• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • Smus81

Överlevde förresten min första "riktiga" arbetsdag (alltså inte hemifrån) idag. 7-16 och jag är HELT SLUT, fast det var så roligt! Man märker verkligen vilken skillnad det är för kroppen när man har eller inte har möjlighet till att pausa/vila under dagen. På' igen imorgon och sen får jag några lugna dagar hemma igen innan nästa Tors-fre då jag ska medverka på ett internat med högskolan. Kanske lockar ut vår "Lillefjojs" till nästa helg. ;-P

• erijon
    Smus81 skrev 2017-08-24 19:04:35 följande:
    Usch vad jobbigt för dig. Kan mycket väl vara UVI, samtidigt har jag också haft orange färg på urinen jättelänge, oavsett hur mycket jag dricker och jag har alltid fått negativt utslag när BM kollat efter UVI.
    Ja.. men det var nog inte UVI. Stickan visade inget som tydde på det! Dem skickade dock på analys ändå.

Däremot hade jag 3+ eller var det 4+ på ketoner?! Är i ketos alltså.. trots att jag bara 40min innan jag lämnade prover hade ätit och druckit. Känns ju sådär.. därav att vikten går neråt. Var ju på TUL i tisdags så är inte orolig för bebis (än iallafall).
  • Fiansess
    Smus81 skrev 2017-08-24 19:01:58 följande:

Ja, vi gjorde klart allt under semestern eftersom jag började jobba igen nu och har så mycket bokat. Så jag kände att allt behövde vara klart, så att jag i alla fall kan koppla bort det. Vi har inte heller ett rum över, än så länge (då det här dök upp lite oplanerat) så vi kör också små hörn. Däremot har sonen på 7 år börjat planera för hur han tycker att pappan ska lösa rumsbristen. X-D

Haha vad härligt att de är engagerade :). Min 9-åring kom idag o ville dela rum med sin lillebror så vi verkar få rum över :P
    erijon skrev 2017-08-24 19:44:24 följande:

Ja.. men det var nog inte UVI. Stickan visade inget som tydde på det! Dem skickade dock på analys ändå.

Däremot hade jag 3+ eller var det 4+ på ketoner?! Är i ketos alltså.. trots att jag bara 40min innan jag lämnade prover hade ätit och druckit. Känns ju sådär.. därav att vikten går neråt. Var ju på TUL i tisdags så är inte orolig för bebis (än iallafall).

Skönt att det inte var uvi. Jag hade ju också så i mitten av grav ungefär med + på ketoner och onti magen. Odlingen visade inget och allt avskrevs.... Vet fortfarande inte vad det berodde på och jag hade inte heller slarvat med maten trots att de envisades med att det säkert var så.

Vila och fortsatt krya på dig!
  • Fiansess

Mår du bättre Erijon?

Någon som har koll på slemproppen? Tror knappt att jag sett den under mina förra graviditeter....För många år sedan för att minnas kanske.

Lite ofräscht här nu då :/

Igårkväll iaf så upptäckte jag bruna otäcka flytningar på trosskyddet.... Har haft i kanske 1-1.5 vecka väldigt tjocka mjölkliknande flytningar som nu igår då var blandad med gammalt blod....Även ngn droppe/droppar färskt. Googlade såklart och såg att en del beskriver slemproppen så medan en del får en tjock slemklump... Svårt det här tycker jag.

Är inte orolig och ringde inte in och därefter så kom det bara en pytte till och inget mer inatt.Skönt det iaf, annars hade jag nog ringt...

Känner mig inte riktigt redo för start insåg jag... Men fick iaf tummen ur igår o packa bb-väskan och tömma kameran så allt är redo ;). En vecka till hade varit skönt att få vila medan barnen är i skolan. Den där on/off-knappen hade som sagt varit ganska bra för ett planeringsfreak som mig :P

• erijon
    Fiansess skrev 2017-08-26 07:43:43 följande:

Mår du bättre Erijon?

Någon som har koll på slemproppen? Tror knappt att jag sett den under mina förra graviditeter....För många år sedan för att minnas kanske.

Igårkväll iaf så upptäckte jag bruna otäcka flytningar på trosskyddet.... Har haft i kanske 1-1.5 vecka väldigt tjocka mjölkliknande flytningar som nu igår då var blandad med gammalt blod....Även ngn droppe/droppar färskt. Googlade såklart och såg att en del beskriver slemproppen så medan en del får en tjock slemklump... Svårt det här tycker jag.

Är inte orolig och ringde inte in och därefter så kom det bara en pytte till och inget mer inatt.Skönt det iaf, annars hade jag nog ringt...

