• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • erijon
    Fiansess skrev 2017-07-25 08:23:12 följande:
    Vilket fint namn! :) Ja nu längtar man verkligen! Njut av magen. Du kommer sakna den sen :)
    Smus81 skrev 2017-07-24 19:40:12 följande:

Hittade hit först nu... Kul att få följa andra i samma sits. Väntar vår fjärde (och det har inte varit en helt problemfri resa emotionellt). Har en 12-, 7- och 6-åring här hemma. Nu känns det som om det börjar bli verklighet och dagarna går såååå långsamt. Känner mig rastlös och otålig. Galet mycket sammandragningar. 32+5 idag...

Då har vi BF dagarna kring varandra. Jag är i 32+5 idag ;). Ingen problemfri resa här heller - dock fysiskt. Men det börjar ordna till sig och jag vill njuta läääänge nu innan hon kommer :). Så för mig får tiden gärna sakta ner för jag vill inte gå över tiden heller :P

Mina stora är 9 och 7 så det kommer bli såå mysigt hemma med en liten när de andra är i skolan om dagarna :).
    Min stora är 6 och sambons 5,5 år så det kommer också bli supermysigt med bebis hemma när min stora är i skolan och mellersta på förskolan. :D längtar verkligen!
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-07-25 08:11:01 följande:

Jag har haft en tuff helg bakom mig. Kramper i magen och så matt och yr pga det att jag inte kunde stå på benen. Var hos barnmorskan igår som sa kraftiga sammandragningar och att jag måste åka in om det händer igen. Vilket jag såklart skulle gjort om det fortsatt i söndags med. Men jag var liggande i 2 dygn och sen var det som att det aldrig hade hänt.... jättekonstigt!!

Bebis har iaf nu gått från lugn till vilde i magen, äntligen! Har ju knappt fått känna henne innan :). Igår hos bm var jag 32+4 och allt såg bra ut med SF 30cm och hjärtljud 148. Inte fixerad men långt ner ligger hon och bm tror inte jag går tiden ut... Jag tror dock att jag går över! :P

Och vet ni.....mitt järnvärde har ökat till 106 - var ju många månader sedan det låg så högt nu :)!!!!

Usch då vad jobbigt du har haft det med sammandragningar Obestämd

Åh vad skönt att du börjar känna av din lille bebis i magen Skrattande Det är ju så mysigt när man känner av små sparkar och ser rörelse utan på magen.
    Min barnmoskan har inte sagt något om hur min bebis ligger i magen, så jag undrar lite hur hon ligger just nu. Hehe ja du det vet man aldrig när din bebis bestämmer sig för att ploppa ut.

Skönt att höra att din järnvärde har ökat :) Hoppas att det fortsätter så.
    Fiansess skrev 2017-07-25 08:12:10 följande:
    Så många fina namn ju!!

Jag har fler namn på min lista också, men det är nog ngt av de två ovan som det kommer bli :P .

Hilma, Iris, Vera, Ilma, Minea är med favoriter. Vår andra dotter heter Ellenova.

Finns så många :).
    Ja jag tycker det också men tyvärr är inte maken så förtjust i dessa namn haha.
    Vad fina namn :) Åh Ellenova var ju jätte fint! Ja men eller hur, finns så oerhört många namn.
  • Juliii86

Nu måste jag bara berätta vad som hände mig för några timmar sen. FK ringde mig angående om omprövning för hon har försökt ringa min arbetsgivare och inte kunnat få tag på honom eftersom det är semesterstängt. Så frågade hon mig om jag ville prata med henne om detta. Så till slut sa hon att hon ska ändra mitt beslut och jag kommer få graviditetspenning. Alltså var så lättad och glad när jag hörde henne säga det. Var så otroligt nervös att det inte skulle gå igenom men det gjorde det! Så skönt att kunna slappna av o inte behöva tänka på vad ska jag ta mig till utan någon ersättning i september månad. Så det blir att ringa till FK imorgon och avsluta min sjukskrivning så det inte blir kaos med allt Solig

• Fiansess
    Juliii86 skrev 2017-07-27 17:54:05 följande:

Nu måste jag bara berätta vad som hände mig för några timmar sen. FK ringde mig angående om omprövning för hon har försökt ringa min arbetsgivare och inte kunnat få tag på honom eftersom det är semesterstängt. Så frågade hon mig om jag ville prata med henne om detta. Så till slut sa hon att hon ska ändra mitt beslut och jag kommer få graviditetspenning. Alltså var så lättad och glad när jag hörde henne säga det. Var så otroligt nervös att det inte skulle gå igenom men det gjorde det! Så skönt att kunna slappna av o inte behöva tänka på vad ska jag ta mig till utan någon ersättning i september månad. Så det blir att ringa till FK imorgon och avsluta min sjukskrivning så det inte blir kaos med allt

Åh vad underbart!!! :) Skönt att det ÄNTLIGEN löste sig!!

