i snigelfart och allt var bara tråkigt.. kanske för man väntade första barnet.
    Nu så längtar jag såååå efter vår bebis, men gillar verkligen att få vara gravid och ha stora fina magen.

Börjar bli trött i kroppen, ryggen och benen. Är i vecka 31. Sambon är åter på jobbet from idag, så ensam hemma me sonen. På fredag kommer andra vilddjuret hit igen. Hur aktiverad man två killar på 5,5 och 6 år? Utan massa aktiviteter som kostar pengar. Är ju mammaledig så tyvärr inte så rik, särskilt inte efter semestern nu.

Vill laga mat, men vad?
    Vill frysa in och ha färdigt med lunch åt oss så de dagar man inte orkar eller aka iväg så finns det, utan att vara så himlans onyttigt.

• Juliii86
    Fiansess skrev 2017-07-22 16:26:25 följande:
    Nej vi har lite förslag bara än så länge och som vi båda är överens om men inget bestämt. Men jag vill ändå ha några namn vi är överens om innan det är dags så får vi se vad som tittar ut och känns bäst då :). Lovis och Nilma står högst på listan just nu. Bara mellan-namn som är klart än så länge vilket blir ett gammalt släktnamn.

Vad har du för förslag? :)

Jaha oki, vad spännande det kommer bli för er när bebisen tittar ut :)
    Det är fina namn namn ni har hittat :D
    Oj, jag har rätt så många namn förslag som jag har samlat ihop.

Alicia, Alice, Madeleine, Haley, Felicia, Elaine, Emilia, Evelina, Elvira, Emelina, Eleonora, Engla, Elise, Elisa, Miléa, Melanie, Melina, Kelani, Leandra.

Har inte riktigt bestämt mig för vilken som är min favorit men än så länge är det dessa namn som finns med i min lista.

• josefiina

Vår pojke ska heta Nils :)

33+6 idag och börjar längta efter honom så mycket nu. Trött på att vara gravid fast jag inte har några besvär direkt. Har nog haft en oförskämt bra graviditet men ibland blir jag psykiskt illamående över stormagen. Och då är den ändå inte jättestor hade ett sf mått på 32 i torsdags. Lite förvånad över äckelkänslorna som kan dyka upp ibland men har även en teori om att det kan vara vanligt illamående. Ibland har jag svårt att känna om det verkligen är fysiskt illamående.

Har för övrigt inga psykiska besvär och har aldrig haft.

• Juliii86
    josefiina skrev 2017-07-24 13:59:35 följande:

33+6 idag och börjar längta efter honom så mycket nu. Trött på att vara gravid fast jag inte har några besvär direkt. Har nog haft en oförskämt bra graviditet men ibland blir jag psykiskt illamående över stormagen. Och då är den ändå inte jättestor hade ett sf mått på 32 i torsdags. Lite förvånad över äckelkänslorna som kan dyka upp ibland men har även en teori om att det kan vara vanligt illamående. Ibland har jag svårt att känna om det verkligen är fysiskt illamående.

Vad gulligt namn ni ska döpa honom Solig

Förstår att du längtar att få träffa din lille pojk :) Jag längtar detsamma att få träffa min lilla dotter snart, känns som det börjar närma oss för alla oss i tråden :D Ska bli spännande vem som åker till förlossning först. Vad skönt att du inte haft några besvär under graviditeten.
  • Smus81

Hittade hit först nu... Kul att få följa andra i samma sits. Väntar vår fjärde (och det har inte varit en helt problemfri resa emotionellt). Har en 12-, 7- och 6-åring här hemma. Nu känns det som om det börjar bli verklighet och dagarna går såååå långsamt. Känner mig rastlös och otålig. Galet mycket sammandragningar. 32+5 idag...

• Fiansess

Jag har haft en tuff helg bakom mig. Kramper i magen och så matt och yr pga det att jag inte kunde stå på benen. Var hos barnmorskan igår som sa kraftiga sammandragningar och att jag måste åka in om det händer igen. Vilket jag såklart skulle gjort om det fortsatt i söndags med. Men jag var liggande i 2 dygn och sen var det som att det aldrig hade hänt.... jättekonstigt!!

Bebis har iaf nu gått från lugn till vilde i magen, äntligen! Har ju knappt fått känna henne innan :). Igår hos bm var jag 32+4 och allt såg bra ut med SF 30cm och hjärtljud 148. Inte fixerad men långt ner ligger hon och bm tror inte jag går tiden ut... Jag tror dock att jag går över! :P

Och vet ni.....mitt järnvärde har ökat till 106 - var ju många månader sedan det låg så högt nu :)!!!!

