• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • Juliii86

Det är sant inget som vet förrän det händer. Det är samma här! Ska bli kul att följas åt denna resan som vi har framför oss Glad

• Fiansess

Javisst är det spännande nu, man vet aldrig vem det blir. Får önska oss alla lycka till när det drar igång :).

Min är fixerad sedan ett par veckor tillbaka och jag kan känna hur hon tränger djupare ibland då det hugger och ilar så jag knappt får luft.

Är era vilda i magen? Min skatt är såå lugn, vissa dagar knappt märkbar.... Ganska jobbigt att få känna henne så lite när man mest av allt vill ha tecken hela tiden på att allt är bra. Blir kanske en vilde på utsidan sen istället ;).

• m12345

Hej alla!

Jag har bf 17 sep men har tid planerad för kejsarsnitt redan 11 sep så räknar verkligen ner dagarna nu och på ett sätt känns det som evigheter kvar men samtidigt som det verkligen snart är dags! Jobbar ni fortfarande? Jag hade tänkt jobba till 1 sep men är då trött nu då försöker nog gå en vecka tidigare.

• Smus81

Inte helt fixerad, men ruckbar. Hade SFmått på 40(!) idag (vecka 36+2). Gjorde även ett till TUL som visade på gränsfall på för mycket fostervatten...BM skulle lämna en notis om det till läkaren så får vi se vad de säger... Bebis ligger i alla fall normalt i vikt än så länge (+4,8%). Tack å lov.

• Smus81
    Fiansess skrev 2017-08-18 00:08:06 följande:

Javisst är det spännande nu, man vet aldrig vem det blir. Får önska oss alla lycka till när det drar igång :).

Min är fixerad sedan ett par veckor tillbaka och jag kan känna hur hon tränger djupare ibland då det hugger och ilar så jag knappt får luft.

Är era vilda i magen? Min skatt är såå lugn, vissa dagar knappt märkbar.... Ganska jobbigt att få känna henne så lite när man mest av allt vill ha tecken hela tiden på att allt är bra. Blir kanske en vilde på utsidan sen istället ;).

Rörligheten har ändrat karaktär absolut, men känner honom flera gånger dagligen. Är du orolig tycker jag du ska prata med BM direkt så att de kollar upp. Hellre kolla en gång för mycket än för lite...
  • Smus81
    m12345 skrev 2017-08-18 10:34:47 följande:

Hej alla!

Jag har bf 17 sep men har tid planerad för kejsarsnitt redan 11 sep så räknar verkligen ner dagarna nu och på ett sätt känns det som evigheter kvar men samtidigt som det verkligen snart är dags! Jobbar ni fortfarande? Jag hade tänkt jobba till 1 sep men är då trött nu då försöker nog gå en vecka tidigare.

Ja, jag gör liksom lite tvärtom. Sista semesterdagen idag och tillbaka på jobbet på måndag. (BF 12/9). ;)
  • m12345
    Smus81 skrev 2017-08-18 11:49:53 följande:
    Ja, jag gör liksom lite tvärtom. Sista semesterdagen idag och tillbaka på jobbet på måndag. (BF 12/9). ;)
    Ska du jobba ända fram till det smäller sen? Jag är så sjukt omotiverad på jobbet också så det spelar nog in att jag vill gå tidigare :)
  • Smus81
    m12345 skrev 2017-08-18 12:30:10 följande:
    Ska du jobba ända fram till det smäller sen? Jag är så sjukt omotiverad på jobbet också så det spelar nog in att jag vill gå tidigare :)
    Ja, ska liksom inte sluta helt. Driver eget och ska fortsätta min chefsroll (tar möjligtvis en paus nån vecka för att landa hemma), och pluggar dessutom samtidigt. Så har obligatorisk närvaro i skolan 31/8-1/9... ;-P Får se hur det går... X-D Planeringsdagar med mina anställda 24-25/8 å skolan veckan efter. Fullspäckat schema med andra ord... (hur tänkte jag nu...)
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-08-18 00:08:06 följande:

Min lilla är en livlig liten tös och rör i princip hela tiden ända sen vecka 18 och blivit starkare i rörelse ju längre veckan gått. Bara två enstaka gången som hon inte rörde sig alls men som sedan började röra sig mot kvällen och andra gången kände jag bara hur hon sträckte på sig. Säger som ovan att prata med din bm om du känner dig orolig. Bättre göra en kontroll än och gå runt o vara orolig :(
  • Juliii86
    m12345 skrev 2017-08-18 10:34:47 följande:

Hej alla!

Hej!
    Jag jobbar inte, tog ut graviditetspenning nu direkt efter min semester som var i juli och planerar inte komma tillbaka förrän i September med planer på att byta jobb. Vad starkt av dig och jobba så länge, vad jobbar du med?
Svar på tråden Bf sept 2017