Häromdagen ringde förlossningen mig, den 14/8 ska jag dit o prata och göra upp en plan hur vi ska göra för att jag ska vara trygg med tanke på mina tidigare snabba förlossningar. Jag är ju livrädd för att föda hemma. En här hemma på gatan gjorde det för 2 veckor sen och det gjorde mig inte lugnare.;).

Det pratades om en ev igångsättning men då är jag istället rädd för tiden det kommer ta eftersom att man då är på plats hela tiden.... Jag har ju aldrig ens hunnit bedövning och varit fullt öppen och bara behövt krysta på förlossningen. Så mycket tankar just nu men får väl vänta o se vad de säger om två veckor....
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-07-30 20:59:28 följande:

Åh vad underbart!!! :) Skönt att det ÄNTLIGEN löste sig!!

Häromdagen ringde förlossningen mig, den 14/8 ska jag dit o prata och göra upp en plan hur vi ska göra för att jag ska vara trygg med tanke på mina tidigare snabba förlossningar. Jag är ju livrädd för att föda hemma. En här hemma på gatan gjorde det för 2 veckor sen och det gjorde mig inte lugnare.;).

Det pratades om en ev igångsättning men då är jag istället rädd för tiden det kommer ta eftersom att man då är på plats hela tiden.... Jag har ju aldrig ens hunnit bedövning och varit fullt öppen och bara behövt krysta på förlossningen. Så mycket tankar just nu men får väl vänta o se vad de säger om två veckor....

Ja visst känns det som äntligen någon som förstår mig :D

Vad bra att du har fått en tid så ni kan planera lite hur du ska göra med förlossningen. Det kommer gå bra ska du se. Annars får du berätta hur du tänker och tycker ker om igångsättning. Hoppas att ni finner en lösning så att du inte behöver vara orolig.
  • erijon

Jag börjar drömma om förlossningen. Jag vill verkligen föda barn!
    Blev ju akutsnittad med sonen, så jag känner mig lite bestulen på en vaginal förlossning. Trots att jag blev igångsatt och fick vara med om värkarna, öppna mig 6cm osv.

Längtar så fruktansvärt mycket!
    Inatt drömde jag att min bebis föddes 71cm lång och benen var så outvecklade att dem satt som små fenor längs kroppen.. allt var så konstigt. Så jobbigt!
    Börjar väl bli nervös. Vecka 32 nu och det behöver inte vara långt kvar nu!

Drömmer ni om förlossningen?

En sak till: hur ligger er bebis? HUR kan man känna efter själv? Känner något halvspetsigt som drar sig upp från naveln nästan ner till höftbenwt/ljumsken numera på min vänstra sida.. En hand? Armbåge? Eller har bebis roterat??

I vecka 29 hos barnmorskan och på UL låg bebis med huvudet ner och ryggen på vänster sida med fötterna vid revbenen på höger sida på mig. Men nu är ju allt helt konstigt, haha. Jag fattar ingenting. Så jag vill helst av allt bara veta om huvudet är nedåt eller inte. Antar att bebisen kan flytta sig rätt mycket men ändå ha huvudet kvar ner vid bäcken.. eller?

• Juliii86
    erijon skrev 2017-07-31 08:30:15 följande:

Jag börjar drömma om förlossningen. Jag vill verkligen föda barn!

Blev ju akutsnittad med sonen, så jag känner mig lite bestulen på en vaginal förlossning. Trots att jag blev igångsatt och fick vara med om värkarna, öppna mig 6cm osv.

Längtar så fruktansvärt mycket!

Inatt drömde jag att min bebis föddes 71cm lång och benen var så outvecklade att dem satt som små fenor längs kroppen.. allt var så konstigt. Så jobbigt!

Börjar väl bli nervös. Vecka 32 nu och det behöver inte vara långt kvar nu!

Drömmer ni om förlossningen?