• Fiansess
    Juliii86 skrev 2017-07-24 12:53:12 följande:

Jaha oki, vad spännande det kommer bli för er när bebisen tittar ut :)

Det är fina namn namn ni har hittat :D

Oj, jag har rätt så många namn förslag som jag har samlat ihop.

Alicia, Alice, Madeleine, Haley, Felicia, Elaine, Emilia, Evelina, Elvira, Emelina, Eleonora, Engla, Elise, Elisa, Miléa, Melanie, Melina, Kelani, Leandra.

Har inte riktigt bestämt mig för vilken som är min favorit men än så länge är det dessa namn som finns med i min lista.

Så många fina namn ju!!

Jag har fler namn på min lista också, men det är nog ngt av de två ovan som det kommer bli :P .

Hilma, Iris, Vera, Ilma, Minea är med favoriter. Vår andra dotter heter Ellenova.

Finns så många :).
  • Fiansess
    erijon skrev 2017-07-24 11:05:50 följande:

Nu går verkligen tiden fort tycker jag.

Upplevde inte det såhär förra graviditeten. Har för mig dagarna gick i snigelfart och allt var bara tråkigt.. kanske för man väntade första barnet.

Nu så längtar jag såååå efter vår bebis, men gillar verkligen att få vara gravid och ha stora fina magen.

Börjar bli trött i kroppen, ryggen och benen. Är i vecka 31. Sambon är åter på jobbet from idag, så ensam hemma me sonen. På fredag kommer andra vilddjuret hit igen. Hur aktiverad man två killar på 5,5 och 6 år? Utan massa aktiviteter som kostar pengar. Är ju mammaledig så tyvärr inte så rik, särskilt inte efter semestern nu.

Vill laga mat, men vad?

Vill frysa in och ha färdigt med lunch åt oss så de dagar man inte orkar eller aka iväg så finns det, utan att vara så himlans onyttigt.

Javisst gör det. Tiden bara rusar!! Antar att det är pga sommaren. Jag njuter lite mer av att vara gravid sommartid - eller så är det för att det är 3:e o sista kanske jag känner så :).

Här är det också fattigt. Min chef glömde anmäla till fk att jag var sjukskriven så får vänta några veckor till på pengar :/. Så irriterande! Räkningarna väntar liksom inte....

Tänkte med laga mat men planen är att roa mig med det när de stora är i skolan sen. Har ett par veckor på mig då! Pizzabullar, paj, nudelgryta, kanelbullar och lite så tänkte jag göra!
  • Fiansess
    josefiina skrev 2017-07-24 13:59:35 följande:

Vilket fint namn! :) Ja nu längtar man verkligen! Njut av magen. Du kommer sakna den sen :)
    Smus81 skrev 2017-07-24 19:40:12 följande:

Hittade hit först nu... Kul att få följa andra i samma sits. Väntar vår fjärde (och det har inte varit en helt problemfri resa emotionellt). Har en 12-, 7- och 6-åring här hemma. Nu känns det som om det börjar bli verklighet och dagarna går såååå långsamt. Känner mig rastlös och otålig. Galet mycket sammandragningar. 32+5 idag...

Då har vi BF dagarna kring varandra. Jag är i 32+5 idag ;). Ingen problemfri resa här heller - dock fysiskt. Men det börjar ordna till sig och jag vill njuta läääänge nu innan hon kommer :). Så för mig får tiden gärna sakta ner för jag vill inte gå över tiden heller :P

Mina stora är 9 och 7 så det kommer bli såå mysigt hemma med en liten när de andra är i skolan om dagarna :).
  • erijon
    Fiansess skrev 2017-07-25 08:23:12 följande:
    Vilket fint namn! :) Ja nu längtar man verkligen! Njut av magen. Du kommer sakna den sen :)
    Smus81 skrev 2017-07-24 19:40:12 följande:

Då har vi BF dagarna kring varandra. Jag är i 32+5 idag ;). Ingen problemfri resa här heller - dock fysiskt. Men det börjar ordna till sig och jag vill njuta läääänge nu innan hon kommer :). Så för mig får tiden gärna sakta ner för jag vill inte gå över tiden heller :P

Mina stora är 9 och 7 så det kommer bli såå mysigt hemma med en liten när de andra är i skolan om dagarna :).
    Min stora är 6 och sambons 5,5 år så det kommer också bli supermysigt med bebis hemma när min stora är i skolan och mellersta på förskolan. :D längtar verkligen!
Svar på tråden Bf sept 2017