Känner mig inte riktigt redo för start insåg jag... Men fick iaf tummen ur igår o packa bb-väskan och tömma kameran så allt är redo ;). En vecka till hade varit skönt att få vila medan barnen är i skolan. Den där on/off-knappen hade som sagt varit ganska bra för ett planeringsfreak som mig :P

Nej jag mår sämre än någonsin!
    Världens inflammation i tandköttet, framtänderna i nederkäken. Vart så noga med med att fluxa, borsta extra och lösare. Köpte hexidin (bakteriedödande ) men känns som typ hela tandköttet bara dör. Började gråta imorse av oro.. VAD händer? Tandköttet liksom började "växa" av svullnad. Och var rött. Finare färg nu och har krupit tillbaka lite men ser inte bra ut!

Ont i halsen, kroppen och i bröstkorgen vid inandning.. har svårt att äta nu..
    Gått ner 1,5kg snart 2. Oroar inte mig, men ändå ett tecken på att något är fel.
    Har sådan tandläkarskräck så dit går jag inte i första taget!

Gasig i magen så det bubblar och låter massor men kan inte göra något åt det. Hård som attan i magen, kan knappt gå på toa. Dricker massor med vatten.. vet ej om feber idag, men började frysa, fick ont överallt -tog alvedon. Kanske hjälper allt det andra också.
    Så jag mår mest SKIT helt ärligt. Tycker synd om mig själv och längtar mer till att bli frisk och fräscha till mig i munnen än att förlossningen startar just nu. Känner mig rätt uppgiven.

Säg att jag inte är ensam om allt..
  • Juliii86
    erijon skrev 2017-08-26 10:03:30 följande:

Världens inflammation i tandköttet, framtänderna i nederkäken. Vart så noga med med att fluxa, borsta extra och lösare. Köpte hexidin (bakteriedödande ) men känns som typ hela tandköttet bara dör. Började gråta imorse av oro.. VAD händer? Tandköttet liksom började "växa" av svullnad. Och var rött. Finare färg nu och har krupit tillbaka lite men ser inte bra ut!

Gått ner 1,5kg snart 2. Oroar inte mig, men ändå ett tecken på att något är fel.

Gasig i magen så det bubblar och låter massor men kan inte göra något åt det. Hård som attan i magen, kan knappt gå på toa. Dricker massor med vatten.. vet ej om feber idag, men började frysa, fick ont överallt -tog alvedon. Kanske hjälper allt det andra också.

Så jag mår mest SKIT helt ärligt. Tycker synd om mig själv och längtar mer till att bli frisk och fräscha till mig i munnen än att förlossningen startar just nu. Känner mig rätt uppgiven.

Men fy stakare då :( Förstår att du mår skit just nu och hoppas att det går över snart för dig. Inte roligt och vara sjuk när förlossningen börjar närma sig snart. Krya på dig ordentligt nu..
  • Fiansess

Usch låter som ngn variant av influensan :(. Inget kul som höggravid. Massa krya på!!
  • Smus81
    Fiansess skrev 2017-08-26 07:43:43 följande:

Mår du bättre Erijon?

Har precis samma, har också tänkt slempropp, men känner mig jätteosäker på om det skulle vara den.
  • Juliii86

Gällande slempropp så har jag inte sett ett skymt eller så har jag inte märkt av det alls. Har bara haft förvärkar som var sjukt jobbiga. Igår tidigt på morgonen hade jag förvärkar i två timmar med pauser i mellan, trodde ärligt att det var dags att ringa förlossning men tänkte att jag väntar ut och ser om det inte är falsk alarm och så var det visst. Det la av helt åt hållet, som om ingenting hade hänt. Idag har jag inte könt av något av dessa värkar och sov dessutom hur bra som helst. Första gången på väldigt länge kändes det som. Får se när det börjar dra igång. Idag är jag i vecka 39 (38+4).

• Smus81

Stackare. Hoppas det går över fort. ...och du är verkligen inte ensam om allt. Mitt tandkött är likadant (och jag går heller inte till tandläkaren i första taget). Sen har jag haft en hemsk spänningshuvudvärk sen jag kom från jobbet igår och den går verkligen inte över hur mycket vatten jag än dricker och så fort alvedonen går ur kroppen kommer den tillbaka. Tom så pass att jag vaknat av den i natt ...och förstoppningen ska vi inte ens tala om. Viss är det väl "underbart" att vara gravid så här i sluttampen.
Svar på tråden Bf sept 2017