En sak till: hur ligger er bebis? HUR kan man känna efter själv? Känner något halvspetsigt som drar sig upp från naveln nästan ner till höftbenwt/ljumsken numera på min vänstra sida.. En hand? Armbåge? Eller har bebis roterat??

I vecka 29 hos barnmorskan och på UL låg bebis med huvudet ner och ryggen på vänster sida med fötterna vid revbenen på höger sida på mig. Men nu är ju allt helt konstigt, haha. Jag fattar ingenting. Så jag vill helst av allt bara veta om huvudet är nedåt eller inte. Antar att bebisen kan flytta sig rätt mycket men ändå ha huvudet kvar ner vid bäcken.. eller?

Hm minns inte riktigt om jag har drömt om förlossning? Det som alltid drömt är att bebisen är hemma och sen glömt av bebisen helt. Sedan poff försvunnit typ som jag har glömt av vart jag har lagt bebisen. Jätte hemskt!

Det undrar jag också hur man kan ta reda på det hyr bebisen ligger i magen. För jag både känna vid ljumskarna och långt upp i revbenen. Båda känns lika stora? Ibland är bara en stor bula på högersidan längst upp i revbenen haha. De gångerna jag har varit hos BM har hon inte sagt hur hon ligger. Har ju haft en ersättare då min är på semester. Idag får jag fråga henne för hon är tillbaka :) Ska även fråga om bebisen brukar ändra ställning eller om de jämt är huvudet neråt. Kl 11 ska jag vara där :D
  • Fiansess

Har den väl lagt sig neråt ligger den oftast kvar, men så länge den inte är fixerad kan den ju vända sig....

Min bebis sparkar överallt, men fortfarande sällan över naveln. Bm försäkrar dock att den inte är tillväxthämmad utan att den bara inte sträcker på sig... De anser inte att jag är berättigad ett tul sålänge sf håller sig. Jag försöker lita på dem :P

Hon ligger med huvudet neråt sedan 4 veckor tillbaka men roterar med rygg/rumpa/ ben. Jag kan känna rumpan som en boll när den trycks utåt men ligger hon inåt är magen mjuk mest överallt ;).

Otroligt spännande och på ett sätt önskar jag vara gravid några veckor till för att det är så mysigt att varje kväll få kontakt med henne med buffar o rörelser samtidigt som att jag gärna vill ha henne på utsidan också snarast <3

Jag är mitten på vecka 34 nu!

• josefiina

När jag var hos bm på 32+2 kände hon huvudet nertill genom att trycka nere fram på bäckenbenet. Jag tror han legat kvar där sen dess (snart 2 veckor sen) då jag tror att det är rumpan som ligger och trycker ut lite ovanför naveln. Den brukar jag klappa på då han sen försvinner bakom moderkakan. Jag kan ju ha fel men det känns ändå kul att tro sig veta.

Nu undrar jag om han håller på att fixera sig då det kan göra skitont bakom bäckenbenet ibland. Konstig tryckande känsla så det är väl mest troligt.

Haha! Och jag tycker synd om honom och tänker - tråkigt att sitta fast där i 5 veckor till.

• Fiansess
    josefiina skrev 2017-07-31 21:46:06 följande:

När jag var hos bm på 32+2 kände hon huvudet nertill genom att trycka nere fram på bäckenbenet. Jag tror han legat kvar där sen dess (snart 2 veckor sen) då jag tror att det är rumpan som ligger och trycker ut lite ovanför naveln. Den brukar jag klappa på då han sen försvinner bakom moderkakan. Jag kan ju ha fel men det känns ändå kul att tro sig veta.

Nu undrar jag om han håller på att fixera sig då det kan göra skitont bakom bäckenbenet ibland. Konstig tryckande känsla så det är väl mest troligt.

Haha! Och jag tycker synd om honom och tänker - tråkigt att sitta fast där i 5 veckor till.

Haha ja jag kände likadant för ett tag sen men min lilla hade inte fixerat sig men sjönk längre ner då jag samtidigt blev av med foglossningssmärtorna! :) Är ju dock 3:e barnet för mig så inte troligt att hon fixerar sig så tidigt även om både första o andra gjorde det innan denna veckan.

Mest jobbigt just nu är att jag blir så akut kissnödig när hon vänder sig o boxar på urinblåsan, speciellt om jag suttit en stund och sedan reser mig upp ;). Skönt att jag inte har värre problem än så dock :).
Svar på tråden Bf sept 2017